Od kdy vaše deti umí prevypravet pohádku?

Anonymní
22.8.21 14:07

Od kdy vaše deti umí prevypravet pohádku?

Otázka je jasná a uvědomuji si, ze srovnávat se nemá, ale i tak by mě zajímalo, od kdy jsou vaše deti schopné prevypravet jednoduchou pohádku anebo třeba tatínkovi po návratu z práce domu co dělaly s maminkou, babičkou přes den… moje dítě nemá úplně standardní vývoj, proto to řeším, zda už to mám zmiňovat psycholozce anebo zda má ještě čas.

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
Ou
17944
22.8.21 14:15

No nucení aby dítě převyprávělo otci denní program zní jako dost pekelný způsob týrání.

Jinak vyprávění se dítě musí učit a to zejména nápodobou a pozitivním posilováním, ne že ho nutíte a trestáte (byť jen zklamáním pokud selže).

Jinak je to dovednost pro děcka ve školce, rozhodně ne pro batolata a děti do 3 let. A jen pro ty verbálně rozvinuté. A to se bavíme o velmi stručném shrnutí krátké pohádky, nebo tak něco. Chtít aby si předškolák pamatovalo denní režim a s nadšením o tom referoval při večeři je naprosto mimo realitu.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
24455
22.8.21 14:21

Syn tak od 4 let, ale on začal mluvit až ve 3 a půl. Ale kolikrát nedokáže jet nějakou souvislejší řeč ani teď v 6 letech, třeba líčí co dělal u babičky, ale přeskakuje z jedné věci na druhou (jakože byl venku a na to naváže co měl k obědu, pak s čím si hrál ale do toho si vzpomene jaký měl moučník apod).

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
22.8.21 14:21

@Ou Ty aby sis nerypla viď? :lol: Píšu na mobilu, preklep už jsem opravila… decka ve skolce je široký pojem, je to pásmo 3-4 let, tak tedy prosím o upresneni, jinak je tvůj příspěvek o ničem. Děkuji.

  • Citovat
  • Nahlásit
Anonymní
22.8.21 14:24

@Kriss Tina Díky! Moje dítě má velmi dobrou slovní zásobu, ale trochu mě děsí ze neprovazuje slova do příběhů. Mluví ve větách, to jo. Ale nemá zatím potřebu vyprávět co a jak jsme byli, co jsme dělali, prevypravet pohádku… bohužel je u nej komplikace ze má téměř fotografickou paměť, takže básnicku odvypravi lip než předškolák… ale vlastní tvorba nula.

  • Citovat
  • Nahlásit
168
22.8.21 14:36
@Anonymní píše:
@Kriss Tina Díky! Moje dítě má velmi dobrou slovní zásobu, ale trochu mě děsí ze neprovazuje slova do příběhů. Mluví ve větách, to jo. Ale nemá zatím potřebu vyprávět co a jak jsme byli, co jsme dělali, prevypravet pohádku… bohužel je u nej komplikace ze má téměř fotografickou paměť, takže básnicku odvypravi lip než předškolák… ale vlastní tvorba nula.
Řešís blbosti, buď ráda, že nemá leukémii.
  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
985
22.8.21 14:37

Převyprávět pohádku? To nejmladší neumí ani v 8 letech. Obecně má problém se nějak déle vyjadřovat v češtině, v angličtině jí to jde mnohem lépe a spontánněji. Ale na povel a před cizími by mlčela jako zařezaná.
Starší děti byly mnohem výřečnější, ale neměli v hlavě tolik té angličtiny a celkově měly trochu jiné podmínky, než má nejmladší. Ale přesně v kolika co uměly si už nevzpomenu, ani mi to nepřijde důležité. Chápu, že když je tvé dítě trochu nestandartní, tak tě tyto otázky trápí, ale ono je to i podle povahy, někdo vypráví spontánně sám od sebe každému na potkání, někdo není schopen ani v dospělosti se pořádně vyžvejknout.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1859
22.8.21 14:38

Prvni dite, ze?😆

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
985
22.8.21 14:41
@Anonymní píše:
@Kriss Tina Díky! Moje dítě má velmi dobrou slovní zásobu, ale trochu mě děsí ze neprovazuje slova do příběhů. Mluví ve větách, to jo. Ale nemá zatím potřebu vyprávět co a jak jsme byli, co jsme dělali, prevypravet pohádku… bohužel je u nej komplikace ze má téměř fotografickou paměť, takže básnicku odvypravi lip než předškolák… ale vlastní tvorba nula.
:lol:
Takže mu není ani pět? Tak to opravdu se trápíš a děsíš zbytečně.
  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
7599
22.8.21 14:41

Mám holčičku nejsou ji ještě 3 roky ( budou v říjnu. Mluví hodně a pořád ovšem zejména o tom co vidí teď s tady. S abstraktním má hodně problém řekla bych. Když se jí zeptám na co je kartáček na zuby to umí říct na co to je. Když koukáme do knížky říká tady je holcickam asi je smutná no. Brečí nemá maminku. Tady je travička a tady sluníčko tady je pejsek je zamotanéj ( uvázaný u boudy) prostě popisuje co vidí sem tam si něco přidá ale souvislý příběh o tom nedokáže vyprávět jakože byl jednou jeden pes a ten se jmenoval zerxk a potkal holčičkou a šli spolu do lesa… To je moc komplikované.
Když bych jí řekla povídek mi pohádku o karkulce tak řekne byla holčička měla košík šla babičkou a to je vše. I když už jsem to delší dobu nezkoušeli zkusím dnes třeba něco přidá.
Když se zeptám co dnes dělala řekne nevím. Není mi schopna říct co dělala nebo mi řekne něco co bylo před chvilkou. Je už schopna když jí řeknu že pojedeme na dovolenou říct když pak jedem že jedeme na dovolenou a ne že třeba jedeme na nákup.
Každopádně mi přijde že se v časové ose dost ztrácí a často vůbec neví. Zato když někde jdeme tak si pamatuje že tam na určitém místě skoro před rokem byl mrtvej krtek. Ptá se lidi jak se jmenují ( ptá se i zvířat) má mnoho otázek ale téměř vždy na to co je vidět slyšet cítit prostě se děje teď a tady je schopna i se zeptat proč prší ale ptá se proto že začalo pršet neptá se jak vzniká déšť. To abstraktní co si člověk musí představit podle mě vzniká později a hodně se pak rozvoji ccca rok před nástupem do školy.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
35507
22.8.21 14:42

Řekla bych, že tak od dvou let. Ale moje děti mluvily hodně brzy a ve dvou letech byly schopny převyprávět události toho dne tatínkovi nebo babičce, když se zeptali.
Kdyby šlo o události s delším časovým horizontem, tak postupně, o pár měsíců později.
Taky hodně záleží, jak se člověk zeptá a kdy se zeptá. Pokud se zeptá správně, tak návodnými otázkami lze dítě přivést k jádru věci, pomoci si vzpomenout. Dítě líp spolupracuje, když je vyspané, není unavené a má dobrou náladu.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
22.8.21 14:45

@safina Díky, jasne, mas pravdu a uvědomuji si to. Brzy nás čeká sezení u klinické psycho, proto mě napadlo si ověřit ještě toto.

@Sadman @kalie nemá leukémii, ale má psychickou diagnózu a už si kvůli tomu dost vytrpěl od asistentky pedagoga a učitelek ve skolce. Takže se tu před vámi nebudu obhajovat, skutečně nejsem z maminek které řeší každý prd, jen hledám srovnání at vím na co se zaměřit…. i kdyby byl třeba pate dítě, rozdíly proste videt jsou, ale nejsem spec pedagog abych uměla posoudit jestli ještě je anebo už není v pásmu širší normy.

  • Citovat
  • Nahlásit
35507
22.8.21 14:48
@Sadman píše: Řešís blbosti, buď ráda, že nemá leukémii.

K vůli tomu, že existují vážné nemoci a děti, které umírají na onkologické onemocnění, tak nemůžeme řešit jiný, z tohoto pohledu malichernější problém? Nemůžeme se snažit děti rozvíjet?

Víš, že pro tyto těžce nemocné děti je téma vlastní nevyhnutelné smrti zpracováno v pohádkách a divadelních příbězích, podle věku dítěte, které realizují herní terapeuti(vysokoškolsky vzdělání odborníci), tak, aby tomu dítě úměrně věku porozumělo? Stejně tak se to snaží zpracovat pro okolí dítěte, sourozence, kamarády, spolužáky ze školky nebo školy. Pokud dítě doma umírá v paliativní péči, jezdí i domů a pracují s pozvanými kamarády.

Tvoje reakce nemá moc souvislost s tématem zakladatelky. To, že děti umírají na vážné nemoci, je mi sice líto, ale myslím si, že většina rodičů se k vůli tomu nepřestane zajímat o zdárný vývoj svých jinak zdravých dětí.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
168
22.8.21 14:49
@Anonymní píše:
@safina Díky, jasne, mas pravdu a uvědomuji si to. Brzy nás čeká sezení u klinické psycho, proto mě napadlo si ověřit ještě toto.@Sadman @kalie nemá leukémii, ale má psychickou diagnózu a už si kvůli tomu dost vytrpěl od asistentky pedagoga a učitelek ve skolce. Takže se tu před vámi nebudu obhajovat, skutečně nejsem z maminek které řeší každý prd, jen hledám srovnání at vím na co se zaměřit…. i kdyby byl třeba pate dítě, rozdíly proste videt jsou, ale nejsem spec pedagog abych uměla posoudit jestli ještě je anebo už není v pásmu širší normy.

To je strasny, chodit s malymi detmi k psychologovi. Neposlouchej pindy prechytralych bab.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
22.8.21 14:50

Souvisle to nedá ani můj předškolák. Resp. dokáže převyprávět zážitek z víkendu a to velmi barvitě. Pohádku nedá. Nepamatuje si to, plete se.
Zvládá to tak od 4-5 let.

  • Citovat
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat