Pedagog na dětském oddělení

Anonymní
31.1.21 18:41

Pedagog na dětském oddělení

Krásný den,
mám dotaz ohledně práce pedagoga v nemocnici. Začínám pedagogiku na VŠ teprve studovat, nevím tedy o tomhle tématu nic podrobného. Hodně mě tahle práce láká. Nějakou dobu jsem pracovala v lesní školce, ale bylo toho na mě moc, co se týká jak psychické, tak fyzické zátěže. Každopádně mi to ukázalo směr, kterým chci jít dále - malé děti. Středoškolské vzdělání mám ve zdravotnickém oboru a tudíž mám k nemocnici jakýsi vztah. Nyní jsem přišla na úžasné skloubení zdravotnictví a pedagogiky. Má otázka zní…má každá nemocnice, kde je dětské oddělení pedagoga? Budu moc vděčná za jakékoli praktické zkušennosti a informace o tomhle tématu jak od pedagogů, tak od maminek, které o tomhle něco ví. Jak probíhá klasický den pedagoga v nemocnici? Převažují řízené činnosti nebo volná hra? Jaká je pracovní doba? Studuji učitelství pro MŠ, bude potřeba si dodělat ještě něco dalšího? Jsou děti nějak rozdělené podle věku? Myslím tím, zda pedagog pracuje jen s dětmi předškolního věku nebo pracuje s dětmi všech věkových kategorií? Cokoli vás na tohle téma napadne mi určitě pomůže. Moc všem děkuji!

• Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
34271
31.1.21 18:49

Herní terapeut.

Neplést se zdravotním klaunem. Toho může dělat skoro kdejaký dobrovolník.

Herní terapeut musí mít vysokoškolské magisterské vzdělání, nejlíp v oblasti speciální pedagogiky-dramaterapie, ale určitě bude možné i jiné. Stará se o hernu a hračky, dělá prostředníka komunikace mezi dětským pacientem a lékaři, rodiči. Připravuje ho na vyšetření z toho psychického hlediska, může se účastnit vyšetření se souhlasem rodičů. Vyplňuje volný čas. V praxi je tato funkce spíš na vysoce specializovaných odděleních fakultních nemocnic, třeba dětská onkologie, kardiologie..