Obchod na Marketplace bez výměny telefonu?

  • Fotoalbum (0)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
Anonymní
18.3.22 21:50

Obchod na Marketplace bez výměny telefonu?

Zdravím s možná zvláštním dotazem…

Před nedávnem jsem objevila kouzlo možnosti koupit něco na Marketplace. (Je mi jasné, že jsem objevila „Ameriku“ o 100 let později, než ostatní. :lol: )

Zatím jsem byla vždy kupující a pouze ve svém městě, kdy jsem dojela za prodávajícím. Většinou jsme si telefon nevyměnili, ale hodněkrát jsem byla u někoho doma.

Teď jsem se rozhodla zkusit i něco prodat a ozvala se mi zájemkyně. Věc je objemnější a ona nemá auto, tak jsme se domluvily, že to dovezu na jedno místo a ona si to odnese.

Řekly jsme si, že si to ještě ten den potvrdíme. Ona mi napsala svůj telefon a chtěla můj. Já se omluvila, že telefon dávat nechci a napíšeme si před odjezdem přes messenger. Ona už mi neodpověděla. (Možná se urazila, možná se ozve ten den. :nevim: )

Jak s tímhle nemám zkušenosti a přemýšlím, jestli je běžné si vyměňovat i mobil? Mně se zkrátka nechce dávat své číslo cizímu člověku. O nic moc nejde, ale dumám nad tím. Jak to vnímáte vy?

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
1141
18.3.22 21:59
@Anonymní píše:
Zdravím s možná zvláštním dotazem…

Před nedávnem jsem objevila kouzlo možnosti koupit něco na Marketplace. (Je mi jasné, že jsem objevila „Ameriku“ o 100 let později, než ostatní. :lol: )

Zatím jsem byla vždy kupující a pouze ve svém městě, kdy jsem dojela za prodávajícím. Většinou jsme si telefon nevyměnili, ale hodněkrát jsem byla u někoho doma.

Teď jsem se rozhodla zkusit i něco prodat a ozvala se mi zájemkyně. Věc je objemnější a ona nemá auto, tak jsme se domluvily, že to dovezu na jedno místo a ona si to odnese.

Řekly jsme si, že si to ještě ten den potvrdíme. Ona mi napsala svůj telefon a chtěla můj. Já se omluvila, že telefon dávat nechci a napíšeme si před odjezdem přes messenger. Ona už mi neodpověděla. (Možná se urazila, možná se ozve ten den. :nevim: )

Jak s tímhle nemám zkušenosti a přemýšlím, jestli je běžné si vyměňovat i mobil? Mně se zkrátka nechce dávat své číslo cizímu člověku. O nic moc nejde, ale dumám nad tím. Jak to vnímáte vy?

Pro me by urcite problem nebyl, ze bys mi nedala svoje cislo, ani by me to neurazili, ale urcite je pak snazsi komunikace. Kdo si ale jel pro zbozi ke me na osobni predani, nikdy jsme si cisla nevymenovali. Nicmene jinak posilam pres zasilkovnu a tam to cislo je urcite potreba.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2807
18.3.22 22:01

Ano, já to dělám běžně. Ono i v dnešní době nemusí být každý on-line 24/7. Stále ještě existují lidé, co nemají data a jedou jen a pouze na WiFi.. :nevim:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
9594
18.3.22 22:03

Na Marketplace i jinde nakupuji i prodávám dlouho a hodně a běžně telefonní číslo dávám. Ne každý má data, já jsem je do loňska taky neměla a nevím, jak jinak bych dotyčného naháněla. Nehledě na to, že pokud si nechávám posílat Zásilkovnou nebo jinou přepravní společností, tel. uvést musím. Já jsem přes Zásilkovnu přijala už kvanta objednávek z bazaru, takže moje číslo má xyz lidí a nepůsobí mi to žádné problémy.
Jestli s tím máš problém, tak budeš mít obchodování na bazaru asi docela komplikované. Já být kupujícím v tvém případě, tak asi už taky nereaguju, resp. bych spíš napsala, že už nemám zájem. Ne proto, že bych se urazila, nejsme v mateřské škole, ale proto, že moje dlouhodobá zkušenost z obchodování na bazarech je ta, že když dotyčný dělá ofrky, tak je s ním problematické jednání. Většinou pak ani nepřijde, nebo přijde jindy, jinam atd. a na to nemám čas ani nervy.
Edit: jinak tedy běžně dávám číslo i když si má někdo přijít ke mě. Pokud totiž chodí odpoledne, bývám často s dětmi venku v okolí a doma by se na mě nedozvonil. Data si taky zapínám málokdy, nesnáším, když mi pak pořád pípají aktualizace, messengery apod. Dotyčný napíše smsku, že se blíží. A upřímně řečeno, za ta léta s tím nikdo neměl problém, ani když chci číslo já po někom.

Příspěvek upraven 18.03.22 v 22:14

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
24722
18.3.22 22:05

Jo, běžně dávám telefonní číslo.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
13667
18.3.22 22:07

Většinou se číslo vyměňuje kvůli lepší komunikaci. Ve vašem případě, pokud se máte někde sejít, mi to přijde jako velice logicky požadavek, asi se nechce někam táhnout a pak zjistit, žes třeba nedorazila a nebudeš online. Nebo nemá data ona a chce mít možnost ti zavolat, kdyby něco. Nic extra bych za tím nehledal, je to dle mě zkušenosti poměrně normalni :nevim:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
10774
18.3.22 22:11

Připadá mi normální napsat si telefon, pokud je to potřeba, ale stačí mi i zpráva na FB, protože data mám a uslyším zprávu hned. A sama nerada telefonuju, radši píšu zprávy.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
K82
2010
18.3.22 22:19

Pokud ti vadi davat svuj tel, kup si nabijeci kartu jen na tyto pripady. Taky nejasam, kdyz mam sve udaje davat nekomu cizimu, ale pokud chces obchodovat, tak opravdu pusobi neduveryhodne, kdyz se s tebou pak neni, jak spojit.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2807
18.3.22 22:21
@AnastazieB píše:
Připadá mi normální napsat si telefon, pokud je to potřeba, ale stačí mi i zpráva na FB, protože data mám a uslyším zprávu hned. A sama nerada telefonuju, radši píšu zprávy.

Na tohle bych zrovna u messengeru nespoléhala. Nevím jak teď, ale mess měl dlouho systémovou chybu, která způsobovala, že se ti zpráva občas nezobrazila na displeji, jako by ti ani nepřišla. Až když se vlezlo přímo do apky, teprve pak se zpráva „objevila“…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
12449
18.3.22 22:23

Já tedy taky nerada dávám někomu své číslo, ale v tomhle případě to chápu. Sama sice data mám, ale zrovna Messenger mi nefunguje zrovna spolehlivě, kolikrát se mi zobrazí s dvoudenním zpožděním, že mi přišla zpráva a nesvítí to ani na FB. Když něco prodávám/kupuji, jdu najisto

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
10774
18.3.22 22:23

@werajsik takový problém nemám.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
12449
18.3.22 22:23

@werajsik tohle já mám pořád, trvá to už snad přes rok.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2807
18.3.22 22:27
@Aduš8 píše:
@werajsik tohle já mám pořád, trvá to už snad přes rok.

Já už jsem s tím delší dobu neměla problém, ale taky mi to občas udělalo. A více lidem z mého okolí se to taky děje. A když si člověk projede nejnovější recenze na mess v Google play, tak je to co recenze, to slovo „nefunguje“..

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
18.3.22 22:29

Díky za vhled. Já tím, jak běžně používám data, tak mi přijde nějak automatická ta komunikace přes messenger. Navíc já nakládám tu věc do auta a vezu ji k paní. Já jakoby riskuji, že se budu někam vláčet zbytečně, víc než ona.

Ale s tou zásilkovnou máte pravdu. Tam vlastně číslo napsat musím, pokud si chci nechat doručit balíček.

Možná jsem to přehnala s tou opatrností. Já ale pravidelně obchodovat nechci. Spíš mi bylo líto tu věc dát pryč, když je funkční, ale doma ji skladovat taky nechci. No, možná jsem se připravila o 500,–. ;)

  • Citovat
  • Nahlásit
Anonymní
18.3.22 22:33

Abych to objasnila…

Paní měla dost otázek a že prý s touhle věci nemá zkušenost…

Prostě jsem najednou měla pocit, že si to koupí, vyzkouší to, zjistí, že to není, co čekala a začne mě bombardovat, že chce zpátky peníze. Nevím, proč mi to prolétlo hlavou. :think:

  • Citovat
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat