Odpovídá hotel za cenosti v trezoru v hotelu?

Anonymní
8.7.21 14:39

Odpovídá hotel za cenosti v trezoru v hotelu?

Máte prosím někdo zkušenost?
Měla jsem v trezoru peněženku s plat. kartou.
V době pobytu proběhly 4 platby z karty, které jsem nezadala.
Bude prosím hotel odpovídat za škodu, částka bohužel cca 40000,– Kč.

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
710
8.7.21 15:08

Jako, že Ti někdo z trezoru vzal kartu a tadal na ní PIN a utratil 40 000? To je dost zvláštní, jak to chceš dokázat?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
69968
8.7.21 15:22
@Anonymní píše:
Máte prosím někdo zkušenost?
Měla jsem v trezoru peněženku s plat. kartou.
V době pobytu proběhly 4 platby z karty, které jsem nezadala.
Bude prosím hotel odpovídat za škodu, částka bohužel cca 40000,– Kč.

Bylo do trezoru násilně vniknuto? Pokud ne, máš smůlu. :nevim: PLatba nebyla autorizovaná PINkodem? :think:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
8691
8.7.21 15:28

Jsi si jistá, že to byly platby na terminálu a ne třeba internetové platby nebo platby, mobilem? Tobě nechodí přes internetové bankovnictví upozornění o proběhlých transakcích?
Jinak doporučuji spíš kontaktovat banku a nahlásit zneužití karty a také nastavit si denní limit třeba 4000kč. Pak se ti nemůže stát, že ti někdo během pár dní stáhne tolik peněz. Pokud budeš potřebovat zaplatit vyšší částku, jednorázové si limit zvýšíš.
Jinak si myslím, že hotel s tím nebude mít co do činění, pokud ti tu kartu neukradli.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
515
8.7.21 15:32

To spíš vypadá na zneužití karty, ne vykradačku trezoru. Vyžádala bych si u banky informace o proběhlých transakcích. O co šlo? Výběr z bankomatu, platba v obchode, převod na účet. Kdy přesně, jak byla transakce autorizovaná. A dle toho postupovala dál. Taky bych se zamyslela, zda není možné, že kartu zneužila nějaká osoba blízká (partner, pubertální dítě…), co zná PIN. Tou kartou bylo placeno ubytování? Nebo z účtu, je kterému karta patří? Nemohlo dojít k chybě? Případně opět, nestahli si to z účtu jako platbu za služby „navíc“ - minibar, pornokanaly, volání z hotelového telefonu?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
8.7.21 15:32

Platba proběhla v době pobytu, bylo to první, co mne napadlo.. Nemusel to být někdo z hotel. personálu ani s tím hotel nemusí mít nic společného.
Nejsem vůbec znalec těchto podvodů, samozřejmě se zneužívá různě :zed:

  • Citovat
  • Nahlásit
69968
8.7.21 15:35
@Anonymní píše:
Platba proběhla v době pobytu, bylo to první, co mne napadlo.. Nemusel to být někdo z hotel. personálu ani s tím hotel nemusí mít nic společného.
Nejsem vůbec znalec těchto podvodů, samozřejmě se zneužívá různě :zed:

no a co to bylo za platbu? Z terminálu? Přes net? Výběr?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
9054
8.7.21 15:38
@Anonymní píše:
Platba proběhla v době pobytu, bylo to první, co mne napadlo.. Nemusel to být někdo z hotel. personálu ani s tím hotel nemusí mít nic společného.
Nejsem vůbec znalec těchto podvodů, samozřejmě se zneužívá různě :zed:

Tak snad vidíš, co přesně s ní bylo placený, kdy a kde. Tak podle toho patrej.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
8.7.21 15:51

Podívej se do internetovýho bankovnictví kam a jakým způsobem platby odcházely. Je možný, že to bylo něco placené mobilem. Vypili jste v hotelu bar a oni to naúčtovali (většina hotelů chce předem číslo karty a po odjezdu si to sečte a strhne ti to z karty). Nejdřív bych zkusila vypátrat, kam peníze šly a pak bych kdyžtak cinkla do banky a řešila dál s nima.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
18031
8.7.21 16:43
@Anonymní píše:
Platba proběhla v době pobytu, bylo to první, co mne napadlo.. Nemusel to být někdo z hotel. personálu ani s tím hotel nemusí mít nic společného.
Nejsem vůbec znalec těchto podvodů, samozřejmě se zneužívá různě :zed:

To porad nevysvetluje odpovedi na další otázky. Jaké máš limity plateb, jak mohla platba proběhnout kdyz si ji nepotrvdila pinem nebo telefonem. Co se píše u tech plateb. Nějak mi to nesedí

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
584
8.7.21 16:47

Odpověz na dotazy, co padly výše, a nebo nemohlo se stát, že se v době pobytu pouze odečetly platby, které jsi udělala předtím? Je tam určitá prodleva mezi provedením a odečtením platby, obvykle pár dní.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
8.7.21 21:38

Děkuji všem za reakce.
Platby jsou uvedeny jako platba kartou a příjemce Zalando Berlín.
Sama jsem platbu neprováděla, nic neobjednávala, u nich naposledy před rokem, kdy jsem měla i jiné č. karty. Kartu jsem měla v ten den v hotel. trezoru.
Předtím stále doma, nepoužitou v obchodě ani v bankomatu, pouze při platbách přes PC v klasických e-shopech obleč. a hračky, 8 dní před odjezdem z této karty záloha na pobyt v tomto hotelu 200,– Eu /4hv. kvalitní, téměř luxusní hotel/.
V bance jsem samozřejmě kartu zablokovala a podala údajnou „reklamaci“, kdy má banka 35 dní na vyjádření a prošetření.
Byla jsem i na policii v domění, že podám trestní oznámení, neb mi Zalando v zájmu ochrany os. údajů samozřejmě neposkytne žádné informace.
Z Policie jsem bohužel odešla s tím, že mi asi moc nepomohou, že by počkali až na vyjádření banky.
Nejsem si vědoma žádného pochybení, kartu jsem bohužel na pobytu měla, nikdy jindy jsem ji nikam nevozila. Paradoxní náhoda, že mě ovlivnilo to, že jsem si před odjezdem sjednávala u banky cestovní pojištění a oni mi nabídli pojištění i karty, když tedy jedu do zahradničí. Asi s klidem pojištění karty jsem si ji vzala a dala do trezoru, byť z těch trezorů nemám nikdy dobrý pocit. Ale přišlo mi, když se budeme s manželem oba koupat v bazénu, že je více riskantní ji mít v tašce u lehátka, kde nikdo není, byť chvilku.

Jestli mohu požádat o radu, podávali byste trestní oznámení na neznámého pachatele? Či jak postupovat v řízení s bankou? V případě nějakého internetového zneužití mi banka částky vrátí? Kdo jste znalí, platba mohla proběhnout i bez mého mob. tel.?
Děkuji..

  • Citovat
  • Nahlásit
584
8.7.21 22:05
  • Peníze po bance chtěj hned, s odkazem na paragraf 181 zákona o platebním styku.
  • Tvoje telefonní číslo nemuselo být pro platby potřeba, ne všichni obchodníci vyžadují dodatečné potvrzení SMSkou/aplikací/epinem/čímkoliv.
  • Trestní oznámení - jak chceš. Určitě není podmínkou pro to, abys mohla řešit reklamaci s bankou. Spíš pro tvůj pocit, že bys chtěla, aby byl pachatel dopaden a potrestán. Osobně by mi to nestálo za ten strávený čas, ale to si udělej jak uznáš za vhodné.
  • Ten hotel za to možná vůbec nemůže, načasování může být náhodné. Tebe to navádí k tomu, že si nějaký personál hotelu kartu půjčil z trezoru, nakoupil si a kartu vrátil. To nelze vyloučit. Ale stejně tak může být, že někdo hacknul obchod, u kterého jsi nakupovala přes internet v minulosti, a údaje o kartě použil zrovna teď. Tvoje podezření na hotel chápu, ale souvislost tam nutně být nemusí.
  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
8.7.21 22:15

To Karamba2020:

děkuji za příspěvek. Mohu se zeptat, co obsahuje onen zákon? V případě internetového zneužití třetí osobou je povina mi obnos vrátit? Částku mi dnes připsali, ale s tím, že po prošetření mi ji mohou samozřejmě odebrat zpět.

  • Citovat
  • Nahlásit
584
8.7.21 22:36
@Anonymní píše:
To Karamba2020:děkuji za příspěvek. Mohu se zeptat, co obsahuje onen zákon? V případě internetového zneužití třetí osobou je povina mi obnos vrátit? Částku mi dnes připsali, ale s tím, že po prošetření mi ji mohou samozřejmě odebrat zpět.

Pokud ti částku připsali, postupovala banka v pořádku a v souladu s tím příslušným paragrafem. Peníze by ti sebrali v případě, kdy by odhalili, že podáváš účelovou reklamaci, transakce jsi dělala atd., nechci se pouštět do spekulací. Na tvém místě bych byla v klidu.
Pro příště - zvaž, jestli opravdu využiješ tak vysoký limit na kartě, nebo jestli nebude lepší mít limit nižší a zvyšovat si ho dočasně ad hoc jen v případě, že zrovna potřebuješ takto vysoké částky platit.

íl 5
Náprava neautorizované nebo nesprávně provedené platební transakce

Oddíl 1
Náprava neautorizované platební transakce

§ 181

(1) Byla-li provedena neautorizovaná platební transakce, poskytovatel plátce neprodleně, nejpozději však do konce následujícího pracovního dne poté, co neautorizovanou platební transakci zjistil nebo mu ji plátce oznámil,

  1. uvede platební účet, z něhož byla částka platební transakce odepsána, do stavu, v němž by byl, kdyby k tomuto odepsání nedošlo, nebo
  1. vrátí částku platební transakce, zaplacenou úplatu a ušlé úroky plátci, jestliže postup podle písmene a) nepřipadá v úvahu.

(2) Byl-li platební příkaz k neautorizované platební transakci dán nepřímo, má povinnost podle odstavce 1 poskytovatel, který plátci vede platební účet.

(3) Lhůta podle odstavce 1 nezačne běžet, dokud má poskytovatel plátce důvod se domnívat, že plátce jednal podvodně, jestliže to spolu s odůvodněním písemně oznámí orgánu dohledu.

(4) Odstavec 1 se nepoužije, jestliže ztrátu z neautorizované platební transakce nese plátce.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat