Reklama

PN po ukončení 3 leté mateřské

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu

seerfinda
Nováček 3 příspěvky 16.02.09 13:44
PN po ukončení 3 leté mateřské

Ahoj děvčata… v ůnoru 2010 mi skončí mateřská, potom bych měla jít do práce, ale chceme druhí dítko, takže jsem si řikala,že pokud otěhotním, tak bych vlastně po skončení mateřské šla na neschopenku,abych pak měla nárok na PPM od zaměstnavatele. Mě účetní říkala,že vlastně bych budto po skončení MD si měla zažádat o neplacené volno anebo ukončit pracovní poměr. Ale pokud mi doktor napíše po skončení MD neschopenku, tak by měla platit,né? Mě účetní řikala,že bych musela pracovat abych mohla dostat neschopenku. Co na to říkáte vy? Díkys.

Reklama

Reakce:

radúna
Extra třída :D 11947 příspěvků 16.02.09 15:26

Ahoj, nejsem sice odborník přes tyhle věci, ale pokud se ptáš na to, jestli můžeš jít na PN z důvodu rizikového těhotenství x zaměstnavatel, tak ANO, můžeš jít na nemocenskou a zaměstnavatel tě vyhodit nemůže.
Co se týče PPM od zaměstnavatele, tam si nejsem jistá, ale myslím, že už ti ho bude platit OSSZ a ne zaměstnavatel, ale pokud přejdeš z rodičáku na nemocenskou a následně znovu na mateřskou, tak na PPM nárok mít budeš. Ale to musíš stihnout otěhotnět v době, kdy budeš doma na rodičáku s prvním dítětem - čili v Tvém případě do února r. 2010.
A co se týče toho, že musíš pracovat, abys dostala neschopenku - má účetní pravdu. Než půjdeš na PN, musíš nastoupit pracovní poměr.

Gabinka
Kelišová 6545 příspěvků 16.02.09 16:44

nevim, jestli nedošlo k nějaké změně, ale mě RD končila v září 07. V 5/07 jsem otěhotněla, ale začala jse mmít problémy (krvácení, kontrakce) a tak když mi skončil RD, místo nástupu do práce jsem byla na PN. Do práce jsem fyzicky nemusela.

Na OSSZ mi řekli, že doktora nemá zajímat, jestli mi neschopenku někdo proplatí. Nastoupila jsem na ni ještě před koncem RD.