Odpojení elektřiny - bez upomínky?!

Anonymni
14.9.09 13:32

Odpojení elektřiny - bez upomínky?!

Ahoj,
zajímaly by mě názory a především zkušenosti - před pár měsíci přišlo mamce vyúčtování elektřiny - bylo třeba E.ONu zaplatit skoro deset tisíc. Protože mamka je na neschopence (má rakovinu), domluvila si tři splátky. První zaplatila. Na druhou už neměla peníze a nezaplatila ani zálohu. Bohužel mi vůbec nic neřekla, protože už se stydí si ode mě půjčovat:(
Takže jí dnes odpojili elektřinu. Když se divila, že nedostala žádnou upomínku, nejdřív jí bylo řečeno, že ji dostat musela a pak paní jen řekla, že se jim vrátila nedoručená.
Samozřejmě to hned zaplatíme, ale zajímá mě, jestli se dá postup E.ONu někde (a kde) napadnout.
Kdyby mamce upomínka došla, zaplatila by a byl by klid. Takhle musí zaplatit 2 tisíce za znovuzapojení elektroměru!
Díky za rady.
Hana

  • Nahlásit
  • Citovat
Napsat příspěvek

Reakce:

6545
14.9.09 13:40

Tak to nevim. My jsme jednou zapomněli zaplatit zálohu a hned nám přišla upomínka a pokud to prej nezaplatim, odpojej nás (fakt jsem ale zapomněla, ten měsíc bohužel i splátku auta a postup stejnej a u auta rovnou penále). A bylo to doporučeně. ale my jsme u čezu.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
14.9.09 13:41

Myslim že upomínku pokud se ještě jedná o splátky vubec dávat nemusí.Já jednou zapoměla zaplatit internet,poslala jsem peníze o 3 dny déle a odpojily mě také bez upozornění ,prostě čumim na tv a najednou tma a stejně i s internetem :roll:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
JVP
569
14.9.09 13:42

Ahoj, no nejsem si zcela jistá, ale pokud je domluven (kdekoli) splátkový kalendář, součástí bývají i popsané postupy, co se stane, když se tyto splátky neplatí nebo zpozdí bez předchozího vyrozumění ze strany dlužníka :? A myslím, že povinnost připomínat splátky nikde není :cry:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymni
14.9.09 14:03

Ahoj Hani, tak bohužel já mám fakt jen špatnou zkušenost - my jsme ale u ČEZu. Stalo se, že jsem si domluvila, že mi nebudou posílat složenky, dala jsem si trvalý příkaz z účtu. Každý měsíc jsem jim poctivě posílala domluvených 650kč. Jednou dopoledne - náhodou jsem byla doma, ne v práci mi zhaslo světlo v kuchyni, doma byly pojistky ok, tak jsem vyběhla ven, podívat se na pojistky venkovní a tam se hrabal chlapík, tak se ho ptám, co tam dělá a on že jsme neplatiči!!! a že dostal pokyn nás odpojit…krve by se ve mně nedořezal. Tak jsem začla telefonovat a zjistila jsem, že nám ČEZ zvýšil zálohy o 50Kč a poslal NEdoporučeně oznámení o zvýšení. My jsme novostavba RD, takže se dost často stává, že nám nedorazí pošta…proto jsem nechtěla, aby mi posílali složenky, že…Přestože má ČEZ na mne telefon domů, do práce, mobilní telefon, přestože pravidelně každý měsíc posílám peníze, bez jakéhokoliv upomínání přijeli a odpojili…Taková je zkušenost s ČEZem

  • Nahlásit
  • Citovat
23505
14.9.09 20:40

Ptala jsem se kamarádky, co dělala na službách ČEZu a stačí prý jen opakovaně zpožděné úhrady faktur a záloh a jste na listině rizikových zákazníků a v případě chybějící úhrady nebo nedostatečné úhrady to řeší bez další diskuse s vámi. Bohužel. A je to v souladu s obchodními podmínkami…

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymni
15.9.09 09:40

Děkuji všem za odpovědi!
Mamka byla včera úplně vyřízená, dokonce jsme se shodly na tom, že když jí řekli, že má rakovinu, tak ji to tak nerozhodilo jako to odpojení:( K tomu přístup „dam“ z EONu - dost děs… Jedna jí řekla, že jakmile dostanou doklad o zaplacení, do hodiny elektřinu připojí. Když tam volala znovu, řekla jí jiná paní, že to zapojí tak do dvou dnů.
Chápu, že to nemůžou udělat hned, ale dva dny?! Mamka bydlí kousek od EONu a tak paní řekla, že za ty dva tisíce, které stojí znovuzapojení by to mohlo být dřív než za dva dny.
Ke všemu to včera poslala omylem na jiný účet. Chtěla to dnes zaplatit v hotovosti přímo na pokladně EONu - to nejde. Tak šla do banky a když po stopadesáté volala do EONu a řekla, že to platila u stejné banky, takže to už mají na účtu, prozměnu jí paní tvrdila, že to přijde do tří dnů. Prostě děs.
No, mamka dostala pořádné ponaučení a příště už si na to dá, doufám, pozor.
Stálý přísun energie všem přeje Hana;)

  • Nahlásit
  • Citovat
1
8.1.10 20:23

Elektřina

Zdravím.Máte někdo zkušenosti s platbou nedoplatku za kalendářní rok? Jde mi o to, že mi přišla faktura na 7500 kč.Na čezu mi splátkový kalednář odmítli, protože minulý rok jsem měl taky nějaký nedoplatek a jsem tedy pro ně nedůvěryhodný.Paní na čezu mi řekla že jidiné co může udělat je posunout uhradu o jeden měsíc což mi moc nepomůže a částku mohu uhradit na 3× možná na dvakrát.Za jak dlouho po nesplnění termínu úhrady mě čez odpojí od elektřiny? Platbu bych uhradil v únoru pokud bych to zapltil n 2×.děkuji za odpovědi.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Zasvěcený
27.5.10 01:29

Bohužel Distributor skutečně může na pokyn obchodníka elektřinu odpojit bez jakékoliv výzvy. Žádný zákon, ani vyhláška mu nepřikazuje zákazníky informovat o platbě po splatnosti. A co se týká telefonického kontaktování zákazníků s platbou po splatnosti, není to technicky možné. Operátorů na call centru je ve špičce max. 130 a sotva stíhají odbavovat hovory a vyřizovat požadavky zákazníků volajících. Natož ještě volat opravdu velkému množství zákazníků, jimž hrozí odpojení. A věřte mi. Vím o čem mluvím.

  • Nahlásit
  • Citovat
Aleš D.
4.12.12 14:49

Slušné chování tu chybí

No ono kdyby se tyto společnosti chovali korektně a se svými zákazníky jednali slušně nebyli by jejich operátoři zahlceni vyřizováním hovorů zoufalých lidí, které odpojili od elektřiny aniž by věděli proč. Nezlobte se na mne, pokud já očekávám nějakou platbu a ta mi nedorazí, neřeším to tak že přestanu plnit svůj závazek, ale snažím se zjistit co se stalo a problém vyřešit. Trochu slušnosti by rozhodně neškodilo. To co se tu děje je opravdu hnus.

  • Nahlásit
  • Citovat
Hanicka32
3.4.13 19:01

.....

Taky se mi kolikrát stalo, že jsem neuhradila zálohy za elektřinu. Mám elektřinu od Eonu. Zkušenost mám takovou, že pokud jsem neuhradila jednu zálohu, tak byla promítnuta v ročním vyučtování za ten kalendářní rok..Nyní jsem zjistila, že mi za tento rok chybí lednová platba a březnová, tak jsem Eon sama kontaktovala, že ty dvě zálohy zaplatím do 15.4,než abych se divila proč mi odpojili elektřinu. O odpojení elektřiny tedy ještě nemluvili, ale Eon upomínky neposílá, moje vlastní zkušenost..posílají jen upomínky pokud jste neuhradili fakturu ročního vyučtování 8o Tedy nevím jak u ostatních, u mě to tak bylo :nevim:

  • Nahlásit
  • Citovat
25.3.14 16:03

jsme proti čezu bezmocní??

Zdravím všechny tady
včera mi odpojily proud, při návštěvě čezu mi paní ukázala že platby jsou přijaté, ale program je hodil do žlutého pole??? při dotazu proč? mi to nedokázala vysvětlit. Jediné co mohu prý udělat zaplatit vše znovu + 1900.- za znovupřipojení!!!a pak jim zaslat reklamaci, :cert: byl jsem úplně v klidu… to se stává vedle mne plakala stará babička která tam byla se všemi účtenkami že je vše v pořádku že vše zaplatila kdy jí tedy připojí proud?? zaplaťte 1900.- a reklamujte to očividně babička ty peníze neměla. Tak co je tohle za bordel, když člověk řekne že se bude bránit a oni se smějí?!?!?!byl jsem na policii tam mi řekly že se dostali do stejné situace a nenadělají s tím nic protože to je ČEZ. Po obvolání právníků vám řeknou ať to hodím za hlavu, nebo ať to dám do televize že mi s tím nepomůžou. Tak se ptám kde to žiji v jakém státě, když nemám ochranu vše platím včas, nepříjde mi žádné oznámení, protože to oni nemusí, ale co když je člověk závislý na elektřině svým životem???přijde šikula od ČEZU někdo z rodiny připojený na přístroji který mu pomáhá žít a cvak je konec podejte si reklamci třeba vám to pomůže.
Je v tomto státě někdo kdo nekrade nenechá se úplácet a dokáže pomoct debilnímu občanovi??který vše platí odvádí daně a nemá nikde odvolání??
Budu rád když si toto přečte co nejvíce lidí a připojí se k mé popřípadě i žalobě na tento moloch který si myslí že může vše
Karel Gál Liberec

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
14761
26.3.14 15:26

@vvarius Moment. To je fakt na žalobu, ne-li na trestní oznámení. Vy jste fakt nenašel právníka, který by s vámi do toho šel? Kolik jste jich oslovil? 8o

Edit: Ačkoliv, když jsem viděl to odůvodnění, proč Nejvyšší soud odmítl dovolání státního zástupce v případě trestního stíhání pracovníků NTZ pro podezření z TČ útisku (subjektivně to vnímali jako v pořádku, poněvadž za to byli od zaměstnavatele chváleni), tak bych šel spíš cestou civilní žaloby.

P. S.: Nejsem právník a s ČEZ nemám nic společného (není mým dodavatelem ničeho, ani distributorem).

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
26.3.14 16:23

To je možné, ale ne v tomto státě nejprve musím dát reklamaci pak čekat na vyjádření, nebo na pardon to se stane…

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
14761
26.3.14 17:50
@vvarius píše:
To je možné, ale ne v tomto státě nejprve musím dát reklamaci pak čekat na vyjádření, nebo na pardon to se stane…

No, vzhledem k tomu, že vám byla odpojena elektřina, bylo porušeno vaše zákonné právo na připojení k elektřině. A pokud je pravda, co píšete, tak bez zákonného důvodu.

Jestli je to tak, jak píšete, tak podle mne jde o trestný čin (či přečin) neoprávněného zásahu do práva k užívání bytu. A teď už lze trestní řízení vést i proti právnické osobě, tedy ČEZ, nemusí to být proti zaměstnanci, který se vymluví, že „v dobré víře plnil interní směrnice svého zaměstnavatele, a není tedy naplněna subjektivní stránka trestného činu“.

Nechce-li se s vámi bavit advokát, obraťte se o konzultaci na právníka Energetického regulačního úřadu (případně se stížností na ERÚ). http://www.eru.cz. Já bych to tak udělal. V každém případě bych se s nimi soudil. Nevěřím, že bych nenašel advokáta, úspěch závisí na důkazní situaci. Můžete-li doložit, že jste nedlužil po splatnosti, těžko budou vysvětlovat odpojení.

Reklamace je čajíček na to, co si k vám dovolili. Reklamace je určena například na chyby ve vyúčtování. Já jsem teď například u svého dodavatele energií úspěšně reklamoval věrnostní bonusy, které má v obchodních podmínkách a které jsem ve vyúčtování nenašel.

Ale odpojení bez jakékoliv komunikace a bez jakéholiv varování kvůli chybě v jejich informačním systému? Oni na vás bez soudu vystřelí bez varování kanónem či popravčí četou a vy na ně s reklamací?

MMMMch!

Reklamace by byla na místě, pokud by vám poslali výzvu s tím, že v případě, že je chyba na jejich straně, je třeba vaší součinnosti jejímu vyřešení. Hrají-li si na neomylné a bezchybné, zaslouží si dostat po čumáku. Přinejmenším ať platí škody a újmu! To je (třeba) naučí.

Nevěřím, že nenajdete advokáta! Nevěřím!

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama