(ne)hubnutí - tuky a bílkoviny

Anonymní
26.4.20 15:40

(ne)hubnutí - tuky a bílkoviny

Ahoj,
poslední roky tak postupně přidávám 2-3 kila ročně, začátek této karantény mi také nepomohl, ale konečně jsem se v poslední době dostala do psychické kondice natolik, že snad můžu začít hubnout.
Jen pro vysvětlení - mám doma dva předškoláky a home office, jiné zdravotní problémy apod., takže si neplánuji vařit extra, ani všechno vážit, ale dělat to spíš tak „od oka“, nevadí mi, že to nebude nejefektivnější, hlavně ať nakročím lepším směrem. Na začátek mi stačí, když přestanu přibírat a zlepším kondici.
Začala jsem si zapisovat jídlo do kalorických tabulek (ty jsem si tedy nastavila na hubnutí, výhledově chci dát dolů 15kg) a k mému překvapení zjistila, že nemám moc sacharidů a cukrů (omezila jsem tedy sladké, ale ne úplně na nulu), naopak někdy i málo, ale ať to kombinuji jak chci, mám málo bílkovin a příliš tuků Nejblíže se mi povedlo dohrabat na 98% potřeby bílkovin a 107% tuků, ale obvykle jsem těmi bílkovinami někde kolem 70-80% a tuky někde nad 130%. jenže skoro cokoliv, co mi navýší bílkoviny mi navýší i tuky, snad kromě nízkotučného tvarohu, to každý den asi nedám. Nějaké tipy?
Jinak jsem tedy ještě hodně pod potřebu vlákniny, ale to asi příliš rychle nespravím, snažím se to vylepšovat postupně (mám Crohna, sice v remisi, ale moc přehánět to s vlákninou nemůžu).

  • Nahlásit
  • Citovat
Napsat příspěvek

Reakce:

Anonymní
26.4.20 15:54

Mám stejný problém, taky mám vždy nejvíce tuku.. za mě ti mohu dat jen tipy na potraviny co mi v tabulkách vychází dobře za cely den - snídaně - bílý jogurt do 4%tuku + hrst malin + hrst borůvek + trosku musli se sníženym obsahem cukru.. k obědu to moc neřeším.. jen si dávám menší přílohy a víc zeleniny.. odpolední svacina - polotucny tvaroh taky většinou s trochou ovoce.. večeře - večerní chleba(3ks) + vysokoprocentní sunka.. ještě jsou docela dobre Špaldove placky(z Tesca, takový balík, jsou kulaté) musíš si s téma tabulkama trochu hrát a třeba si dva dny dopředu navolit co budeš jist.. a spoustu fit receptu je na netu.. a určitě by to chtělo nějakou procházku nebo ti to nepůjde tak dobře.. držím palce

  • Nahlásit
  • Citovat
Anonymní
26.4.20 16:00

Jo a jinak když rokliknes v ty aplikaci “tuky” tak uvidíš co nejvíc je Tučný tak to proste vyřad nebo omez..

  • Nahlásit
  • Citovat
Ou
13068
26.4.20 16:09

Hele - jestli ti to lítá jen 10% sem, 10% tam, tak to není zas až tak tragické a neřešila bych to, pokud se k tomu hýbeš.

jinak co má docela dost bíkovin anení to tvaroh (i když teda já tvarohovuo pomazánku - tvaroh, sůl, něco zeleného bylinkového a nebo pepř/paprika, případně se zeleninou jako dost můžu)

Skyr, tvarůžky, cottage (když vybereš ten s nízkým obsahem tuku) kuřecí a krůtí maso bez kůže, ryby.

Docela fajn je zelený hrášek necelých 6 g bílkovin na 100g hrášku.

Určitě mrkni na quinou (ta je navíc i dobrá chuťově) no a pak chia semínka, ale těch nepřidávej moc a namáčej je. Uvidíš co ti rozpustná vlánknina s crhonem udělá, no.

Fajn je taky bulgur 12 g na 100 g suchého bulguru taky jde.
Jak jsi na tom s luštěninami - třeba s pomazánkou z červené čočky? Projde to?

A samozřejmě vejce, zejména bílky.

A zkus co s tvým břichem udělá tempeh, jak je to fermentované, tak je tam ta vláknina docela našítpaná. Chceš ten od sunfoodu, jiné můžou být dost hnusné a začni s uzeným.

No a pak taky tofu. Fajn je od vittal a bývá s supermarketech. Nejlepší teda mají vietnamci ve speciálkých sami pro sebe :-D

Tempeh chceš opéct a namočit do nějaké kořeněné omáčky, i kdyby to měla být jen dobrá sojovka, tofu chvíli vylisovat, pak zmrazit, nakrájet na kousky, opéct a namočit do nějaké dobré omáčky. Opéct je můžeš klidně v troubě, pokud se ti nechce na tuku.

https://www.youtube.com/watch?…

A vždycky teda můžeš holt přidat do jogurtu/smoothies a nebo podobných věcí nějaký bilkovinový prášek.

A teda pokud máš v remisi autoimuntiní zánětlivé onemocnění - asi bych na tvém místě časem šla do expermientu s Whole 30 na měsíc a pak chvíli paleo, možná i s pár týdny ketozy.

Pokud čteš anglicky (vyšlo to i německy), tak tady je relativně podložné, proč to může fungovat.

https://www. amazon. com/Paleo-Approach-Reverse-Autoimmune-Disease-ebook/dp/B00I44JHTE/ref=sr1_2?dchild=1&qid=1587909503&refinements=p27%3ASarah+Ballantyne&s=books&sr=1-2&text=Sarah+Ballantyne

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymní
26.4.20 16:32

@Ou Díky moc, ono právě jediný den, co mi to vyšlo cca dobře, je včera, kdy jsem měla k obědu panenku s bulgurem :D. ty vejce mi právě nahodí i tuk, bílky samotné bez žloutků by to řešily, ale to nedám moc často. Jinak super ostatní tipy, díky moc. Chia dávám do chleba a quinou občas do polívky, ale musím si s tou aplikací až bude čas trochu pohrát a doplnit tam vlastní recepty, zatím to střílím spíš tak od boku. A snažím se nebýt moc nápadná (i proto nevážím), ať nemá rodina velká očekávání :D.
Díky za odkaz, kouknu, ale už jsem o tom slyšela. Docela populární je i léčba hladovkou, ale to se teda řeší lépe mírnější vzplanutí.

  • Nahlásit
  • Citovat
431
26.4.20 18:57

Kromě toho, co už tu padlo: ricota, tofu, kvalitní šunka (hlavně krůtí a kuřecí), libové maso, proteinové tyčinky, práškový protein, sója, lahůdkové droždí, mléko, sušené maso, i některé obiloviny mají dost bílkovin (a tam bys nahnala i ty sacharidy..), chlorella a spirulina… :)

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymní
26.4.20 19:41

@Anett.taa Jéé, díky, ricottu používám jako základ do pomazánek. Spirulinu jsem si musela vygooglovat :D.

  • Nahlásit
  • Citovat
558
26.4.20 20:51

Tvarůžky, cottage, protein :) jinak se to ale dá nastavit i ve prospěch tuků, pokud Ti takové stravování vyhovuje víc - zkus mrknout na https://www.michaljoseftoth.cz/kalkulacka

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
3058
26.4.20 21:26

Moje oblibene bilkovinne jidla: jakakoli lusteninova polevka, tunak+cottage+zelenina, tofu na panvi se zeleninou, varena quinoa nebo cocka beluga+zelenina+maso/tofu/vejce, polotucny tvaroh+ovoce+vanilkovy protein nebo lzicka „nutelly“, dusene teleci/hovezi se zeleninou+cervena ryze, tofu a batat na platky upect v troube; a ke vsemu seminka. Ja tedy moc neresim tuky, protoze temer plne kojim, ale bilkovin potrebuji hodne a nekdy to osulim proteinovym napojem, ma 90% bilkovin.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymní
27.4.20 19:33

@Freeandwild Díky, ono na toho mého crohna moc tuků také není nic moc, nehledě na to, že když se občas nehlídám, mívám vyšší cholesterol. Takže budu muset zkoušet si hrát s těmi bílkovinami.

  • Nahlásit
  • Citovat

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama