Nestandardní školák - domácí vyučování?
- Fotoalbum (0)
- Přidat k oblíbeným
- Zapnout podpisy
- Hledání v tématu
Reakce:
Učitelce vadí pouze motorika a nepořádnost? Nebo jí přijde, že jsou
i jiné problémy?
A ve školce neupozornili, že je něco jinak? Že by bylo potřeba na
určitých věcech zapracovat?
Vyčkala bych na názor PPP, oni dítě otipnou a mají přehled o dalších
možnostech.
Držím palce, aby vše dobře dopadlo.Syn bude v určitých věcech
nadprůměrně inteligentní, ale někdy u těchto dětí příroda něco
ubere. Proto je důležité najít vhodnou cestu, aby se „nezadupalo“ to,
v čem je vynikající a neotrávil se od učení.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Já bych vydržela a počkala na vyjádření PPP. Pokud je tak šikovný,
může ho poradna diagnostikovat jako nadaneho, čímž bude muset paní
učitelka vypracovat IVP. Jestli se pak situace nezlepší, tak vyhledat jinou
školu, kde s takovými dětmi umí pracovat…
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Tak o kamarady ve tride by prisel i v 1. a 2. pripade, nejen ve 3., ne? Pockala bych na vyjadreni PPP a pak se podle toho zaridila dal.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Problém je to, že to, v čem je všem napřed, nejsou záležitosti,
které jsou v tuto chvíli nezbytné pro „biopsychologický“ vývoj
dítěte (jinými slovy - pro normální fungování je celkem jedno, jestli
k tomu dítě dojde dřív nebo později, a fakt se to jednou s trochou dobré
vůle naučí každý). Zatímco to, v čem je pozadu, jsou právě ty
klíčové „kompetence“, které se od prvňáka očekávají - a to jsou
většinou věci, které se sami nezlepší (kdo má horší grafomotoriku, je
tím bohužel handicapován dlouhodobě - určitě jsi v okolí viděla hromadu
jinak úspěšných a šikovných lidí, co prostě hůř píší či
stříhají celoživotně, takže to není žádná tragédie). Není o
„zadupání talentu“ - i když je fajn, že máte zvídavé dítě - ale
spíš o vyrovnání jeho slabších stránek. Protože zatím vám třebas
vyniká právě tou zvídavostí, ale časem (a u malých dětí to jde fakt
rychle) dojde k tomu, že ho ostatní v tomhle aspektu dohoní (viz to
naučení se písmenek ve 3 letech - jako super, ale za pár měsíců mu tahle
komparativní výhoda zmizí) a jemu zůstane jen nálepka toho, že je
„nešika“, což ty děti berou důležitěji. Takže v PPP ti dost možná
řeknou to samé, co paní učitelka. U dítěte je prostě důležitější,
co umí, než co ví. A dost možná i u dospělých.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
A není to tak, že ty dítě prezentuje jako nějakého génia a tak tě učitelka potřebuje usadit? Já bych dítě nikdy zpět do přípravky (chápu že jsou to vlastně předškoláci?) nedala. To musí být pro sebevědomí dítěte úplnej konec. Ale nepřijde mi, že vystřihování a bordel v tašce by měly být důvod. Stříhání můžete trénovat. Kdo přišel na obrácene laterality, když jste nebyli v ppp? Jen z nějakého domácího testu? Proč doma trénujete matiku nad rámec, proč raději netrenujete to psaní? Ale přijde mi stejně brzy na začátku listopadu to takhle už hodnotit.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Take moc neruzumim tomu proc doma pocitate do dvaceti a netrenujete psni, jemnou motoriku, sebeobsluhu…
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Počkala bych na vyjádření PPP. U nás taky pomohlo i když my měli
kliku na učitelku a spolupracovat chtěla. Potom bych zvažovala alternativní
školu a až naposled domácí vyučování. V té PPP nešlo jen
o diagnostiku ale i o způsob práce, odhalit silné stránky a pomocí jich
zvládnout tam, „kde je ubráno“. Psycholožka mi navíc vysvětlila velmi
pěkně, proč se některé problémy objevují jen někdy, v některém
prostředí, proč jsou problémy s vrstevníky. A než propadnutí tak to ta
přípravná třída. U nás až do třetí třídy poměrně potíže
s grafomotorikou a dítě to nedobře snášelo. Takže jsme se hodně
zaměřovali na sebevědomí a uplatnění i v mimoškolních činnostech, kde
uplatnilo svoje talenty naplno. Chaos na lavici je pořád, učitelka už se tam
nedívá a je klid.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
@Tarinka pokud má dítě nějaký problém, tak je teď nejvyšší čas na to, aby se vrátilo do školky nebo do přípravné třídy to je naprosto legitimní nástroj. Jsou děti, kterým to pomůže.
Zakladatelko, mám podobného syna. Taky šel do školy a četl, on
i zvládal psát tiskacím foneticky správně, počítal do desetitisíců.
Základy násobilky zvládal taky. Bohužel ruku má podle učitelky slabší
(mně se nezdá a učitelka z keramického a výtvarného kroužku ho
chválí). Teď je ve druhé třídě a paní učitelka plánuje docvicovani
čtení, protože ho děti dohnaly a predehnaly.
Sama jsem učitelka v paralelní třídě a mám celkem dobrou možnost
posoudit, jak na tom je, není na tom tak zle, že by potřeboval nutně
docvicovat, ale pravda je ta, že už nijak nevyniká. Navíc je pomalý a
šíleně nepozorný.
Počkej, co vám řeknou v PPP.
Taky jsem se setkala s dítětem, co bylo podle rodičů výjimečný génius a
ve třídě zapadlo a hodně dětí ho převyšovalo, bylo nešťastné,
protože si s tím neumělo poradit, bylo pomalé, dělalo chyby a odklad by mu
býval byl neuškodil.
- načítám...
- Citovat
- Nahlásit
Zašla bych do PPP a podle mě jsou 2 možnosti. Bud z tama odejdete s tim, ue je syn nadany a dostanete IVP, ten potom učitelce omlať o hlavu. Deti nadane v jedne oblasti byvaji casto méně zdatne v oblastech jinych. Nebo se dozvíte, že syn je „pouze“ šikovné a zvídavé dítě. Naučil se číst, tak si načetl spoustu vědomostí, ale „to je vše“. Jinak je to dítě jako každé jiné a je třeba s ním tedy asi víc pracovat na tom, co mu nejde. Pak by mu přípravná třída neuškodila, ale zase takhle po 2 měsících to taky nemusí být úplně dobrý nápad. Jinak můj mladší bratr byl něco podobného, číst uměl Taky od 4 let, ve školce četl dětem místo učitelek. Znalostmi z knížek rád oblazoval příbuzenstvo. No a po nástupu do skoly naprosty propad. Nezvladal písmo, kreslení, matiku už vůbec. Nakonec je z něj naprosto průměrný student, který maturoval napodruhé a byl rád, že k té maturitě vůbec dolezl.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Nedovedu si predstavit dat dite znovu do pripravky.
Ja osobne bych si domaci vyucovani netroufla.
Takze spis bych volila ppp a s ditetem pracovla. Je teprve zacatek skoly.
A co na to rika dite? Je ve skole rad?!?
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Nepises to zakladni. Kolik usili venujes tomu odstraneni problemu? Protoze jak se pise nade mnou, je fajn, ze umel brzy cist, ale k cemu to vyuziva? Do cervna ho prejedou ostatni deti jak lavina, synuv naskok smazou a zustanou videt ty rozdily.
V kazdem pripade vydrz a pockej na rady PPP.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Hele spíš hledej nějakou třídu s malým počtem žáků, kde budou schopní individuálnějšího přístupu a učitelkou, která je schopná dát dětm to co potřebují, ne se jich zbavovat po pár měsících docházky a vyhrožuje prvňákovi propadnutím.
Pokud domácí vyučování, tak jedině komunitní formou - tedy že se dáte dohromady s rodiči co taky mají dítě v domácím vzdělávání a děcka se učí společně. Podle toho co píšeš, tak sociální dovednosti se tvému synovi tak více než hodí, aby je rozvíjel. A to při domácím vyučování s matkou prostě nejde.
Tipuju že tam bude kombinace nadání a poruchy pozornosti, nejspíš bez hyperaktivity - ale je to jen interntová diagnostika, tedy nic co se dá brát vážně.
Rozhodně vydrž do testování v PPP, až budeš vidět strukturu jeho současných dovedností, bude jednodušší se rozhodovat.
Ale úča co vyhrožuje v listopadu propadnutím v první třídě bývá problém. I pro zcela průměrné dítko.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
@Cuddy jak úsilí odstranění problému? Je potřeba počkat, až patřičná nervová spojení dozrajou, trénovat prvňáka ještě po té, co přijde ze školy je kontraproduktivíní, protože to bude další obří dávka zátěže.
Resektive nějaký sport na hrubou a něco na jemnou motoriku, ale formou zábavy a aktivního odpočinku, jinak se to dozrávání jen zkomplikuje.
A něco kde bude zažívat úspěchy, pokud úča mu dopřává zejména neúspěchy.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
@Ou no promin, pokud vidim,
ze dite spatne kresli, spatne drzi tuzku, tak to budu cvicit (jiz od skolky) a
nebudu cekat, az neco dozraje
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Další podobná témata podle názvu
- Domácí kočka ven
- Domácí bělení zubů při kojení?
- Domácí covid test
- Kvasinková infekce – babské rady a domácí lécba
- Domácí výplach uší? Jak zlepšit sluch
- Domácí násilí a Policie ČR
- Domácí těhotenský test se sodou
- Nemoc domácího králíka
Ahoj vsem, mam nestandardniho prvnaka, o nemz jiz jsem par veci napsala ve vedlejsich diskuzich.
Ve zkratce: pred 3. narozeninami se sam naucil vsechna pismena a jiz od 4 let si samostatne cte detske knihy, cte plynne a s porozumenim, rad se vzdelava, ma zajem o veci kolem sebe. v tech 4 letech znal desitky dinosauru (jmenem, jak vypadaji, kde zili, co zrali). Klade dotazy jako napr. co je to DNA, jak se lisi bakterie a viry, mohou rostliny mit bakterie a viry, dale dotazy ohledne historickych postav, zemepisu atd. Domluvi se slusne nemecky diky cestovani za rodinou a sam se naucil zaklady anglictiny. V matematice se mi zda celkem v prumeru, nicmene i tam pocitame doma priklady nad ramec {dobrovolne z jeho iniciativy], tedy ted na zacatku 1. tridy cvicime scitani a odcitani do 20 s prechodem pres desitku, vysvetlovat jsem moc nemusela, pochopil to nejak sam. Vim, ze to je sirsi norma, ale dosud jsme matematiku nikdy netrenovali. Ve skole pocitaji aktualne do 7.
A problemy, co mame? Syn je levak, ma zkrizenou lateralitu a s tim souvisejici spatnou grafomotoriku, a tedy spatny psany projev. Neumi moc kreslit (v pripade, ze je treba kreslit detaily), malovani vodovkami se mi zda ok. Neumi vystrihovat. Je pry neskutecne pomaly (verim), stale ma neporadek v tasce a zapomina a ztraci veci. Nazor ucitelky zni, ze vyrazne zaostava za spoluzaky a patri do pripravne tridy. Ja s pripravnou tridou nesouhlasim, byla jsem vsak varovana, ze existuje moznost, ze dite propadne (pry kvuli tomu, ze nezvladne psaci pismo).
Co byste udelali na mem miste?
nejde).
Mate nekdo podobnou zkusenost, pripadne co byste delali?
Prosim zachovat anonym kvuli problemum ditete, jinak smazat, dekuji.