Písemné slovní hodnocení žáků

SAJ
8955
27.1.21 19:53

Písemné hodnocení žáků

Dovolte mi téma pro odreagování - a to na konci ledna velmi aktuání:

Co říkáte na slovní hodnocení žáků?

Píšu ho naštěstí jen na neprospívající žáky a je to šílený, sedím u toho už dvě hodiny - a předpokládám, že ho stejně nebude nikdo číst… :zed: Rosím se z pomyšlení na to, že bych měla podobný elaborát vypisovat na každého z mých skoro 200 studentů.

Jak dlouhé ho píšete? My máme vzor cca na dvě strany, jen doplňuji konkrétní údaje a píšu vlastní postřehy, každý mi zabere tak 20-30 minut? Než dohledám známky, úkoly, práci v jednotlivých kapitolách učiva…

Snad by bylo vážně nejlepší, kdybych se na to vyflákla jako ostatní a všem napsala nejhůř za čtyři, ať už ti dotyční dělají či nedělají ve výuce co chtějí. :roll:

Zajímalo by mě, jak to vidí kolegyně a jak samotní rodiče?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
957
27.1.21 20:05

Mě se slovní hodnocení líbí mnohem víc než známky, dítě i rodič si z toho mohou vzít mnohem víc, zjistí v čem dítě pokulhává nebo v čem je dobré atd, z u mamky zjistí jen něco jako průměr známek vlastně… vím o škole kde děti na konci roku dostávají právě takové hodnocení a jdou s tím všichni spokojeni.
Ale samozřejmě na to musí být rodiče i děti zvyklí ideálně od 1. Třídy.
Za mě nevím jak moc je to reálné, nejsem ucitelka ale měla bych představu pár vět z každého předmětu. Určitě ne 1-2 stránky z každého předmětu, to chápu že by ucitele nebavilo psát a rodiče natož děti číst…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
24624
27.1.21 20:11

@SAJ Ja bych si slovni hodnoceni klidne precetla. ZA dite by melo mit moznist vedet, jak jeho praci, snahu, silne /slabe stranky vidi ucizel. Znamka je takova nic nerikajici.

Nicmene chapu, ze pri poctu zaku na ucitele, zejmena na 2. a 3. stupnich je to narocne. Nejaky kompromis dat znamku a pak pro zajemce tripartitni pohovor/konzultace?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
SAJ
8955
27.1.21 20:15
@Svistice píše:
@SAJ Ja bych si slovni hodnoceni klidne precetla. ZA dite by melo mit moznist vedet, jak jeho praci, snahu, silne /slabe stranky vidi ucizel. Znamka je takova nic nerikajici.Nicmene chapu, ze pri poctu zaku na ucitele, zejmena na 2. a 3. stupnich je to narocne. Nejaky kompromis dat znamku a pak pro zajemce tripartitni pohovor/konzultace?

Tohle ale přece funguje už roky - konzutace vyučujících s rodiči a třídní schůzky. :nevim: Jen teda bohužel málokterý rodič projeví zájem… :nevim: A z těch, které bychom potřebovali nejvíc, vlastně žádný. :think:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
53418
27.1.21 20:22

My jsme na ta cisla :lol:. O slovni hodnoceni vubec nestojim. Ale my mame moznost, ze mi libovolne uc. deti povi, kde je treba zabrat, kde vidi nejaky limit. Konzultace kazdy den 🙈.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
6398
27.1.21 20:24

Jako rodič jsem cíleně vybírala školu, kde mají slovní hodnocení, takže ho velmi vítám, podle mě se to se známkama vůbec nedá srovnat. Je tam krásně vidět pokrok, který dítě udělalo. Vysvědčení se známkama se hodí akorát na ukazování babičkám. A jako rodič dítěte na IV mu píšu vysvědčení sama a plně mi to vyhovuje, učitelce evidentně taky :lol:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
27.1.21 20:27

Zakladatelko, pochopila jsem to dobře, že slovní hodnocení mají jenom ti studenti, aby nemuseli dostat neprospěl? 8o Takže jen bububu. Vzala bych to šmahem - Nedbalý, líný neprospívá :D

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
957
27.1.21 20:28

@SAJ
Chápu vás ale onotaaky záleží jaký přístup k těm. konzultavim učitel má. Věřím že vy se snažíte pomoct rodicum/dítěti pokud mají zájem. Bohužel takto to nemají všichni a spousta má. pristup je lina/líný a nechce se učit. Ať se víc učí ale těm. ucitelum. nejde vysvětlit že X hodin to dítě nad tím učením sedí ale prostě mu to nejde do hlavy. Takze pokid maji rodice par takovych hloupých zkušeností asi i chápu, že to vzdají a nemají o to zájem. Ale.pak samozřejmě jsou tací kterým je všechno fuk, to je mi jasné ;)
Já treba mám. spatnou zkušenost s učitelkou zeměpisu na zakladce. Obecně jsem.byla průměrná co s seznamem týče. Ale zeměpis byla.moje noční můra, zpětně si myslím že mi nevyhovoval styl učení naší zemepisarky. Moje mamka mi chtěla pomoct a zasla se poradit s ucitelkou, tak udelala to ze vzala sesit s myma pisemkama k odpovedim dopsala otazky a to mamce dala. Myslím že mamce řekla ať s podívá jaké otázky dává a že se mám prostě ucit. A jesze si stezovala ze to pro nas misela udelat a ze uz zadnou takocou pomoc nebide delat.
Ale já prostě mohla klidně nad 2 malým a stránkám strávit 2 hodiny a druhý den byla pisemka za 4. V hodinach jsem davala pozor.
Spíš pohled z té třetí strany -dítěte…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1132
27.1.21 20:29

Já jsem konzerva, mě ty číselné známky docela stačí. Dítě je teprve ve druhé třídě, na vysvědčení nemají známky, ale jakési škály. Mě je to celkem jedno jakou škálu má, denně procházím sešity a učebnice, pomáhám mu s úkoly, děláme spolu angličtinu., takže mám představu jak a co mu jde či nejde. Ta hodnocení jsou stejně většinou podle nějakých šablon, jinak by to asi nešlo (při vyšším počtu žáků) ani napsat, Spíš než o schopnostech žáků to vypovídá s slohových schopnostech učitele :).

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
28512
27.1.21 20:30

To slovní hodnocení musí stejně odpovídat nějakému číslu, ne?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
47367
27.1.21 20:32

@SAJ delala jsem nekolik let korektury slovniho hodnoceni na waldorfu. Vyhybam se tomu, dokud to jde, nastesti soucasne vedeni jede zatim ve stejne linii.
Kdysi me zastihlo psani hodnoceni po absolovani zs po kvarte, reakce deti byly rozporuplne, je to jeste mene objektivni nez znamka.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
47367
27.1.21 20:33
@vokishka píše:
To slovní hodnocení musí stejně odpovídat nějakému číslu, ne?

Jo, napr. na prihlasky na ss se pisou cisla, i kdyz na vyzo je slovni hodnoceni. Zbytecna pakarna.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1733
27.1.21 20:33

My mame slovni hodnoceni v ramci tridnich schuzek. Skola to drive rodicum poskytovala pisemne, ale nemelo to spravnou odezvu u deti, o ktere by hlavne melo jit. Je to jejich hodnoceni. Na kazde schuzce s pani ucitelkou se prvni vyjadri dite, co mu jde, co mu nejde, jak by se ohodnotilo. K tomu se vyjadri pani ucitelka, ukaze rodicum jednotlive prace, poukaze na zlepseni, zhorseni. Za me je to dostacujici. Pouhou znamku pro syna bych nechtela. Podle me to nevypovida o nicem.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
53418
27.1.21 20:36

U nas sel do slovniho pouze jeden tridni (prvostupnar).

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
21663
27.1.21 20:37

Jako rodič - nechci slohovku

jako učitel - nechci slohovku

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat