Reklama

Opisování poznámek z tabule - smysl?

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 25.04.18 22:27
Opisování poznámek z tabule - smysl?

Určitě je tu spousta paní učitelek z prvního stupně, které bych mohla požádat o nezaujatý názor. :kytka:
Dítko, 3. třída nechce příliš ochotně opisovat v prvouce poznámky z tabule. Jednak to samé mají v učebnici, druhak to všechno zná a umí a tudíž mu to přijde nesmyslné. Paní učitelka mi napsala, že nechce opisovat, nechť mu domluvím. OK, hodili jsme se synkem ŕeč, on mi vysvětlil svůj nazor na opisování z tabule, ja jemu význam toho, proč je do budoucna dobré naučit se psát si poznámky. Dohodli jsme se na tom, že si poznámky z daného tématu zpracuje sám z učebnice formou myšlenkově mapy. Mapu vypracoval, ukázal paní učitelce a otázal se, zda si může vypracovávat poznámky touto formou. A bylo mu řečeno, že ne, že na prvním stupni se musí´poznámky opisovat z tabule a přes to nejede vlak. A obrázky ať si kreslí doma a ve škole bude dělat to co ostatní.
Mohl by mi někdo vysvětlit, jakou přidanou hodnotu ma opis textu z tabule oproti samostatnému zpracování´poz­námek? Pochopila bych, kdyby dítě učivo nezvládalo, ale vzhledem k tomu, že nosí z prvouky samé jedničky a znalosti o dost převyšují požadovaný standard, tak mi to přijde jako bohapustá buzerace.
Prosím o anonym, kdyby sem náhodou paní učitelka chodila :mrgreen:

Stránka:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 29 Další »

Reklama

Reakce:
 
Bábrdl
Generální žvanilka 20918 příspěvků 25.04.18 22:32

I tím opisováním si to procvičuje. :think:

Učitelka má ve třídě 25 děcek, kdyby zjistily, že tvůj kluk si může místo opisování malovat obrázky, zřejmě by chtěly taky. :nevim:

 
martina.se
Hvězda diskuse 56894 příspěvků 25.04.18 22:32

Co jako první naučit dítě respektovat toho učitele? :think: spoustu děcek to nebaví, ale jednou je tam učitel, který to koriguje a Ty nemáš tuhle autoritu podrývat :think: navíc ho učíš, že když po něm někdo něco vyžaduje, je to buzerace.. nedobře děláš.. :think:

 
Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 25.04.18 22:37

Dobrá a k čemu je dobré plnit nesmyslné úkoly? Tzn. opisovat něco co umím a co mám napsané jinde a navíc něco co jsem ochotný zpracovat podstatně lépe ve svém volném čase? Je tedy principem ZŠ naučit děti bezmyšlenkově respektovat autoritu anebo je naučit nějaké znalosti?

 
lleennttiillkkaa
Generální žvanilka 22823 příspěvků 25.04.18 22:37
@Anonymní píše:
Určitě je tu spousta paní učitelek z prvního stupně, které bych mohla požádat o nezaujatý názor. :kytka:
Dítko, 3. třída nechce příliš ochotně opisovat v prvouce poznámky z tabule. Jednak to samé mají v učebnici, druhak to všechno zná a umí a tudíž mu to přijde nesmyslné. Paní učitelka mi napsala, že nechce opisovat, nechť mu domluvím. OK, hodili jsme se synkem ŕeč, on mi vysvětlil svůj nazor na opisování z tabule, ja jemu význam toho, proč je do budoucna dobré naučit se psát si poznámky. Dohodli jsme se na tom, že si poznámky z daného tématu zpracuje sám z učebnice formou myšlenkově mapy. Mapu vypracoval, ukázal paní učitelce a otázal se, zda si může vypracovávat poznámky touto formou. A bylo mu řečeno, že ne, že na prvním stupni se musí´poznámky opisovat z tabule a přes to nejede vlak. A obrázky ať si kreslí doma a ve škole bude dělat to co ostatní.
Mohl by mi někdo vysvětlit, jakou přidanou hodnotu ma opis textu z tabule oproti samostatnému zpracování´poz­námek? Pochopila bych, kdyby dítě učivo nezvládalo, ale vzhledem k tomu, že nosí z prvouky samé jedničky a znalosti o dost převyšují požadovaný standard, tak mi to přijde jako bohapustá buzerace.
Prosím o anonym, kdyby sem náhodou paní učitelka chodila :mrgreen:

Měli jste ho dát na školu, kde se tohle neděje. Jednak si tím opisem trénujou psaní, na což se ještě ve třetí třídě kouká a navíc spousta dětí se to opisem učí. Já se třeba takhle učila na maturitu, že jsem si to opisovala.(já vím, blbý příklad, ale je).

 
JIVaJaH
Kecalka 395 příspěvků 25.04.18 22:38

Paní učitelka pravděpodobně chce jednotnost ve všech sešitech…nejen pro lepší kontrolu..Možná se obává toho, že si chlapec se svými mapkami skončí dřív, než oni se zápisem a bude lumpačit. :nevim: Synkovi bych řekla, že to prostě musí respektovat. Učitel třídě nastavuje pravidla…

 
martina.se
Hvězda diskuse 56894 příspěvků 25.04.18 22:41
@Anonymní píše:
Dobrá a k čemu je dobré plnit nesmyslné úkoly? Tzn. opisovat něco co umím a co mám napsané jinde a navíc něco co jsem ochotný zpracovat podstatně lépe ve svém volném čase? Je tedy principem ZŠ naučit děti bezmyšlenkově respektovat autoritu anebo je naučit nějaké znalosti?

tak ho dej na jinou školu.. takhle ho fakt akorát učíš, že dělat to, co se po něm vyžaduje, je nesmysl :think:

 
xstrasilka
Ukecaná baba ;) 1711 příspěvků 30 inzerátů 25.04.18 22:44

Člověk v životě musí dělat i to, co ho nebaví, tak to prostě chodí i ve škole. Kdyby si každý žák dělal co chce, měli by v tom brzy chaos. Když vám to vadí, zařiďte si nějakou domácí výuku nebo tak něco. Musí se naučit respektovat autority a procvičení psaní není k zahození. Spousta dětí se látku naučí tak, že si to napíše.

 
ugluk
Hvězda diskuse 42162 příspěvků 25.04.18 22:47

Dítě se mi do školy teprve chystá, ale s tímhle bych asi taky měla problém. Asi teda proto, že sama mám „traumata“ už pomalu od první třídy z toho, že mi bylo nuceno, co jediné je správně a že pomalu podstatnější než co se naučím, je jakým způsobem přesně se to mám učit (jakou barvou podtrhávat, kolik toho doma procvičovat…), když já měla svou cestu a byla jsem premiantka. Na druhu stranu své dítě už ve školce vedu k tomu, že učitel je autorita a i když třeba něco doma děláme jinak, ve školce či škole ten řád udávají učitelé a pokud mi to nějak zásadně neublíží, budu to respektovat. A on nadejde den, kdy to člověk bude moct vzít do svých rukou a uvidí se :)

 
marka123
Zasloužilá kecalka 512 příspěvků 25.04.18 22:51

Pokud chcete individualni pristup ke kazdemu diteti, meli byste dat syna nekde na soukromou skolu. Ve statnim skolstvi, kde ucitele musi plnit ruzne plany, maji 25 deti ve tride, k tomu inkluze, polovina rodicu jim podryva autoritu, sami musi dokola vyplnovat milion lejster, delat skoleni, zabyvat se neustalymi zmenami ze stran ministerstva, nemaji kapacitu resit u skolacka, jak lepe a originalne by podle nej mohl plnit ukoly. V dnesni dobe neni jednoduche byt ucitelem, zvlast, kdyz si polovina rodicu mysli, ze maji genialni deti, pro ktere jsou autorita, pravidla a povinnosti jen omezenim jejich rustu, inteligence a kreativity.
Pokud si vzpomenete na sve detstvi, tak jste taky musela opisovat, clovek se musel ucit v zivote spoustu veci, ktere nikdy nevyuzije, mel spoustu povinnosti, ktere i postradaly smysl a to nejen na zakladce, stredni ale i vysoke skole.
Moje mamka je ucitelka prvniho stupne a co se neustale dovidam, nestacim kroutit hlavou, drive kdyz ucitel napsal poznamku, dostalo dite doma na zadek (nerikam, ze je to dobre), ale dnes, kdyz napise ucitel diteti poznamku, tak si rodic prijde stezovat do skoly, pokud je snedsi pleti, tak da uciteli klidne pres drzku.

 
krtek93
Neúnavná pisatelka 17248 příspěvků 25.04.18 22:56

No ono to zní krásně a logicky, že je lepší, když si látku zpracuje sám do myšlenkový mapy. Já docela chápu váš postoj. Jenže ono je potřeba tu třídu vidět i jako celek - těch dětí je tam kolik? 20? A co když každému bude vyhovovat něco jiného? Když může jeden místo opisování dělat tohle, já můžu taky (a třeba ještě jinak). A učitelka aby se z toho pak zbláznila kontrolovat sešity - každý úplně jiný - aby v nich děti neměly nějaké nesmysly a aby měly tak nějak stejné ty zdroje pro další učení. A takhle bych to synovi i vysvětlila - že ho chápu, ale že je občas potřeba dělat i věci, co mě nebaví a navíc mi na první pohled nedávají smysl, ale že důvod to nějaký má a je zkrátka potřeba to respektovat. Nemůže vyhovovat všechno všem, ale není v té třídě sám a holt i kompromisy nebo přizpůsobení se ostatním k životu patří. No, a minimálně jedno pozitivum bych v tom viděla - trénuje psaní ;)

 
Marie432875
Ukecaná baba ;) 1873 příspěvků 25.04.18 23:01

K čemu je to dobre…no, jako první me napadlo,,vychovat z tvořiveho ditete nesamostatny a autoritu vzdy poslouchajici subjekt”… ja chápu, ze učitelka nemuze individuálně pracovat s každým. Ale naprosto chápu tebe i syna, přemýšlím o spoustě vecech co se týká školy stejne. Vuci školství mam plno výhrad. Ale v teto situaci poradit nedokážu - pro tento typ vzdělávání si se rozhodla (nebo te donutily okolnosti, nebo proste nemáš žádné jiné možnosti) a jako takový bys ho tedy mela ty i syn respektovat. Ja osobně bych sve deti do státní školy dat nechtěla, no pokud nebudu mit jinou moznost, budu se muset smířit s tim, ze tam to proste,,takto chodi”… :nevim: :hug:

 
vejilka
Závislačka 4358 příspěvků 25.04.18 23:07

Tak ho uč sama, když podkopáváš učitelce autoritu. Ještě to zvládneš lépe. Na prvním stupni mají být sešity jednotné. Tuším, že od druhého stupně jsem si už poznámky dělala sama. Takže ať ještě kluk 2roky vydrží a bude si moct dělat i mapky :lol: Nám tenkrát i učitelka říkala, co si máme ze zápisků podtrhnout, jelikož brala třídu jako celek, učili jsme se tak, aby to lépe lezlo do hlavy. Být tebou, tak bych dítěti vysvětlila, že zápisky ať si dělá stejné, jako celá třída. Mapy si může dělat doma :nevim: Takhle ho akorát učís, aby si dělal co chtěl a jako starší s tím může mít problém. Kdy může začít odmlouvat učiteli…

 
Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 25.04.18 23:22

Za prvé, ve třetí třídě jsou děti pořád začátečníci, co se týká psaní. A opisem z tabule se dá pěkně natrénovat.
Za druhé, dítě se musí naučit, že je potřeba poslouchat a plnit i úkoly, které se mu dělat nechtějí (což se mu bude hodit v následujících ročnících školy, ale i v budoucím povolání).
A za třetí, ve třetí třídě bohužel není prostor pro individualitu. Když učitelka povolí jednomu z žáků si zápis nedělat/dělat jinak, musí to povolit i případným ostatním zájemcům. A co když to nebudou zvládat? Většina dětí ve 3. Třídě není připravená udělat kvalitní zápis, to ostatně neumí ani někteří šesťáci.
Ne vždy jde ve škole dělat všechno dokonale se a individuálně, není na to bohužel prostor, i kdyby chtěl učitel sebevíc.

 
TopSecret
Zasloužilá kecalka 888 příspěvků 25.04.18 23:35
@Anonymní píše:
Určitě je tu spousta paní učitelek z prvního stupně, které bych mohla požádat o nezaujatý názor. :kytka:
Dítko, 3. třída nechce příliš ochotně opisovat v prvouce poznámky z tabule. Jednak to samé mají v učebnici, druhak to všechno zná a umí a tudíž mu to přijde nesmyslné. Paní učitelka mi napsala, že nechce opisovat, nechť mu domluvím. OK, hodili jsme se synkem ŕeč, on mi vysvětlil svůj nazor na opisování z tabule, ja jemu význam toho, proč je do budoucna dobré naučit se psát si poznámky. Dohodli jsme se na tom, že si poznámky z daného tématu zpracuje sám z učebnice formou myšlenkově mapy. Mapu vypracoval, ukázal paní učitelce a otázal se, zda si může vypracovávat poznámky touto formou. A bylo mu řečeno, že ne, že na prvním stupni se musí´poznámky opisovat z tabule a přes to nejede vlak. A obrázky ať si kreslí doma a ve škole bude dělat to co ostatní.
Mohl by mi někdo vysvětlit, jakou přidanou hodnotu ma opis textu z tabule oproti samostatnému zpracování´poz­námek? Pochopila bych, kdyby dítě učivo nezvládalo, ale vzhledem k tomu, že nosí z prvouky samé jedničky a znalosti o dost převyšují požadovaný standard, tak mi to přijde jako bohapustá buzerace.
Prosím o anonym, kdyby sem náhodou paní učitelka chodila :mrgreen:

A co ho dat rovnou na vejsku, kdyz je tak chytry a vse umi. Tam se delaji poznamky ;)

Stránka:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 29 Další »

Reklama

 Váš příspěvek
Další podobná témata podle názvu

Reklama

Poslední články

Váháte, zda a kdy nechat děti očkovat? Udělejte si vlastní názor

Neublížím svému miminku očkováním brzy po narození? Otázku, kdy začít s... číst dále >

Co zařídit po porodu: Přehled do konce šestinedělí

Už se miminko klube na svět? Příjemnou novinku je potřeba nahlásit nejen... číst dále >

Články z Expres.cz

Postrach škol Táta parťák chce, aby si děti dělaly, co chtěly. Budeme negramoti?

Bloger, který je známý pod přezdívkou Táta parťák a který svou pravou... číst dále >

Bláznivý spot brněnské policie: Proč na něm strážník bojuje s kozou?

Být městským policistou sice neznamená dennodenně nasazovat život, rozhodně... číst dále >

Články z Ona Dnes

Přehlídka prádla podle Rihanny? Nálepky na bradavky i těhotné modelky

Pětinásobná držitelka Grammy, zpěvačka, herečka a módní návrhářka Rihanna se... číst dále >

Co s vámi udělala? řvala po Výměně Kristýna na své děti a opustila je

O své minulosti Kristýna (23) z Výměny manželek mluvila málo. A když už, tak... číst dále >


Reklama