Nejde mi vůbec zhubnout od porodu, jak dál?

50
14.2.21 18:43

Nejde mi vůbec zhubnout od porodu, jak dál?

Zdravím všechny maminky :)

Jsem už trochu zoufalá ze své situace, že nemůžu vůbec zhubnout, od doby, co jsem porodila, což je už 19 měsíců.
Jde o to, že jsem přibrala během těhotenství 30 kg, což do teď nechápu, jak je možné a dostala jsem se na váhu až k 98 kg a to jsem začínala na váze 68 kg.

Teď vážím stále 85 kg a cítím se hrozně. Jako by se u mě všechny spalovací procesy zastavili, nebo by moje tělo bylo nastavený jen být tlustý a tlustčí. :?

Jde mi i o to, že bych chtěla druhé dítě ale při takové váze si nedokážu představit otěhotnět a nabrat dalších 30 kg. I manželovi to vadí, i když nic neříká, ale zájem o mě z jeho strany je nulový.

Doma se snažím cvičit ob den, chodím na procházky. Dle mé úvahy se snažím stravu hlídat už těch 19 měsíců, nedávám si sladký, menší porce, vynechávání pečiva. Problém je, že jednou za čas ujedu, hlavně o víkendu, kdy je více návštěv a dám si toho víc, a vše jde vniveč, což nevím, jak korigovat.
Celkově mám kaloricky příjem okolo 7 tis Kj. Nejspíš je to stále hodně, ale nějak si nedokážu představit, že budu jíst míň, budu mít hlad a pak se to vrátí stejně zpět.

Chtěla bych poradit od těch, co nemohli věčně zhubnout, ale pak se jim to povedlo, co vám opravdu pomohlo? Mám zkusit výživového poradce, je to dobrá investice? Lákají mě krabičkové diety, ale je to hodně drahé a nemám na to finanční rezervu.

Opravdu se motám v kruhu, psychicky se to na mě podepisuje a i kvůli tomu stále posunuji další těhotenství, což vzhledem k mému věku není nic moc.

Děkuji všem za rady a pomoc :srdce:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
901
14.2.21 18:49

Ahoj! :-)
Stahla bych si kalorické tabulky a jela podle nich. Na netu MJT-kalkulačka vyplň si to a pro začátek dobry. Sem 4 mesice po SC jde to daleko hur nez po normalnim porodu, ale uz vidim vysledky :-) cvicim ciste sporadicky a záměrně každou sobotu jím co chci a kdy chci.
Najela sem si rezim 10/14, kdy jim 10 hodin a 14hodin tělo tráví.
To pujde :-)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
16520
14.2.21 18:51

@xbeky zkusila sis vypočítat jaky mas prijem a jídlo zapisovat do kalorickych tabulek?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
9594
14.2.21 19:02

Mě by zajímalo, jak sedostaneš na tak vysoké hodnoty, když nejíš pečivo.
Můžeš tady popsat jídelníček?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
50
14.2.21 19:28

@Sany80s
Pečivo jen nechávám, jeden ano, druhý den si ho nedávám, ale úplně ho nevyřazuji, to nedokážu.
Snažím se jíst různorodě, ale když si pečivo dávám, tak snídaně je chleba s máslem a zeleninou, bez chleba to je většinou jogurt; svačinu někdy vynechám, někdy si dám zeleninu; oběd je různorodý, ale porce do 350 g; svačina částo tvarohová pomazánka a dva krekry a zelenina; večeře se snažím dělat různorodé saláty, nebo někdy míchaná vajíčka, případně zbytky od oběda.
Ty KJ odhaduji. Kalorické tabulky jsem kdysi zkusila, ale nedokážu si jídlo zapisovat, po týdnu s tím skončím, není tohle pro mě ta dobrá cesta.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
50
14.2.21 19:46

@lachtanice86
Kalorické tabulky jsem zkoušela, ale nedokážu si to zapisovat konstantně. Vydržím tak týden a pak to jde do háje, nejsem na to ten typ člověka

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
16520
14.2.21 20:04

@xbeky a zjistila sis kolik mas mít minimálně kcal?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
26
14.2.21 20:08

@xbeky Dobrý den, no důvodů proč nehubnete může být více, budu ale spíše spekulovat, protože neznám podrobné informace o vás, třeba co a jak cvičíte, přesný jídelníček apod. Pravděpodobně nebudete jednoduše v kalorickém deficitu, tudíž přijímáte více energie, než vydáte. Je třeba najít správný balanc, díky kterému bude vaše tělo správně fungovat. Důležitá je také správná skladba jídelníčku, dbát na jeho pestrost, vyváženost, vhodné rozvržení makroživin a k tomu uzpůsobit vhodně i pohybovou aktivitu. A není to jen o jídle a pohybu, zkuste se také zamyslet nad tím, jestli máte dostatečný pitný režim, dostatečný a kvalitní spánek a jestli se také třeba hodně nestresujete, stres totiž snahu o hubnutí dokáže také pěkně mařit. Jinak co se týká toho zapisování jídla, do začátku je to opravdu užitečný. Občas mají lidé tendence svůj kalorický příjem podhodnocovat a nemají představu o tom, jak je co energeticky vydatné. Pokud vás to ale opravdu nebaví, tak pak je řešením si říct o pomoc :). Pokud byste chtěla ohledně jídelníčku a příjmu poradit, klidně mi napište soukromou zpráv, ráda zkusím pomoci :).

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1985
14.2.21 20:18

Ja bych se úplně vykašlala na nějaký kalorie, atd… Často je to HODNĚ v hlavě.

Já přibrala 34 kg, po porodu se snažila urputně hubnout, přesně jak píšeš ty a ani kilo. Tak jsem pak ubrala, jedla jsem pravidelně po 2,5 až 3 hodinách, když nebyl čas, tak rychle banán nebo jogurt aspoň. Pila jsem hodně vody. A pak to tedy bylo nic, nic a v říjnu 3,5 kg a v listopadu 6 kg, a tak by to šlo krásně dál, ale otěhotněla jsem znovu :lol:

Můj jídelníček vypadal takhle (nic jsem nevážila, neřešila, prostě odhad):

Snídaně: Jogurt Milko ( do mističky, měla jsem koupený v kilovem kyblíčku) s banánem a hroznovým vínem

Svačina: Tři knackenbroty (nevím jestli to píšu dobře :lol: ), lučinu nebo cottage a na to šunku a hooodne zeleniny

Oběd: Zeleninový salát s vařeným kuřecím nebo krutim masem (maso, rajčata, okurek, paprika, kořeněno pepř a sůl)

Svačina: Podle času, někdy jen jogurt, někdy banán a někdy rýžový chlebíčky se sýrem (eidam 20%) a zelenina

Večeře: Míchaná vajíčka (čtyři bílky a jeden žloutek), zelenina

A pak byla i druhá večeře podle hladu, většinou po cvičení jsem si dala banán nebo jogurt.

Zeleninové saláty jsem si dělala na dva dny. Často jsem si dělala pomazánku s avokáda atd…

Nechala jsem si za 300,– udělat jídelníček, ale ne kvůli tomu, že bych ho držela, ale protože mě zajímala jen inspirace jídel co jíst a co ne.

No, a takhle jsem to držela, a prvních čtrnáct dnů jsem často „ulitla“ a dala si i něco mimo, ale neměla jsem výčitky. Prostě 80% ok, 20% hresim.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2245
14.2.21 20:26

Ja s vahou bojuju cely zivot, vim, ze je to tezke, zdrava strava a vsechno a jeste s malym miminkem, kazdopadne, fakt si sahni do svedomi, jis zdrave? Neuzdibujes sem tam kousky? Tady hermelin, tady kolecko salamu, dilek cokolady, dojist rohlik po diteti, dojist pribinak po diteti apod? Teoreticky vzato, pokud obden civcis, denne na prochazky, jis zdrave, tak bys proste musela hubnout, ovsem je to jen teorie, take je mozne, ze mas 185cm a nemas tim padem extra nadvahu…ale, pokud vse fakt dodrzujes a nevylepsujes to trochu v popisu, tak se opravdu porad s odbornikem..nejdriv bych sla k obvodakovi, at zkontroluje krev. No a pak je moznost najet na nejakou dietu, za me nejvic pomahala bezsacharidova, rychle vysledky, bez jojo efektu…nakonec jen ty vis, jestli jsi 30kg pribrala, ze sis v tehu hodne dopravala a nebylo by lepsi znovu otehotnet ted a jist v tehotenstvi zdrave, pak by ses mozna dostala znovu na tech 98 a pak to shodis najednou, ne to resit znovu..neni dane, ze musis znovu pribrat 30kg

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
50
14.2.21 20:31

@lachtanice86
Podle kalkulačky od MTJ by to mělo být 1764

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
398
14.2.21 20:32

Ahoj,

zaregistruj se na kalorických tabulkách. Pomůžou ti! Konečně zjistîš, jaký skutečný obsah kalorii má jídlo, které jíš.

Kup si domu vahu na jídlo. Odhadovat porce se nevyplácí.

Zasady jsou asi celkem jasné, ale u mě funguje nevynechávat jídla.
Mít doma kvalitní syrovátkový proteinový izolát (zažene chuť na sladké a doplňuje bilkoviny, které ve většině jídelníčku chybí)
Můžeš jíst, co chceš pokud se ti to vleze do celkového denního příjmu (dám si klidně sladké, co napeču. Není to problém, když vše zapisuješ a přesně víš, kolik si tej,,bábovky,, můžeš dát)

Blbý je, že se evidentě snažíš přes tyden vydržet,,dietu,, a o vikendu se přejídáš. To je špatně.
Nevim, co je špatně na pečivu. To klidně jíst můžeš, když se ti bude vejít do tabulek. Nejlepe celozrnné, žitné, ale to asi znáš…

Jen tak, aby sis to dovedla představit, že jíst s cílem hubnout není fakt dieta o sucharech

Dnes jsem měla:
Snídaně : dvě vejce, jeden bílek, jeden toast bilý, perla 5g, římský salat jeden list, plátek šunky, pulka okurky, 20g rajčátek, jedno velký Caro s 5g cukru a kokosovým zajícem.
Svačina : protein s rýžovým alprem.
Oběd : tortila Celozrnna se 110g vařeného kuřecího (zbylo z vývaru), jeden plátek čedaru, kečup, hromada zeleniny
Svačina : domácí minicheesecake se slehackou a zase jedno velké Caro
Večeře : fazole z plechovky na půlce cibule s majorankou atd plus 50g chleba :palec:

Jako já tŕeba úplně neřeším, že něco není zdravé :lol: bilý chléb mě nerozhodí a když se vejdou do tabulek klidně si dám hranolky apod.

Ty toho budeš moc sníst víc :D zapomněla jsem napsat, že mam 160cm a 60kg :D

Příspěvek upraven 14.02.21 v 20:35

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1911
14.2.21 20:33

7000kJ mi neprijde na tu vahu moc, spis malo, tim ze jsem v podobne vahove kategorii a jim vic a hubnu. Taky dost zalezi na slozeni a rozlozeni jidla… Podle me neni blbost investovat do dobreho vyzivoveho poradce (ne nekdo kdo ti proda nejake pilule na hubnuti), aby ti navrhnul nejaky jidelnicek. Nebrat nejake susene nahrazky a drinky, ale naucit se sestavit jidelnicek z kvalitnich zakladnich potravin je spravna cesta :palec:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
50
14.2.21 20:36

@fitbyes máte pravdu v tom, že můj pitný režim a spánek je na velmi špatné úrovni a opravdu a tím bojuji, plus stresu je také hodně. Přijde mi, že jsem si tělo tak rozhodila, že nereaguje na žádné změny.
Dříve jsem bývalá celkem štíhlá a celkově jsem byla opravdu zvyklá sportovat. Do 30 let jsem měla váhu 60 kg, pak se to začalo kazit a teď je to katastrofa.
Nejspíš tím hřešením o víkendu to vše kazím, ale nevím, jak zvládnout vůli. Děkuji za nabídku, případně bych se vám ozvala

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
18065
14.2.21 21:08

Tech duvodu muze byt. Mne to moc jidla nepripada, spis spatne jidlo. Ale i na tohle je malo informaci. Navic mnozstvi stresu, spanku atd. tam je vicero faktoru.
Nebo, dalsi vec, taky mi prijde, ze lide maji tendenci podcenovat, kolik toho snedli a precenovat, jak moc cvicili :mrgreen:
Mne se treba metabolismus zpomaluje kojenim, po prvnich detech se to zpatky „nahodi“ hned, jak prestanu kojit. Po tretim (a 40ce) mi hodne pomohlo intervalove cviceni, jit do hodne intenzivniho cviceni. To jsem si po letech vzpomnela na znameho, ktery mi rikal, kdo nezvraci, beha pod sve moznosti :lol:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat