Nejsem schopná zhubnout

4
11.3.21 20:11

Nejsem schopná zhubnout

Zdravím všechny,
už hrozně dlouho bojuji s tím že vím, že bych měla zhubnout a i bych samozřejmě chtěla ale prostě se k tomu nemůžu dokopat. Je to začarovaný kruh…řeknu si že začnu, zkouším pár dní omezovat sladké a další ne moc zdravé věci, ale vždy to prostě za pár dní poruším a pak si řeknu, že to nemá cenu se snažit, že prostě nemám tak pevnou vůli. Vím, že je to moje blbost a že kdybych se fakt hecla tak to asi půjde, ale já to prostě nikdy nevydržím a vždycky sklouznu zase zpátky do mého běžného režimu. Bojujete s tímhle problémem také někdo? Nebo jsem totálně neschopná jenom já? :D Asi potřebuji trochu utěšit, že v tom nejsem jen já sama :nevim: A nějaké tipy jak to překonat? :) Děkuji předem za reakce.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
2004
11.3.21 20:13

Mám to taky tak a ještě teď výmluva na pohyb.. Vzdyt je kárantena… Ale sama cítím že by to potřebovalo 10kg dolu

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Ou
16016
11.3.21 20:20

No tak začni z druhé strany- neřeš omezování se, začni tím, že si postupně budeš zvyšovat fyzičku. Prostě se začni hýbat. Ne tím, že si nakážeš že zítra uběhneš 20 km, ale prostě si navykneš se hýbat každý den a budeš postupně přidávat.

Začni třeba tím, že si stáhneš krokoměr a budeš se snažit ujít každý den 5 km ostřešjí chůzí. Až se ti bude dařit to dělat týden v kuse, přidej další věc - třeba jemné protahování ráno
https://www.youtube.com/watch?…

Až zvádneš týden v kuse chodit i se ráno protahovat, tak si najdi na youtube nějaké cvičící video na celé tělo a zařazuj ho třikrát týdně. třeba tohle https://www.youtube.com/watch?…&

No a až se ti tohle bude dařit zařadit do tvé režimu, tak se promění spoustu věcí - častoi potřeba se tláskat tím, co ti ubližuje.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
3620
11.3.21 20:20
@nikkipo píše:
Zdravím všechny,
už hrozně dlouho bojuji s tím že vím, že bych měla zhubnout a i bych samozřejmě chtěla ale prostě se k tomu nemůžu dokopat. Je to začarovaný kruh…řeknu si že začnu, zkouším pár dní omezovat sladké a další ne moc zdravé věci, ale vždy to prostě za pár dní poruším a pak si řeknu, že to nemá cenu se snažit, že prostě nemám tak pevnou vůli. Vím, že je to moje blbost a že kdybych se fakt hecla tak to asi půjde, ale já to prostě nikdy nevydržím a vždycky sklouznu zase zpátky do mého běžného režimu. Bojujete s tímhle problémem také někdo? Nebo jsem totálně neschopná jenom já? :D Asi potřebuji trochu utěšit, že v tom nejsem jen já sama :nevim: A nějaké tipy jak to překonat? :) Děkuji předem za reakce.

Měla, ale pak jsem se najednou dokázala drzet a po prvních 3 kg jsem to vydržela až na -20kg. Ale jak a čím se to zlomilo, to ti nepovím. nicméně při první vlně corony a HO jsem přibrala 5 kg a dolů mi nejdou a nejdou. Takže teď taky furt a furt začínám.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Ou
16016
11.3.21 20:24

Jinak základní princip je neměnit život od základů hned teď a být na sebe děsně přísná.

Je potřeba začít od malých kroků a postupně je zapracovávat do života. Nejde o hubnutí kilogramůů, ale o proměně těch zlozvyků, kterými si člověk ubližuje a jejich proměně ve zdravé návyky. V něco, co se dá vydržet po zbytek života - ne jako trest a řeholi, ale jako lepší verzi životního stylu.

Když se tělo moc násilím tlačí do změn, tak ono se celkem logicky brání a chce se vrátit k původnímu klidu. Když ho ale člověk nenápadně, pomalu, ale vytrvale směřovat trošku jinam, než by samo směřovalo - tedy co nejvíc jídla a co neméně námahy, což je jakýsi evoluční mechanismus, který měl smysl v době, kdy jsme žili v kmeni lovců a sběračů na savaně.

Jinak nějaký rozumný a fungující systém bez velkých tlaků má třeba STOB - je to třeba v téhle knize

https://www.kosmas.cz/…na-12-tydnu/

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
11.3.21 20:32

Jak říkaly holky nahoře, je důležité jít na to postupně. Není dobré vyřadit všechno sladké hned na začátku. Nejlepší je si denně ubírat dávky, například pokud jíš tři sladkosti denně, ubereš na dvě a místo té jedné tyčinky si dáš jablko nebo jiné ovoce. Takhle jíst třeba týden, 5 dní a pak zkusit ubrat další sladkost. Pokud se to zvrtne, zase od začátku. Je to běh na dlouhou trať, já sama miluju sladké :jazyk:. Ale pokud se to člověk fakt hecne tak to jde. A hnedka to nemusí být konec světa, já sama jsem kvůli zdravotním problémům zjistila, jak dobré může být zdravé jídlo a hlavně zdravé sladkosti, že člověk ani nepozná, že to má o X gramu cukru míň. :mrgreen:. Určitě na internetu najdeš a vyplatí se do toho jídla investovat nebo péct doma zdravější varianty, kdy to ve finále vyjde ještě levněji. Jinak pokud jíš vyváženě a hýbeš se každý den - aspoň nějaké ty lehké procházky, tak změny určitě uvidíš. Je dobré najít sport, co tě baví. Zkusit běhat, jezdit na kole - bude léto, je karanténa, tak máš na to dost času :kytka:. Jinak, co mně třeba hodně pomohlo je si tu aktivitu zapisovat, stáhnout si nějakou aplikaci na chození, běhání, ježdění na kole - a zapisovat si do deníčku, kolik sem ušla, jak dlouho mi to trvalo. Je to moc fajn na motivaci. :hug: Hodně štěstí!

  • Citovat
  • Nahlásit
1145
11.3.21 20:42

Hele, taky nemůžu zhubnout. Nežeru Mekbůčky, Mekburgry, čokolády, tučné, slaninu, tučné výpečky, nesolím žádné přílohy, nežeru mastné, necukruju, nesladím, nechodím k vietnamcovi, do restaurací, vařím doma kuřecí, hovězí a vepřové, žeru ryby.
Prakticky už žeru jen 2× denně :zed:
A stejně nehubnu.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
567
11.3.21 20:49

Bud chces, a jde to, nebo nechces, a nejde to. Neni nic mezi tim.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
5105
11.3.21 20:55

Chce to pořádnou motivaci. Chlap třeba :)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
11.3.21 21:04

Podle mně to chce pořádnou motivaci, kterou asi nemáš. Mně jde hubnutí hrozně pomalu, tak ji holt taky místy ztrácím. Ale chce to se na sebe zdravě naštvat. Pro každého je to něco jiného, dost lidem pomáhá představit si ty tuky, jako kostky másla co nosíš pořád navíc. Mně třeba na vyšší váze nejvíc vadí, že jsem často unavená. A až když jsem si nainstalovala kalorické tabulky, které počítají kolik kj spálíš, tak vlastně počítají s tvou váhou při jakémkoli pohybu. Takže třeba někdo kdo váží 90 kilo se při čemkoli nejen při sportu, ale i třeba při vaření, řízení atd. nadře o třetinu víc než někdo, kdo má 60 kg. Ono je to vlastně jasné, ale pro mně to byl takový okamžik prozření. Že by pro mně mohlo být cokoli o třetinu jednodušší a že jsem pitomá, že se naprosto dobrovolně takhle znevýhodňuju. No řekla by sis třeba v práci, že chceš dobrovolně o třetinu nižší plat než štíhlá kolegyně? Neřekla, protože nejsi blbá. Ale dobrovolně to člověk dělá každý den u každé činnosti a to nemluvím o zájmu opačného pohlaví, který by mohl být vyšší možná i podstatně víc než jen o třetinu. No a samozřejmě zdravotní benefity. :mavam:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
5229
11.3.21 21:11
@Ou píše:
Jinak základní princip je neměnit život od základů hned teď a být na sebe děsně přísná.

Je potřeba začít od malých kroků a postupně je zapracovávat do života. Nejde o hubnutí kilogramůů, ale o proměně těch zlozvyků, kterými si člověk ubližuje a jejich proměně ve zdravé návyky. V něco, co se dá vydržet po zbytek života - ne jako trest a řeholi, ale jako lepší verzi životního stylu.

Když se tělo moc násilím tlačí do změn, tak ono se celkem logicky brání a chce se vrátit k původnímu klidu. Když ho ale člověk nenápadně, pomalu, ale vytrvale směřovat trošku jinam, než by samo směřovalo - tedy co nejvíc jídla a co neméně námahy, což je jakýsi evoluční mechanismus, který měl smysl v době, kdy jsme žili v kmeni lovců a sběračů na savaně.

Jinak nějaký rozumný a fungující systém bez velkých tlaků má třeba STOB - je to třeba v téhle knize

https://www.kosmas.cz/…na-12-tydnu/

Můžu se zeptat, jestli jsi v životě hubla nějaká vyšší kila? (řekněme 15+)
To, co píšeš, je hezká teorie. Ale i ten STOB je pro hubnoucí zpravidla dost masakr (ve smyslu velká změna).

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Ou
16016
11.3.21 21:17
@FraDeu píše:
Hele, taky nemůžu zhubnout. Nežeru Mekbůčky, Mekburgry, čokolády, tučné, slaninu, tučné výpečky, nesolím žádné přílohy, nežeru mastné, necukruju, nesladím, nechodím k vietnamcovi, do restaurací, vařím doma kuřecí, hovězí a vepřové, žeru ryby.
Prakticky už žeru jen 2× denně :zed:
A stejně nehubnu.

no možná jíš málo - tedy nepokrýváš dostatečně svůj bazální metabolisms + k tomu třeba větší množstí stresu a špatný spánek. Pak tělo produkuje stresové hormony, které vedou k tomu, že se zuby nehty tělo snaží nepálit tukové zásoby a naopak ukládá cokoliv co jde na horší časy. Jde o evouční mechanismus, který umožňuje přežití v situaci, kdy jídla není dostatek, což je povětšinu našeho vývoje.

Je potřeba co nejlépe kompenzovas stres, jíst pořádně (bazální metabolismus, dostatek bílkovin, vhodné sachardiy a zdravé tuky) a výdej zajišťovat dostatečným pohybem.

Výhodou je, že když trošku naroste svalová hmota, tak se víc pálí. POkud se tedy člověk nezačne přetěžovat, protože pak se co? Vylučují stresové hormony a namísto pálení se energie spoří do zásoby…

jinak motivačná bláboly o tom že když se chce, všechno jde jsou sice moc pěkné, ale ve sktutečnosti škodí. Za dlouhodobější vyšší nadváhou až obezitou jsou totiž schované tuny dalších nevědomých aspektů a vůle je v tomhle fakt jen parník, co narazí na ledovec. A dokud člověk neporozumí svým vlastním ledovcům, tak může sebe víc chtít, ale sebe víc se snažit, ale efekt to přinést nemusí, jen větší a větí pocity selhání, viny a sebenenávisti, které dost eefektivně brání tomu, aby byl člověk motivovaný k tomu o sebe začít pečovat tak, aby si jídlem a nepohybem přestal ubližovat.

A motivaci hnusná tlusťoško, teď za trest musíš cvičit a jíst jen kapustu se nedá dlouhodobě udržet. Leda by si člověk vypěstoval poruchu příjmu potravy a ne, to mu stejně nepomůže.

V okamžiku kdy se naučím přijímat sebe samu tka, že o sebe opravdu budu chtít pečovat, ne ze vzteku či sebenenávisti, tak to najedou jde daleko snáze.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2104
11.3.21 21:29

A ja si naopak myslim, ze je potreba zacit hned..jako s kourenim..zadny postupny…proste zitra uz si tu cokoladu, koblihu, pizzu apod nedam…je dobre mit nastaveny nejaky realny cil (pul kila, kilo tydne, podle toho, kolim vazis ted), me treba pomohlo se kazde rano vazit, kdyz jsem videla i ty desetinovy ubytky a nevzdat to, kdyz zhresis..ale proste dalsi den jet dal…taky je dobre vyhnout se nude a mit nejakou berlicku, pro me to bylo kafe a kofola bez cukru, tu jsem si dala, kdyz jsem mela fakt desnou chut na sladke..motivace muzou byt kalhoty, do kterych se chces vejit, nebo neco, co si koupis, az zhubnes :nevim: podivej se na to vzdy, kdyz se na to chces vykaslat…cviceni je fajn, ale hubnes proste stravou…kdyz budes jit sladke a nezdrave tuky, tak s kazdodeni prochazkou nezhubnes…proste bud zatnes zuby a tu minonku si nedas, das si misto toho papriku, nebo budes tlusta a spokojene namlsana

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
11.3.21 21:39
@Melodie91 píše:
A ja si naopak myslim, ze je potreba zacit hned..jako s kourenim..zadny postupny…proste zitra uz si tu cokoladu, koblihu, pizzu apod nedam…je dobre mit nastaveny nejaky realny cil (pul kila, kilo tydne, podle toho, kolim vazis ted), me treba pomohlo se kazde rano vazit, kdyz jsem videla i ty desetinovy ubytky a nevzdat to, kdyz zhresis..ale proste dalsi den jet dal…taky je dobre vyhnout se nude a mit nejakou berlicku, pro me to bylo kafe a kofola bez cukru, tu jsem si dala, kdyz jsem mela fakt desnou chut na sladke..motivace muzou byt kalhoty, do kterych se chces vejit, nebo neco, co si koupis, az zhubnes :nevim: podivej se na to vzdy, kdyz se na to chces vykaslat…cviceni je fajn, ale hubnes proste stravou…kdyz budes jit sladke a nezdrave tuky, tak s kazdodeni prochazkou nezhubnes…proste bud zatnes zuby a tu minonku si nedas, das si misto toho papriku, nebo budes tlusta a spokojene namlsana

I s kouřením se dá přestat postupně, nevím kdes na to přišla :nevim: naopak znám velmi málo odnaucenych kuřáků, kteří by prostě jeden den dokourili cigaretu a konec. Záleží na typu člověka, každému vyhovuje něco jineho, já když tohle zkusila, tak jsem do druhého dne měla retko zase v ruce.
Tedy za mě, přestat žrát jako dobytek (pokud se to samozřejmě deje), ale zůstat v mezích, nesnažit se jíst jako modelka, z nuly na sto… ale hlavně se začít hýbat. Nemá smysl jíst jen saláty, ale celý den nevystrcit nos z domu.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2129
11.3.21 21:45

@Ou Jsem zastánce energetické teorie, tedy pokud člověk přijímá méně energie než vydává, tak hubne a celá historie lidstva nás přesvědčuje, že to tak je. A hubnou muži i ženy, staří i mladí, zdraví i nemocní a hubnou i ti co se často váží (třeba 3× denně), nedodržují pitný režim, kouří, pijí alkohol, málo (hodně) spí a hubnutí nezabraní ani nemocná štítná žláza. Samozřejmě, že znám i teorie, že se někdo živí nějakým kosmickým zářením, ale tomu nevěřím. A protože nejde někoho někam zavřít a tam mu dodávat omezené množství jídla, tak jediná cesta je vlastní vůle.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat