Jaká dávka v naší situaci?

Anonymní
13.12.19 19:06

Osetrovne ci jina davka v nasi situaci? Poradite?

Musim jit na zakrok v tehotenstvi, ktery je znacne rizikovy, dela se ambulantne a pak musim 14 dni lezet. Mohou nastat komplikace a mohu byt dlouhodobe hospitalizovana. To se nevi. Mam predskolni dite, ktere nevzali do skolky kvuli slozitejsimu zdrav. stavu. Staram se o nej ja. Jsem na rodicovskem prispevku, ale jiz mi skoncil pracovni pomer. Manzel pracuje jako OSVC, neplati si dobrovolne pripojisteni nemocenske. Zila jsem v domneni, ze si nemuze vzit ani na peci o me, ani na peci o dite paragraf. Mame jeste babicku, ktera nezije s nami v domacnosti, ale ktera by mohla pomoci ( i s peci o me i s peci o dite), je zamestnana. Nevite, muze si vzit treba babicka paragraf? Nebo i muj muz? Prosim o anonym.

• Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
45539
13.12.19 19:20

Podmínkou pro očr je nemocenské pojištění a společná domácnost.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
10261
13.12.19 19:24

Manžel si nemůže vzít ošetřovné, protože za jedno si neplatí nemocenské pojištění a za druhé i kdyby si ho platil, tak OSVČ nárok na ošetřovné nemá.

babička si nemůže vzít ošetřovné, protože s vámi nežije ve společné domácnosti.

tak asi nejlíp, kdyby se o vás postaral manžel, bude si muset pracovní povinnosti přeložit :nevim:

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
6417
13.12.19 19:30

Jedině neplacené volno. Manžel si ani neplatí žádnou pojistku pro případ, že nebude moc delší dobu pracovat?

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
13.12.19 19:34
@sagina píše:
Manžel si nemůže vzít ošetřovné, protože za jedno si neplatí nemocenské pojištění a za druhé i kdyby si ho platil, tak OSVČ nárok na ošetřovné nemá.

babička si nemůže vzít ošetřovné, protože s vámi nežije ve společné domácnosti.

tak asi nejlíp, kdyby se o vás postaral manžel, bude si muset pracovní povinnosti přeložit :nevim: