Nejde jí matematika ani čeština ve druhé třídě

  • Fotoalbum (0)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
18
1.11.21 13:45

Nejde jí matematika ani čeština ve druhé třídě

Zdravím všechny, mám dotaz jestli i u vašich dětí se stalo, že první a druhá třída jim až tak moc nešla a pak se to zlomilo a jsou z dětí třeba jedničkáři, dvojkaři. Dcerka nyní začala chodit do druhé třídy. Je to moc chytrá holka, krásně mluvila už ve dvou letech, dalo se s ní pokecat jako s dospělým. Měla dobrou pamět. Když začala chodit do školy, tak se mi zdá, jako by dětem nestíhala. viděla jsem to i u distanční výuky, děti reagovaly a ta moje jako by ani nevěděla, která bije. Pořád počítáme přes desítku a nejde to. což už by měla nyní zvládat. čtení jakž takž asi dobré. Ale opis, dikáty, no nic moc, plno chyb. Jsem z toho trochu zklamaná, nevím, kde je chyba. Mám z ní celkově pocit, jako by to měla na háku to učení a celkově ten proces školy, nebo je to tím, že je toho na ní hodně, je celkově hodně drobná. Podle paní učitelky je v hodině upovídaná, do práce se musí někdy nutit. Jinak snaživá v domácí přípravě. díky za rady a pěkný den všem

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
1798
1.11.21 14:00

Jako kdyby ji nesla jedna vec z toho tak asi ok, proste je nadana bud na jazyky a nebo matiku/prirodni vedy, ale aby ji neslo oboje? co PPP? me prijde, ze bud je nekde problem a nebo je proste jen trosku linejsi?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2307
1.11.21 14:04

Ahoj, pochopila jsem dobře, že teď je holčička ve druhé třídě, takže vlastně většinu první třídy byla na distanční výuce? Může to být tím, že nemá naučené návyky se školou spojené, pokud byla jinak šikovná a bystrá, nemusí být příčinou to, že by najednou „zhloupla“. V kolika letech šla do školy? Nebyla třeba čerstvě 6letá? U odkladových dětí je ten rok hodně znát, vidím to u našeho syna. Ten měl nastupovat do ZŠ už loni, ale dostal odklad, a letos s přehledem dává věci, které loni nezvládal (dělala jsem s ním přípravu ze školky a různé činnosti pro předškoláky). Co říká třídní učitelka? Mají ve škole třeba psychologa, který by se na ni mohl podívat? Děti se jinak projevují doma a jinak ve škole. Sama jsem zjistila, že ač mám pedagogické vzdělání, tak třeba domácí přípravu jsme dlouho jeli blbě (nedělali jsme moc pauzy, jeli v kuse, dítě potřebuje odpočinek, namotivovat, vysvětlovat hodně konkrétně). Možná je chyba v tom loňském roce, kdy děti do školy nechodily, a teď se to takhle projevuje? Zkusila bych konzultovat se školou, že si toho jako rodič všímáš, že Tě to trápí a samozřejmě chceš, aby byla dcerka ve škole spokojená a aby se jí tam dařilo. Držím palce ;).

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
4189
1.11.21 14:18

@Kla2014 já s druhačkou teď absolvovala konzultaci v PPP a čeká nás celkové vyšetření. Učivo má technicky dobře zvládnuté, doma spolupracuje a opravdu trénujeme denně. Ve škole je při hodinách tišší… pokud má dost a času zvládá v pohodě. Diktáty a desetiminutovky jsou katastrofa… frčíme na 3-4, už byla i nějaké 5. Jako v druhé třídě mi to přijde šíleně demotivující. Dle pracovnice PPP máme hodně přísnou učitelku. Dle učitelky je to i tím loňským rokem, chybí jim učební návyky… rodiče se snažili a nějak to do dětí natlačili… ale ty děti to nemají zafixované… vidím to k na starší… krátkodobě si látku zafixuje, napíše test a po nějaké době úplně vymeteno… jak kdyby se to nikdy neučila. A to jsem s dětma mohla byla doma a opravdu celé dopo jsme dělali školu. Zkusila bych se domluvit s učitelkou jestli je něco, co pro zlepšení můžeš udělat ty doma a pak bych asi ani nezavrhovala PPP. Termíny na objednání jsou šílené, takže se klidně objednej… na řadu příjdete tak za 2-3 měsíce nejdřív.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
17409
1.11.21 14:24

Poraď se s učitelkou jestli máte jít do PPP. Hodne dělá loňska distanční výuka. Nechalo to následky na všech. To co se loni děti učili se pořádně nezafixovalo. Takže spousta nemá na co navazovat

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
11993
1.11.21 14:27

A jak počítala ve školce? Hrála jsi s ní třeba hry, kde by musela počítat? Moje obě děti se naučily počítání přes desítku na Tripple Dominu, větší čísla na jiných hrách, dopočet na hry na nákup atd. Tohle jsi s ní absolvovala?
Já znám jeden případ, kdy dítě jedináček bylo v rodině odmala brané jako velmi chytré a velmi nadané, ale chovali se k němu všichni jako k dospělému, takže s ním radši šli posedět do kavárny, ale nikdo si s ním nehrál, do školky šel jen na poslední rok a stranil se. Rodiče si pořád mysleli, že je to tím, že ostatní děti si hrají moc miminovsky. Po nástupu do školy najednou zjistili, že ty dovednosti z her mu chybí.
Zkusila bych nenásilně, ono pak zjistíš, že s dítětem půl hodiny hraješ hru, a to dítě ti spočítá desetkrát tolik příkladů, než mělo za domácí úkol.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
27092
1.11.21 16:55

@Kla2014 Drobnost fakt roli nehraje.
Můžete zkusit PPP.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
27092
1.11.21 17:01

@PenelopaW Lonsti prvnaci většinu roku chodili do školy. ;)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
712
1.11.21 17:07

Nás na VŠ učili, že to, jak je dítě šikovné do šesti let, o jeho budoucí úspěšnosti ve škole nic nevypovídá, protože je to především dílem rodičů. Takže já mám sice pocit, že mám doma chytrou pětiletou holčičku, co už argumentuje skoro jako puberťák, ale psychicky se radši připravuji na to, že z ní bude třeba s odřenýma ušima prodavačka nebo kuchařka. Nevím nic. Člověk ty děti musí mít rád takové, jaké jsou.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
1.11.21 18:43

Já moc první stupeň nedávala. Byla jsem pomalá a čtení byl porod, psaní také. Diktáty hrůza až do 8. Matyka se zlepšila až na druhém stupni. Ne že bych to neuměla, jen než jsem to napsala, tak to strašně dlouho trvalo.
Zašla bych do PPP. Poradí. Za nás to nebylo, tak jsem se v tom plácala až do konce základky. Pak si to trochu sedlo a VŠ už byla v pohodě…

  • Citovat
  • Nahlásit
27092
1.11.21 19:17

@Kla2014 Ještě mě napadlo, jak konkrétně projevovala ta „chytrost“? Pokud má někdo dobrou paměť, logické myšlení, všeobecný rozhled, argumentační schopnosti, tak to se „jen tak“ neztratí.
Vím o dětech, které v těch dvou třech letech třeba až neuveritelne čisté mluvily, ale v podstatě dokázali jen dobře opakovat naučené fráze. Samostatné myšlení samo o sobě nikterak nadstandartni vzhledem k věku nebylo. Nebo naopak fungovaly dobře jako „cvičené opičky“- naučit se básničku, barvičky, základní anglická slovíčka, poslouchat pokyny ve školce, něco odpapuskovat. Ale opět, nějaký hlubší vhled či studijní nadání chybělo (což se ukázalo nejpozději po pár letech školy) :think:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1280
1.11.21 19:28
@Kla2014 píše:
Zdravím všechny, mám dotaz jestli i u vašich dětí se stalo, že první a druhá třída jim až tak moc nešla a pak se to zlomilo a jsou z dětí třeba jedničkáři, dvojkaři. Dcerka nyní začala chodit do druhé třídy. Je to moc chytrá holka, krásně mluvila už ve dvou letech, dalo se s ní pokecat jako s dospělým. Měla dobrou pamět. Když začala chodit do školy, tak se mi zdá, jako by dětem nestíhala. viděla jsem to i u distanční výuky, děti reagovaly a ta moje jako by ani nevěděla, která bije. Pořád počítáme přes desítku a nejde to. což už by měla nyní zvládat. čtení jakž takž asi dobré. Ale opis, dikáty, no nic moc, plno chyb. Jsem z toho trochu zklamaná, nevím, kde je chyba. Mám z ní celkově pocit, jako by to měla na háku to učení a celkově ten proces školy, nebo je to tím, že je toho na ní hodně, je celkově hodně drobná. Podle paní učitelky je v hodině upovídaná, do práce se musí někdy nutit. Jinak snaživá v domácí přípravě. díky za rady a pěkný den všem

Ve dvou letech jsi si s ni pokecala jako s dospelym.

Pres desitku pocita muj prvnak. A to si nemyslim, ze je neco, co ukazuje, ze je chytrej. Pokud to nezvlada druhak, tak je asi neco divne.

Jo a ve 2 letech urcite moje dite nemluvilo jako dospely clovek.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
SAJ
11598
1.11.21 19:37
@Kla2014 píše:
Zdravím všechny, mám dotaz jestli i u vašich dětí se stalo, že první a druhá třída jim až tak moc nešla a pak se to zlomilo a jsou z dětí třeba jedničkáři, dvojkaři. Dcerka nyní začala chodit do druhé třídy. Je to moc chytrá holka, krásně mluvila už ve dvou letech, dalo se s ní pokecat jako s dospělým. Měla dobrou pamět. Když začala chodit do školy, tak se mi zdá, jako by dětem nestíhala. viděla jsem to i u distanční výuky, děti reagovaly a ta moje jako by ani nevěděla, která bije. Pořád počítáme přes desítku a nejde to. což už by měla nyní zvládat. čtení jakž takž asi dobré. Ale opis, dikáty, no nic moc, plno chyb. Jsem z toho trochu zklamaná, nevím, kde je chyba. Mám z ní celkově pocit, jako by to měla na háku to učení a celkově ten proces školy, nebo je to tím, že je toho na ní hodně, je celkově hodně drobná. Podle paní učitelky je v hodině upovídaná, do práce se musí někdy nutit. Jinak snaživá v domácí přípravě. díky za rady a pěkný den všem

Hele, nemusí to znamenat nic. Já byla na prvním stupni tupá na malou násobilku, sčítání a odčítání pro mě bylo utrpení a vyjmenovaná slova neumím dodnes. :andel:

Učím na střední škole - matiku. :mrgreen:

Máma mě donutila makat, protáhla mě přes nenáviděný dril a jak začala být potřeba logika, šla jsem prudce nahoru.

Tvoje malá měla většinu první třídy distančku, je na tobě, abys jí pomohla najet na učení, vštípila jí základy a pomohla jí zvládnout přechod k samostatnosti. A není nic špatného na tom, když se nechytne a najde si v životě místo jinde, než bys čekala. :)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
20288
1.11.21 19:50

@zrcadlo nemáš, prosím tě, další tipy na počítači hry pro předškoláky? Tvoje a @Svistice příspěvky jsou pro me dost inspirativní.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
27092
1.11.21 20:29

@Cuddy Koukni třeba na (karetní) Alhambru. Nicméně naše méně matematický nadaná prvňacka ty kombinace a přechod přes desítku ještě zcela nedává. I při počtech do pěti potřebuje vizualizaci.
A pak různé hry s penězi (tam je super, že pochopí nominální hodnotu mince či bankovky, hospodareni) nebo počítáním bodu, kde to počítání je ale jen takový „side produkt“ (Monopoly, Machi Koro, Port Royal, Plný kurník), hry, kde se hází dvěma kostkami nebo po šestce se hází znovu (dítě pochopí 6 + něco).
Klasické prší karty jsou super na římské číslice. A jednadvacet je taky sčítací, že.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat