Padání vlasů po vysazení antikoncepce

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 24.05.19 08:50
Padání vlasů po vysazení antikoncepce

Zdravím, jsem tu nová, ale otevírám téma, které se, jak jsem zjistila, týká dost holek… Na konci listopadu 2018 jsem po 8mi letech vysadila antikoncepci. Už od léta mě trápilo větší padání vlasů, než na co jsem byla zvyklá, ale význam jsem přikládala stresu, který jsem v létě prožívala, ale nebylo to zas tak extrémní… Po vysazení HAK jsem měla cca 3 měsíce klid, koupila jsem si pro jistotu Gynex a s přestávkama užívala + vitamíny na vlasy Curapil, ani pleť se nijak výrazně neyhoršovala, jak mě spoustu lidí strašilo… jenže teď přelom březen/duben se začaly dít věci :-/ snad ze dne na den, kdy jsem dřív po umytí měla ve vaně 10 vlasů, jsem najednou měla plnou vanu, při česání, fénování úplné hrsti, neustále na polštáři, na oblečení, na zemi, všude… Zašla jsem si na krev, výsledky dopadly naprosto v pořádku, ještě mi Dr. řekl, že mám ukázkové hodnoty jak minerálů, vitamínů, štítné žlázy, prostě všeho… problém bude tedy nejspíš hormonální a moje otázka zní - JAK DLOUHO mám ještě čekat a trpět, protože kdo tohle zažil, ví jaké to je… na hlavě už jenom pár jemných chlupů, objevují se mi už holá místa, ani nové vlasy nikde na obzoru a padání neustává… momentálně užívám opět Gynex, methionin komplex, Curapil a ještě dodávám, že se snažím stravovat opravdu zdravě, vlasy nijak nebarvím, nežehlím, myju šampony z lékárny proti padání… jo a spolu s těma vlasama se zároveň objevilo i akné na zádech, krku, sem tam na obličeji, ale to vem čert… nejhorší jsou ty vlasy :-/ za každou radu mooc díky!!

Reakce:
anahita
Ukecaná baba ;) 1095 příspěvků 24.05.19 09:09

Nejvíc padaj vlasy na jaře a na podzim nebude to i tím? Jinak tě nepotěším. Zažila jsem 3× velké padání a všechny chtěly čas a samo to přestalo. Všechny hormonální. 1. Po vysazení HA 2. po 1porodu a kojeni 3.po 2porodu a kohení ;-). Trvá to dlouho, ale tělo se srovná.. hlavně pokud máš vše v pořádku

MB91
Nováček 4 příspěvky 24.05.19 09:23
@anahita píše:
Nejvíc padaj vlasy na jaře a na podzim nebude to i tím? Jinak tě nepotěším. Zažila jsem 3× velké padání a všechny chtěly čas a samo to přestalo. Všechny hormonální. 1. Po vysazení HA 2. po 1porodu a kojeni 3.po 2porodu a kohení ;-). Trvá to dlouho, ale tělo se srovná.. hlavně pokud máš vše v pořádku

Může to být i jaro/podzim ale tenhle stav skutečně není,,normální,, padání… A to dlouho bylo u tebe jak dlouho? Půl roku, rok? Jsem z toho už opravdu na psychiatra.. Zvažuju i návštěvu nějakého trichologického centra, ale jsou dost drahý a co vím z doslechu, tak akorát doporučí nějaké opět drahé šampony, které dle mého názoru stejně hormonální změny nevyřeší…

Kytka9898
Nováček 6 příspěvků 24.05.19 10:41

Ahoj, řešila jsem úplně stejný problém, v 16 jsem začala jíst antikoncepci a ve 23 letech jsem ji po 7 letech vysadila. Cca po půl roce po vysazení mi začaly padat vlasy a hrozně se mastit (mastily se mi vždy, ale ne tak extrémně), první jsem měla pocit, že si to vsugerovávám a že prostě padání vlasů je normální. Hlavně, když někomu řekneš, že ti více padají vlasy, tak ti každý řekne, že je to normální, že je jaro/podzim, že ostatním také padají vlasy. Vůbec mě nenapadla souvislost s antikoncepcí, protože jsem si říkala, že je to příliš pozdě po vysazení, abych to s antikoncepcí spojovala. Po pár měsících si toho začalo všímat i okolí, vlasy byly opravdu všude a neviděla jsem to jenom já, navíc mi i viditelně začaly vlasy řídnout. Takže jsem z toho už byla na nervy. Proto jsem to začala opravdu řešit, absolvovala jsem různé krevní testy (hlavně testy na štítnou žlázu) a vše v pořádku, chyběl mi akorát hořčík. Proto jsem navštívila kožní, která se na padání vlasů specializuje. Vytrhla mi pár vlasů a pod mikroskopem zkoumala, kolik procent vlasů je ve fázi vypadnutí a tím pádem zjistila, jestli mi vlasy padají nadměrně a bohužel zjistila, že ano. Říkala, že to opravdu souvisí (i to maštění) s vysazením antikoncepce a že se to projevuje až později. Předepsala mi Neocapil a Alpicort. Po třech měsících používání jsem i sama měla pocit, že se to zlepšilo a na kontrole mi to bylo potvrzeno. Od té doby mám opravdu pokoj. Držím palce, vím, že to je nepříjemné. :hug:

Příspěvek upraven 24.05.19 v 11:04

Ou
Echt Kelišová 7735 příspěvků 24.05.19 10:59

Hele to bude tou hormonální změnou - a i to, že to začalo padat zhruba ty tři měsíce po vysazení - zjevně to tvoje tělo vyhodnotilo jako takovej malej porod.

Nevypadaj všechny a dorostou po nich nové. Nemůžeš dělat víc, jen holt počkat.

MB91
Nováček 4 příspěvky 24.05.19 16:36
@Ou píše:
Hele to bude tou hormonální změnou - a i to, že to začalo padat zhruba ty tři měsíce po vysazení - zjevně to tvoje tělo vyhodnotilo jako takovej malej porod.Nevypadaj všechny a dorostou po nich nové. Nemůžeš dělat víc, jen holt počkat.

Ten Neocapil mi Dr. na kožním dal také, ale říkal mi rovnou, že jakmile se pak vysadí, většinou padání nastane znovu a může to být ještě horší.. Taky mi nabídl léčbu dusíkem, ale pokud je to skutečně hormonální, tak nepomůže… Takže mi asi nezbývá nic jiného, než vytrvat, čekat a objednat se spíš k psychiatrovi :zed: ale děkuji za zkušenost…

MB91
Nováček 4 příspěvky 24.05.19 16:37

@Ou vyhodnotilo jako malej porod… :D no já se picnu :zed: :D

anahita
Ukecaná baba ;) 1095 příspěvků 24.05.19 18:28
@MB91 píše:
Může to být i jaro/podzim ale tenhle stav skutečně není,,normální,, padání… A to dlouho bylo u tebe jak dlouho? Půl roku, rok? Jsem z toho už opravdu na psychiatra.. Zvažuju i návštěvu nějakého trichologického centra, ale jsou dost drahý a co vím z doslechu, tak akorát doporučí nějaké opět drahé šampony, které dle mého názoru stejně hormonální změny nevyřeší…

Asi do půl roku. To jsem začala vidět ústup. Jinak jsem dlouhodobě jedla a stále roky jím olej z pupalky v tobolkách. Je hodně noc prospěšná na spoustů věcí a já jsem toho důkázem: je na pleť, cévy, vlasy, nehty, hlavně premenstruační syndrom… působí blahodárně na naše nehty a vlasy a působí také proti jejich vypadávání… Z netu. Važně mi pomohla, ale je to na dlouhé užívání není to hned.

MB91
Nováček 4 příspěvky 24.05.19 18:37
@anahita píše:
Asi do půl roku. To jsem začala vidět ústup. Jinak jsem dlouhodobě jedla a stále roky jím olej z pupalky v tobolkách. Je hodně noc prospěšná na spoustů věcí a já jsem toho důkázem: je na pleť, cévy, vlasy, nehty, hlavně premenstruační syndrom… působí blahodárně na naše nehty a vlasy a působí také proti jejich vypadávání… Z netu. Važně mi pomohla, ale je to na dlouhé užívání není to hned.

Díky… Já teda ještě dodám, že nehty jsem snad neměla nikdy lepší a pevnější než teď… Dříve se mi dost lámaly a teď skutečně krásné.. Asi to bude všema těma doplňkama co zobu… Jen ty zatracené vlasy to nějak nechtějí chápat!

anahita
Ukecaná baba ;) 1095 příspěvků 24.05.19 18:55
@MB91 píše:
Díky… Já teda ještě dodám, že nehty jsem snad neměla nikdy lepší a pevnější než teď… Dříve se mi dost lámaly a teď skutečně krásné.. Asi to bude všema těma doplňkama co zobu… Jen ty zatracené vlasy to nějak nechtějí chápat!

Tak to jsou fakt ty hormony. Já to mám stejně. Nehty ukázkové a vlasy padaly a padaly :'(

Váš příspěvek
Reklama