Neurol - zkušenosti a závislost na něm

Anonymní
22.9.18 09:33

Neurol - zkušenosti a závislost na něm

Chci se zeptat. Žena trpí sociální fobií, uzkostmi, občas depresí a dříve brala lék Itaken a byla celkem v pohodě. Poslední 8 měsíců jí byl lék z důvodů možného těhotenství zcela postupně vysazen. Bohužel její stav se jí postupně zhoršil, má strach z lidí, je nepříjmená, bušení srdce atd.

Já jsem pak byl z toho celý špatný psychicky a jelikož jsme měl stres i v práci, rodině, tak jsem navštívil psychiatra ( jiného, než má žena) a ten mí naordinoval lék Neurol 1.0 – 1× -2× tbl denně a Cipralex – 1 tbl. Beru Neurol takto od února /(max. 2 tabletky Neurolu 1.0) denně, by mi po něm lépe, dobře jsem spal. Poslední dobou nemůžu večer po něm usnout, cítím lehčí třes rukou. Tak nevím.

S ženou jsem, byl u její psychiatričky, která ji dala opět Itaken a dočasně na měsíc nasadila Neurol 0,25 - 2 x denně, než bude Itaken účinkovat. Říkala, že typ Neurol 1.0 se dává prý jen při hospitalizaci, neboť je to velmi silná dávka.

Tak si říkám, zda mě ho můj lékař ten Neuriol 1.0 nedává zbytečně dlouho? Mám zkusit i jiného lékaře?
Myslíte, že jsem na něm závislý?
Je na tom někdo také?

Plánuji Neurol zcela nebrat, ale nevím, zda postupovat?

Prý po braní dlouhodobě Neurolu jsou také výpadky paměti, tak se děsím.

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
Anonymní
22.9.18 09:39

Jsi závislý, Neurol v podstatě není lék na dlouhodobé užívání a pokud ano, tak jen krátkodobě a ve velmi malých dávkách, než zaberou antidepresiva(což by měli v řádu týdnů).
Praktiky lékaře, který ti to tolik měsíců předepisuje, patří tak maximálně před lékařskou komoru.
Změň psychiatra a pod jeho dozorem budeš muset postupně vysazovat.
Měli jsme případ závislého na tomto v rodině, psychiatrička byla též dost nezodpovědná, ale alespoň měla snahu s tím něco dělat.
Anonym S. kvůli rodině.

  • Citovat
  • Nahlásit
862
22.9.18 09:40

Nechápu proč do sebe jen hrnete léky místo psychoterapie a práce na sobě, aby se problém vyřešil. A Neurol má sloužit k občasnému nebo krátkodobému braní, nebo ne?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
22.9.18 09:41

Ty bereš 2 denně neurol 1,0mg? To je hodně silná dávka 8o mám zkušenosti s psychoterapií, sice dlouhodobější a náročnější cesta, než si vzít prášek, ale zas trvalejší výsledky. V tvém případě i s medikací to bude ale složitější. Určitě se poptej na možnost psychoterapie, psychiatra se poptej na způsob postupného vysazování neurolu. Vysazuje se to po 1/4-1/8 léku, vždy se nějakou dobu nechá nižší dávka a po pár dnech-týdnech se opět část prášku vysadí.

Držím palce, je to náročné, určitě se poraď s odborníkem :kytka:

  • Citovat
  • Nahlásit
288
22.9.18 10:09

Je to závislost, já byla závislá už po třech týdnech, musela jsem pak zvyšovat dávku. Bohužel to byl můj první kontakt s léky na psychiku, takže jsem to nevěděla a psychiatr mi psal benzáky jak lentilky. Dostávala jsem se pak z toho díky jinému lékaři přes Diazepam. Opravdu radím změnit psychiatra.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
22.9.18 10:14

2× denne 1 mg dlouhodobe je konska davka a cesta k zavislosti jak vysita. Zkuste tablety nejdriv pulit a brat jen 1× denne treba tyden, pak snizte na 0,25 mg a z kazdodenniho brani prejit postupne na 3× tydne. Po case zkusit vysadit uplne. Deprese aj. zvladaji skutecna AD mnohem lepe, idealne v kombinaci s terapii. Kdyby prisly priznaky z vysazeni, radeji hned za lekarem. Ale treba to zvladnete sam.

  • Citovat
  • Nahlásit
862
22.9.18 10:41

Radím přesun k jinému psychiatrovi. A smířit se s tím, že těhotenství nebude hned, ale až si žena pořeší svoje stavy.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
666
22.9.18 10:47

Páni,tak to je teda síla… 8o Mě dr.napsala Neurol 0,25 a upřímně řečeno hned po první dávce jsem nebyla schopná poznat kdo na mě mluví. Takže 1,0 by mě asi uspalo na vždy.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
22.9.18 11:35

Asi opravdu změním psychiatra a co nejdříve.
Už jsem si u obvodního lékaře vyžádal žádanku na psychoterapii ( psycholog) a dle potřeby mě napíše i žádanku k jinému psychiatrovi.

Neorolu se chci zbavit.
Měl jste někdo Neurol a jaké jsou tybické abstinenční příznaky či znaky závilosti?

  • Citovat
  • Nahlásit
pedrysek7
22.9.18 11:37
@pst007 píše:
Nechápu proč do sebe jen hrnete léky místo psychoterapie a práce na sobě, aby se problém vyřešil. A Neurol má sloužit k občasnému nebo krátkodobému braní, nebo ne?

Už mám od obvodního lékaře žádanku k psychologovi. Čekací doby tam jsou velmi dlouhé, termín bude v lednu, ale to se nedá dělat. Ještě vyměním jiného psyxchiatra.

  • Citovat
  • Nahlásit
Anonymní
22.9.18 11:38
@Anonymní píše:
Ty bereš 2 denně neurol 1,0mg? To je hodně silná dávka 8o mám zkušenosti s psychoterapií, sice dlouhodobější a náročnější cesta, než si vzít prášek, ale zas trvalejší výsledky. V tvém případě i s medikací to bude ale složitější. Určitě se poptej na možnost psychoterapie, psychiatra se poptej na způsob postupného vysazování neurolu. Vysazuje se to po 1/4-1/8 léku, vždy se nějakou dobu nechá nižší dávka a po pár dnech-týdnech se opět část prášku vysadí.Držím palce, je to náročné, určitě se poraď s odborníkem :kytka:

Ano beru minimálně 1× Neurol 1.0 denně, občas tj. 1× týdně i 2 Neuroly 1.0 - 2 x denně.

  • Citovat
  • Nahlásit
Anonymní
22.9.18 11:40
@pst007 píše:
Radím přesun k jinému psychiatrovi. A smířit se s tím, že těhotenství nebude hned, ale až si žena pořeší svoje stavy.

Souhlasím, určitě počkám s těhotenstvím, zdraví mé ženy je rozhodující.
Teď si chci najít jiného psychiatra a říct mu o tom Neurolu. Nevím, zda se to vysazuje doma nebo se musí do nemocnice?

  • Citovat
  • Nahlásit
19714
22.9.18 11:47
@Anonymní píše:
Souhlasím, určitě počkám s těhotenstvím, zdraví mé ženy je rozhodující.
Teď si chci najít jiného psychiatra a říct mu o tom Neurolu. Nevím, zda se to vysazuje doma nebo se musí do nemocnice?

Počkej co ti poradí nový psychiatr. Zkusila bych postupně snižovat dávku. Třeba vzít půl prášku ráno a půl večer. Myslím, že do nemocnice nebudeš muset.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
22.9.18 12:03

Abstinenční příznaky jsou třes, panika, nevolnost, nespavost, pocení.
Vysazuj po těch 1/4 nebo 1/8, jak tu někdo psal.
Nejlepší by bylo alespoň pod dohledem psychiatra, do nemocnice snad nebudeš muset.

  • Citovat
  • Nahlásit
Anonymní
22.9.18 12:19
@divine woman píše:
Počkej co ti poradí nový psychiatr. Zkusila bych postupně snižovat dávku. Třeba vzít půl prášku ráno a půl večer. Myslím, že do nemocnice nebudeš muset.

Určuitě počkám na nového psychiatra a dle jeho rady budu vysazovat.

  • Citovat
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat