Orbitrek hubnutí, co dělám špatně?

Anonymní
9.2.21 16:05

Orbitrek hubnutí co dělám špatně?

Ahoj, je mi 35 let, mám 2 leté dítě. Měřím 164cm a vážím 66kg. Postavu mám typ hruška, úzký pas a širší boky, přes ně mám asi 105cm. Už přes měsíc cvičím minimálně 3× týdně 30-40minut na orbitreku. A stále nehubnu. Řekla bych, že spíš naopak tloustnu, aspoň váhově ano. V pátek jsem se vážila a měla jsem 67,2kg 8o ale měla jsem před MS. Denně mám v průměru 8000kroku, někdy více někdy méně. Jídelníček: ráno 200ml acidofilní mléko s lněným semínkem, svačina ovoce. Oběd maso s přílohou, svačina jogurt či ovoce, večeře salát plus třeba plátek chleba. Ráda bych zhubla ideálně 10kg, ale to asi není reálné, za 5 kg bych byla šťastná. Před otěhotněním jsem měla 60kg, k porodu jsem šla se 70kg a po porodu jsem se dlouho držela na 58kg. Vyzrala jsem se, až když dítě přestalo chtít být v kočárku a už jsme nemohli chodit na dlouhé procházky. Co s tím?

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
62118
9.2.21 16:21

Málo jís.. To je první věc. Tělo ukládá. Druhá věc je, že se nevaz, ale měř. Svaly vypadají jinak a mohla jsi dobře vytvarovat, ale váha jde nahoru. Třetí věc je, jakým způsobem na orbitreku cvicis. Na hubnutí musíš delší dobu a nižší tepovou frekvenci

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
9.2.21 16:33

@martina.se jim asi víc. Nenapsala jsem všechno. Ráno mám chleba nebo ovesné vločky a ten kefír. Cvičím v režimu fat burning nebo jen o pár tepů nad. Nemerim se, ale na oblečení rozdíl teda nevidím. Já už fakt nevím. Nechci být jak becka.

  • Citovat
  • Nahlásit
5852
9.2.21 16:40

Kroky vůbec neřeš…tyhle kroky v domácnosti, to klidně započítej do bazálního metabolismu ;) to není nic navíc. Počítej jen aktivity, při nichž si udržíš nějaké optimální pásmo tepové frekvence po dobu aspoň těch 40 min. Že jezdíš na Orbitreku je fajn, ale už jsem na tom viděla lidi jezdit a taky jezdit,…a obojí to vypadalo dost jinak 8o Takže směrodatná je zas jen informace o tepové frekvenci.
Hodinová aktivita 2-3× týdně je udržovací, aby to mělo efekt na hubnutí (spolu s vhodným jídelníčkem), tak to chce spíš aspoň 4× týdně. (A 4× týdně hodinu na Orbitreku ti zas spolehlivě odrovná kyčle nebo něco jiného, rozhodně to neměj jako jediný typ aktivity!)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
193
9.2.21 16:46

Tuk se může měnit na svaly a ty váží víc. Podle mě by jsi měla spíš koukat na cm než na váhu. ;)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1519
9.2.21 17:47

Upřímně, to může mít víc důvodů. Zkusím některé vyjmenovat. Ten nejjednodušší: chvíli trvá, než tělo začne hubnout. Pokud hubnete zdravě, tak první měsíc bych výsledky nečekala vůbec. Případně je dále možné, že vám narostly svaly, takže vážíte stejně, nebo i více. Pokud to tak je, brzy půjde váha dolů. Svaly totiž pálí kalorie. Nebo máte špatně poskládaný jídelníček. Pro každý typ postavy se hodí jiné složení makronutrientů, Takže můžete jíst moc cukrů, málo proteinů atd. Zkuste mrknout na Rachael Attard, ta to srozumitelně vysvětluje a podle vašeho typu postavy si tam jednoduše zjistíte, kolík čeho jíst… Dál: jíte sice správné věci ale v nevhodném množství. Maso a salát je super. Ale kolik toho masa sníte? Je to 100 g, nebo 400 g? To je velký rozdíl. I ze zdravého jídla můžete tloustnout, pokud neznáte míru. Nebo naopak toho sníte moc málo a jste tudíž pod bazálním metabolismem. Proto tělo začne ukládat na horší časy. Případně jste ve stresu - do toho se počítá i stres ze snahy zhubnout. Stresované tělo má nadbytek kortyzolu. Kortyzol znesnadňuje hubnutí. Zkuste přihodit nějakou jógu a hlavně hodně spěte. Dál bývá problémem slabý pitný režim. A co se moc neví, tak absolutně otřesný stav střev. Potom se špatně vstřebávají nutrienty a tělo je vlastně podvyživené. Tudíž zase ukládá tuk. Mělo by stačit jíst zdravě (hlavně hodně zeleniny), zvýšit příjem vlákniny na doporučovanou denní dávku - pro ženy je to minimálně 22 g denně a pravidelně konzumovat probiotika. Ty střeva si potom sednou po čase samy. Není třeba přestat jíst a srkat jen zeleninové šťávy ve jménu nějakého detoxu. Nechcete dělat nic drastického! Nikdy. Protože tím tělo stresujete a blokujete si hubnutí… Já osobně bych začala tím, že bych třeba skrz kalorické tabulky zjistila, jak jsem na tom s tou vlákninou. Můžeme se klidně vsadit, že budete pod zdravou hranicí. Ono je pod ní asi tak 95 % populace v Čr. Když budete tu vlákninu poctivě konzumovat, zrychlí se vám metabolismus a začnete víc spalovat… Je toho asi ještě tak tuna, co může tohle zapříčiňovat, ale většinou je třeba dodržovat pitný režim, jíst výživově hodnotná jídla, mít menší kalorický příjem než výdej, hýbat se a být psychicky v pohodě…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
62118
9.2.21 18:28
@Anonymní píše:
@martina.se jim asi víc. Nenapsala jsem všechno. Ráno mám chleba nebo ovesné vločky a ten kefír. Cvičím v režimu fat burning nebo jen o pár tepů nad. Nemerim se, ale na oblečení rozdíl teda nevidím. Já už fakt nevím. Nechci být jak becka.

Jídlo je 80 % úspěchu. Pokud jís málo, tělo vše ukládá :think:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
22
9.2.21 19:45

Důvody mohou být různé.. první věc je, že pro začátek bylo ideální si zjistit a nastavit optimální energetický příjem pro redukci tělesné hmotnosti. Problémem může být, že jednoduše nejste momentálně v kalorickém deficitu, tedy přijímáte více energie než vydáte. Mě osobně ale dle vašeho popisu jídelníčku spíše přijde, že by na víně může spíš to, že naopak jíte příliš málo (samozřejmě to mohu jen odhadovat, protože neznám přesné gramáže u těch jídel). V tom případě, zejména pokud jíte málo už delší dobu, může být váš metabolismus již adaptovaný na tento nízký příjem a přepnul do tzv. „šetřícího režimu“ - snaží si tedy vše ukládat na „horší časy“. Roli může hrát i špatná skladba jídelníčku, je třeba dbát na to aby byl vyvážený a obsahoval dostatek všech důležitých živin. Pokud byste chtěla s jídelníčkem apod. pomoci, klidně mi napište zprávu :). Jinak číslo na váze není vše, mnohem lepším pomocníkem je při měření pokroku krejčovský metr nebo třeba focení postavy a porovnávání. Další věc je, že kardio (orbitrek) je sice pro hubnutí fajn, ale v kombinaci i s nějakým silovým tréninkem by to bylo ještě lepší, protože by nedocházelo k úbytku svalové hmoty a lépe by se zpevnila postava. Navíc silový trénink dokáže metabolismus „lépe nakopnout“ :)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
768
9.2.21 21:09

Podle mě děláš špatně tak nějak úplně všechno.. málo jis, málo bilkovin.. 30-40 minut cardio mi přijde jako krátká doba na to aby si viděla výsledky, lepší je zařadit třeba 2-3× týdne silový trénink, plus cvičit na nějaký automaticky program na spalování je taky hloupost, každé tělo je jiné a má na spalování jinou tepovku frekvenci ve které je třeba se držet..

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
768
9.2.21 21:11

Plus se nevazit, když už tak jen jednou za měsíc třeba pro zapsání do tabulky.. jinak se měřit a to na ruce, stehne, přes prsa, boky, bricho..
To zes přibrala muže byt tuk, voda, sval.. těžko říct no, ale v tomhle režimu dlouho ani nevydrzis

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat