Nepřevzetí doporučené zásilky

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 03.01.17 20:18
Nepřevzetí doporučené zásilky

Zdravím,
posílali jsme reklamaci jedné ze služeb jisté firmě. Reklamace byla zaslána doporučeně s dodejkou. Před Vánoci. Protože se dodejka ještě nevrátila, začalo se po zásilce pátrat a zjistilo se, že je od 21.12. uložena na poště. Zítra bude poslední den k vyzvednutí, poté nám ji pošlou zpět.
Jak je to s případnými lhůtami? Bere se to jako doručené?
Vzhledem k tomu, že nám především jde o to, aby firma dopis dostala (a přečetli si ho tam), zaslali byste to ještě jednou? (Dejme tomu, že v období Vánoc to neměl kdo převzít…)

Reakce:
 
Jedna babička
Závislačka 3660 příspěvků 03.01.17 20:23

Pokud se to týká reklamace, musí se poslat opakovaně. Ve druhé písemnosti by se mělo detailně popsat, kdy bylo reklamováno poprvé a s jakým výsledkem. Po druhé reklamaci (pokud firma opět nepřevezme) obrátit se na ČOI nebo na spotřebitelského ombusmana u vás ve městě.

 
Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 03.01.17 20:36

@Jedna babička
A platí to i na služby? A mezi dvěma právnickými osobami? Ono je to samozřejmě trochu zamotanější, řešilo se to s nimi napřed telefonicky, reklamaci odmítají uznat, v podstatě se s námi nebavili, proto se to sepsalo a poslalo. Zatím nepřevzali. Není to velká firma, ale zdá se, že mají zakázek dost…

 
Ivan PPZ
Kelišová 5671 příspěvků 03.01.17 20:41

Reklamací se odmítli zabývat, nebo ji zamítli? Tím by tu reklamaci vyřešili a splnili by své povinnosti.

 
Jedna babička
Závislačka 3660 příspěvků 03.01.17 20:41

Platí to na vše. Reklamovat se může podle občanského zákoníku jak zboží, tak služby. A je jedno, zda je na straně zákazníka, který reklamuje PO nebo FO. Musí být sepsán reklamační protokol. Pokud jej firma s vámi odmítá sepsat, 2× vyzvat, pak na ČOI nebo spotřebitelského ombusmana (u nás funguje na ŽÚ), pak se domáhat svých práv u soudu.

Příspěvek upraven 03.01.17 v 20:45

 
cecetka
Kelišová 7337 příspěvků 03.01.17 20:42

Poslala bych to znovu s upozornenim, ze se jedna o opakovane doruceni. Poste bych ulozila, aby to po ulozni dobe nevraceli zpatky, ale vhodili do schranky. Na dodejku ti posta vyznaci, kdy to vhodili do schranky. Budes tak mit argument, ze se s obsahem zasilky mohli seznamit.
Navic bych to jeste poslala mailem. To se pak taky da u nekontaktnich adresatu pouzit, ze meli moznost se s obsahem seznamit.
Pokud vlastnis datovou schranku, vyuzila bych i teto moznosti. Tady je to doruceni 100% prokazatelne.

 
Jedna babička
Závislačka 3660 příspěvků 03.01.17 20:47

@cecetka má oravdu. Komunikace mezi 2 PO musí prvotně probíhat přes datovou schránku. Tam totiž funguje fikce doručení a to je prokazatelné doručení. Samozřejmě to nezaručuje vyřízení reklamace, ale pro Vás plus, že jste reklamační nárok doručili.

 
Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 03.01.17 21:02

@Jedna babička
myslím si, že datovou schránku nemáme (alespoň roce 2015 pro nás nebyla povinná). Předám informace dál…
@Ivan PPZ nevím přesně, už jsem to nevyřizovala já.

Děkuji moc. Všem. Předám to dál.

 
Fally123
Zasloužilá kecalka 517 příspěvků 03.01.17 21:15

Trochu problem je mezi dvema pravnickymi stranami… neplati zde klasicka ochrana spotrebitele a lhuty dle obcan. zakoniku. podivejte se do smlouvy nebo objednavky, jak to tam je upraveno.
Kdysi jsem reklamovala pracovni notebook a oprava trvala tri mesice s tim, ze neplati 30ti denni lhuta jako u obycejneho spotrebitele.
Musi se vam k tomu ale pisemne vyjadrit, nejde to ignirovat. Podivejte se na moznost odstoupeni od smlouvy.

 
Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 03.01.17 21:49

@Fally123 odstoupit od smlouvy podle mne nejde. Práce byla vykonána, bohužel nekvalitně. V tuto chvíli mi ale jde hlavně o to, že nepřevzali dopis, co jim byl zaslán. A o to, jeslti zaslat znova a tak…

 
Ivan PPZ
Kelišová 5671 příspěvků 03.01.17 21:56

Přeci samotným nepřevzetím dopisu se nemohou vyhnout reklamaci. To kdyby celou záruční dobu nepřebírali poštu, tak vyhráli? Ale jde o to, jestli se zatím pouze pokoušíte reklamovat, nebo jestli už reklamace byla, zamítli a vy se snažíte dělat něco dál.

 Váš příspěvek
Reklama

Poslední články

Rebečina křídla: Příběh Rebeky, která trpí nemocí motýlích křídel

O nemoci motýlích křídel v poslední době slýcháme stále častěji. V čem... číst dále >

Jak bojovat proti vzniku potravinové alergie u dětí – pomůže hypoalergenní mléko?

Stále častěji se setkáváme s nešvarem zvaným alergie u dětí. Riziko jejího... číst dále >

Články z Expres.cz

Láska Pavly Tomicové: Manžel je pro ni muž života, ten jí to stále dokazuje

Nejusměvavější, nejzábavnější, nejrytmičtější a nejpřekvapivější. To je... číst dále >

Těžké dny moderátory StarDance Marka Ebena: Jeho matka je ve vážném stavu v nemocnici

Pořádně nepříjemné chvíle zažívá moderátor televizní soutěže StarDance Marek... číst dále >

Články z Ona Dnes

O holky se postarám, slíbil Mirek snoubence, která zemřela v den svatby

Simona zemřela pár hodin před vlastní svatbou a zoufalému snoubenci zůstaly... číst dále >

OBRAZEM: Morbidně obézní žena usiluje o to, aby byla nejtěžší na světě

Šestadvacetiletá žena z ostrova Faial v Atlantském oceánu, která si říká... číst dále >