Nová práce, těhotenství - jak to je?

• Fotoalbum (0)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
Anonymní
30.10.21 17:02

Nová práce, těhotenství - jak to je?

Dobrý den!
Věc se má tak, že jsem v 8tt, do teď jsme byla na ÚP (rok, o práci jsem přišla kvůli koroně a protože mám doma ještě 6letého syna, bydlíme na samotě, a nesehnala jsem praci takovou, kterou bych mohla vykonávat a stíhala školku; také syn často marodí). Měla jsem brigády - jistě, bez peněz to nejde, ale nic oficiálního. Nyní jsem ale sehnala zaměstnání, od května tam pracuji „brigádně“ a v polovině listopadu bych měla dostat smlouvu. To budu cca 10tt. První těhotenství bylo rizikové (po 5letech snažení) nyní se dr. ptal, jestli mám zaměstnání a chtěl mě také poslat na rizikové (po 4 letech snažení). Obávám se, že když v práci (kde už od května pracuji jako „brigádnice“ - a smouvu zatím jen slibují) řeknu, že jsem těhotná, tak žádnou smlouvu nedostanu. :,( A já bych potřebovala. A myslím, že si ji zasloužím, odpracovala jsem tam spoustu hodin i „jen tak“.

Ale chtěla jsem se zeptat - jak to je, když nastoupím do práce a pak brzo na neschopenku? Mohou mě na neschopence vyhodit ve zkušební době? Nevíte, jestli musím nějakou dobu odpracovat, abych měla nárok na nemocenskou? A nevíte jak je to s PPM? Je nárok alespoň na zkrácenou PPM (6 + 6 týdnů) když budu zaměstnaná, ale nesplním podmínku mít odpracovaný rok v předchozích 2 letech? (počítá se do „odpracovaného“ i nemocenská?) Popř. slibují smlouvu na rok, když by ji ale dali na půlroku, zkončí PP i když tou dobou budu na neschopence?

Moc děkuji za odpovědi, popř. vaše zkušenosti!

A prosím o anonymitu.

• Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
20904
30.10.21 17:17

Ano ve zkušební době tě můžou vyhodit 15.den neschopenky. Pokud nemáš odpracováno, pak PPM nedostaneš. Ano do odpracované doby se počítá pn, ale jen v případě, že ji budes mit v zaměstnání.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit