Nemocenská místo mateřské

12
28.7.21 17:23

Nemocenská místo mateřské

Zdravím maminky,
chtěla bych se s vámi poradit. Věc se má tak, že mi přišlo z OSSZ oznámení o neuznání PPM (s čímž jsem tak nějak počítala). Jsem OSVČ a platím si nemocenské pojištění, nicméně na mateřskou mi to nestačí. Je možné jít místo mateřské alespoň na neschopenku? Jde mi o to, že pracuji jako trenérka a ten poslední měsíc už asi těžko budu trénovat… nicméně co jsem pochopila, tak o rodičovský příspěvek si můžu žádat až po narození dítěte…z čehož usuzuji, že budu cca dva měsíce bez příjmu (než mi rodicak odklepnou)…Máte s tímto někdo osobní zkušenost? Za by jste mi poradili koho a jak žádat (předpokládám že by mi musel gynekolog dát nějaký papír a já ho odnést zase na OSSZ)?
Předem děkuji za odpověď a doufá, že jsem to popsala alespoň trochu srozumitelně ;)

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
17099
28.7.21 17:36

@Petra2226 To by slo, pokud si nemocenske pojisteni platis alespon 3 mesice. Ale davky nemocenskeho pojisteni ti budou vylaceny az od 15. dne nemoci.
Predpokladem je spoluprace lekare. Nemocenska by ti skoncila dnem porodu.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
26340
28.7.21 17:37

Nemocenskou ti musí napsat lékař. A to, že nemůžeš vykonávat povolání až do porodu není důvod :nevim:
Taky jsem u prvních dvou měla jen rodicak od porodu. Někdy to tak je no.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
12
28.7.21 17:43
@cecetka píše:
@Petra2226 To by slo, pokud si nemocenske pojisteni platis alespon 3 mesice. Ale davky nemocenskeho pojisteni ti budou vylaceny az od 15. dne nemoci.
Predpokladem je spoluprace lekare. Nemocenska by ti skoncila dnem porodu.

Děkuji za odpověď. Jj to si platím už přes půl roku takže v tom by problém neměl být. ;) Samozřejmě ano, asi záleží na doktorovi…

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
17099
28.7.21 17:46
@Petra2226 píše: