Nepřevzetí doporučené zásilky

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 03.01.17 20:18
Nepřevzetí doporučené zásilky

Zdravím,
posílali jsme reklamaci jedné ze služeb jisté firmě. Reklamace byla zaslána doporučeně s dodejkou. Před Vánoci. Protože se dodejka ještě nevrátila, začalo se po zásilce pátrat a zjistilo se, že je od 21.12. uložena na poště. Zítra bude poslední den k vyzvednutí, poté nám ji pošlou zpět.
Jak je to s případnými lhůtami? Bere se to jako doručené?
Vzhledem k tomu, že nám především jde o to, aby firma dopis dostala (a přečetli si ho tam), zaslali byste to ještě jednou? (Dejme tomu, že v období Vánoc to neměl kdo převzít…)

Reakce:
Jedna babička
Závislačka 4223 příspěvků 03.01.17 20:23

Pokud se to týká reklamace, musí se poslat opakovaně. Ve druhé písemnosti by se mělo detailně popsat, kdy bylo reklamováno poprvé a s jakým výsledkem. Po druhé reklamaci (pokud firma opět nepřevezme) obrátit se na ČOI nebo na spotřebitelského ombusmana u vás ve městě.

Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 03.01.17 20:36

@Jedna babička
A platí to i na služby? A mezi dvěma právnickými osobami? Ono je to samozřejmě trochu zamotanější, řešilo se to s nimi napřed telefonicky, reklamaci odmítají uznat, v podstatě se s námi nebavili, proto se to sepsalo a poslalo. Zatím nepřevzali. Není to velká firma, ale zdá se, že mají zakázek dost…

Ivan PPZ
Kelišová 5720 příspěvků 03.01.17 20:41

Reklamací se odmítli zabývat, nebo ji zamítli? Tím by tu reklamaci vyřešili a splnili by své povinnosti.

Jedna babička
Závislačka 4223 příspěvků 03.01.17 20:41

Platí to na vše. Reklamovat se může podle občanského zákoníku jak zboží, tak služby. A je jedno, zda je na straně zákazníka, který reklamuje PO nebo FO. Musí být sepsán reklamační protokol. Pokud jej firma s vámi odmítá sepsat, 2× vyzvat, pak na ČOI nebo spotřebitelského ombusmana (u nás funguje na ŽÚ), pak se domáhat svých práv u soudu.

Příspěvek upraven 03.01.17 v 20:45

cecetka
Echt Kelišová 7647 příspěvků 03.01.17 20:42

Poslala bych to znovu s upozornenim, ze se jedna o opakovane doruceni. Poste bych ulozila, aby to po ulozni dobe nevraceli zpatky, ale vhodili do schranky. Na dodejku ti posta vyznaci, kdy to vhodili do schranky. Budes tak mit argument, ze se s obsahem zasilky mohli seznamit.
Navic bych to jeste poslala mailem. To se pak taky da u nekontaktnich adresatu pouzit, ze meli moznost se s obsahem seznamit.
Pokud vlastnis datovou schranku, vyuzila bych i teto moznosti. Tady je to doruceni 100% prokazatelne.

Jedna babička
Závislačka 4223 příspěvků 03.01.17 20:47

@cecetka má oravdu. Komunikace mezi 2 PO musí prvotně probíhat přes datovou schránku. Tam totiž funguje fikce doručení a to je prokazatelné doručení. Samozřejmě to nezaručuje vyřízení reklamace, ale pro Vás plus, že jste reklamační nárok doručili.

Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 03.01.17 21:02

@Jedna babička
myslím si, že datovou schránku nemáme (alespoň roce 2015 pro nás nebyla povinná). Předám informace dál…
@Ivan PPZ nevím přesně, už jsem to nevyřizovala já.

Děkuji moc. Všem. Předám to dál.

Fally123
Zasloužilá kecalka 523 příspěvků 03.01.17 21:15

Trochu problem je mezi dvema pravnickymi stranami… neplati zde klasicka ochrana spotrebitele a lhuty dle obcan. zakoniku. podivejte se do smlouvy nebo objednavky, jak to tam je upraveno.
Kdysi jsem reklamovala pracovni notebook a oprava trvala tri mesice s tim, ze neplati 30ti denni lhuta jako u obycejneho spotrebitele.
Musi se vam k tomu ale pisemne vyjadrit, nejde to ignirovat. Podivejte se na moznost odstoupeni od smlouvy.

Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 03.01.17 21:49

@Fally123 odstoupit od smlouvy podle mne nejde. Práce byla vykonána, bohužel nekvalitně. V tuto chvíli mi ale jde hlavně o to, že nepřevzali dopis, co jim byl zaslán. A o to, jeslti zaslat znova a tak…

Ivan PPZ
Kelišová 5720 příspěvků 03.01.17 21:56

Přeci samotným nepřevzetím dopisu se nemohou vyhnout reklamaci. To kdyby celou záruční dobu nepřebírali poštu, tak vyhráli? Ale jde o to, jestli se zatím pouze pokoušíte reklamovat, nebo jestli už reklamace byla, zamítli a vy se snažíte dělat něco dál.

Váš příspěvek
Reklama

Poslední články

Rozhovor: Jak přirozeně otěhotnět nebo připravit tělo na IVF

Na Lenku Malcher se mimo jiné obrací ženy, kterým se nedaří otěhotnět. Věnuje... číst dále >

DIY: Karnevaly se blíží. Vyrobte dětem originální masku

Každý, kdo se v posledních letech zúčastnil dětského karnevalu, ví, že se to... číst dále >

Články z Expres.cz

Z horníka vohráblem: Po Dukle 61 Mikluš boduje jako strážmistr Topinka

Ostravský rodák Robert Mikluš (36) se sice z regionu příliš nevzdaloval, jeho... číst dále >

Souboj zadků: Líbí se vám víc pozadí Martina Zounara, nebo Martina Krause?

Dva herci odlišné postavy, dva zadky, které ti dva ukázali na jevišti před... číst dále >

Články z Ona Dnes

Sedm tipů, jak vyřešit manželské neshody

Pokud spolu lidé umějí komunikovat, nemusí rozpory končit házením talířů nebo... číst dále >

Vyprošťováky, které vás po divoké noci nakopnou do nového roku

Silvestrovská noc bude možná dlouhá a zábavná, ale první novoroční ráno může... číst dále >