Nesezdaný pár, studentka, 1. dítě- finanční příspěvky?

Anonymní
8.9.21 10:23

Nesezdaný pár, studentka, 1. dítě- finanční příspěvky?

Krásné ráno,

chtěla bych poprosit o radu, jde mi z toho všeho hlava kolem. Nedaří se mi se vyznat ve všech příspěvcích, nárocích na finanční podpory a podobně vzhledem k naší situaci.

Jsem studentka VŠ (teď dodělávám denní studium a budu od října pokračovat dálkově), s přítelem (nejsme svoji) čekáme prvního potomka. Přítel je státní zaměstnanec (cca 24 tisíc čistého) já jsem při studiu pracovala na DPP (než začal covid), nějakých těch 270 dní mi to bohužel nedá. Můj momentálně jediný pravidelný příjem je sirotčí důchod (9 tisíc). S malým budu doma já. Jestli to chápu dobře, na porodné „pouze“ studium nemá vliv, má o něj žádat přítel/já, komu bude chodit, kdy zažádat? Dostala jsem při poslední kontrole na gyn. žádost o peněžitou pomoc v mateřství a nevím co s tím dělat, nechci nic prošvihnout.

Děkuju za rady. Doufám, že to tu nespustí zase nějakou vlnu nenávisti, že nejsem schopná si to najít. Už jsem prošla tolik webových stránek, ale pořád jsem nenašla odpovědi a některá z vás by se v tom mohla určitě vyznat líp :).
(poprosila bych o zachování anonymu vzhledem ke sdílení finančních informací)

• Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
9767
8.9.21 10:28

Na porodné nedosáhnete, to by přítel nesměl pracovat. Na mateřskou taky nárok mít nebudes.

Zažádat si o RP po porodu. Můžeš si navolit max 10 000. Nebo víc přes výměr přítele. Vybiras 300 000 postupně.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2265
8.9.21 10:30

Pokud ti to nedá těch 270 dní, tak na peněžitou pomoc v mateřství nedosáhneš- to je mateřská, ale dnem porodu začneš čerpat rodičovský příspěvek. Ale zajdi na sociálku OSSZ, tam dělej, že nic netušíš, třeba budeš mít nárok, ale spíš s tím nepočítej.