Pohovor formou assessement - co mě čeká ?

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 01.10.14 13:34
Pohovor formou assessement - co mě čeká ?

Ahoj, čeká mě pohovor u mobilního operátora formou assessement… nevím, co mě čeká.. mohu poprosit o zkušenosti?? Mají šanci uspět i introverti? Nerada vystupuji před skupinou lidí, většinou mě někdo překřičí :mrgreen:…je to práce pro call center..ta mi vždy vyhovovala, ale to je jiná zkušenost :) Díky za příspěvky..

Reakce:
Deníííí
Echt Kelišová 9867 příspěvků 01.10.14 13:43

Jedním slovem hrůza :mrgreen:..mi ty skupinový výběrovky nesedí..jeden byl do banky ČS a druhý do Raifky a jak mi řekli, že to zas bude tou to formou, tak jsem tam nešla 8)

většinou je to skupina 10-15lidí..v čele sedí „porota“ :)..no prve se představí oni, pak dají pár min na sepsání něco o sobě na papír a pak jednotlivě, a ano, předevšema o sobě vyprávíš..já jak jsem ukecaná a nemám problém jednat s lidmi, tak toto je děs..pak hraješ nějaké scény..pak vyberou užší výběr a pak se rozhodne..pro mě to byl stres 8)..trvalo to cca 2hodiny, možná s užším 3.

Tak hodně zdaru :kytka:

lucinkama
Zasloužilá kecalka 820 příspěvků 01.10.14 13:47

Ahoj, já jsem tento typ pohovoru absolvovala asi před měsícem a celkem jsem se zapotila :) Bylo to taky do call centra pro jednu banku. Pozvali nás původně 10 zájemců, ale přišlo jenom 7 plus dva zástupci zaměstnavatele. Nejdříve nám představili společnost a přiblížili charakter nabízeného místa. Potom jsme se představovali po jednom, každý zhruba 3 minutky mluvil o sobě.
Následovala společná část pohovoru. Nejdřív jsme dostali lístečky textem dolů a po vyzvání jsi ho musela otočit a přečíst, jednalo se o jazykolamy a byla to celkem sranda.
Další úkol byl opět lísteček s určitým slovem a musela jsi to slovo prezentovat tak, aby se hodnotící rozhodli právě pro určitý výraz (já měla svíčkovou, kolegyně rajskou a koprovku, další dva hotovost vs. platební karty a poslední bylo divadlo vs. kino).
Pak jsem dostali společný úkol, řešení tzv. Einsteinovy logické hádanky. Tady šlo o to, jak se jednotlivci dokáží prosadit v kolektivu a jak dokáží spolupracovat s ostatními.
Jako poslední nám přečetli celkem dlouhý telefonický hovor s množstvím různých údajů a my jsme museli v rolích asistentů udělat co nejpřesnější zápis a napsat vzkaz šéfovi.
Tímto společná část skončila a dál jsem už měli pohovory po jednom. Opět přišly na řadu lístečky. Vylosovala jsem si výraz „konsolidace“ a musela jsem ho vysvětlit totálně nechápavému klientovi. Poslední úkol byla hraná scénka přímo s šéfem, kdy on byl v roli zákazníka zverimexu, který přijde koupit krmivo pro psa 5 minut před zavíračkou a já mu musela prodat posledního chlupatého pavouka. Samozřejmě, že měl hrůzu z pavouků. Tak to bylo taky celkem výživné.
Pak už nám jenom oznámili, jestli nás berou nebo ne…
Jako zkušenost to byla hodně zajímavá, ale že bych se těšila na to, že to někdy znova zažiju, to se teda říct opravdu nedá :roll:

Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 01.10.14 13:48

@Deníííí Ahojky, díky za reakci.. :mavam: Já také váhám jestli do toho jít. O zkušenosti, kde se nebudu cítit ´´v pohodě´´ moc nestojím :).Navíc to má probíhat snad pět hodin.. :mrgreen:..jinak.. máš moc hezkou profilovou fotku :mavam:

Sarkuli
Kecalka 233 příspěvků 01.10.14 13:52

Tak já se tak dostala do své práce. Ácéčko je super i pro introverty :-). Taky nejsem nějak ukecaná, ale tohle jsem si opravdu užila :-). Tam jde o to si z toho udělat fakt srandu a ne holý fakt, že jde o práci. My přišli, bylo nás 15 (pohovor do banky), první bylo říct něco o sobě, po té, čím by mě naštval kolega, po té byl nějaký skupinový úkol, řešit nějaký zapeklitý případ (žádná odpověď nebyla správná) a po té jsme dělali test znalostní, co se týče základních bankovních informací. Poslali nás se projít, že nám budou volat a do úžšího kola pozvou 3, tak mi zavolali já přišla a to už bylo individual. pohovor o životopise (byla jsem bez praxe „jen s maturou“) a po té, že budou volat. No a volali mi během týdne, fakt je to bomba. Tohle jsem si opravdu užila. Takže hodně štěstí :D :-) Trvalo to asi 6 hodin, ale uteklo to.

Příspěvek upraven 01.10.14 v 13:56

lucinkama
Zasloužilá kecalka 820 příspěvků 01.10.14 13:53

Ty ale zase je škoda si to nevyzkoušet. Dneska už podobnou formu pohovoru volí čím dál, tím více firem, takže je dobré to prubnout.

Deníííí
Echt Kelišová 9867 příspěvků 01.10.14 13:53
@Anonymní píše:
@Deníííí Ahojky, díky za reakci.. :mavam: Já také váhám jestli do toho jít. O zkušenosti, kde se nebudu cítit ´´v pohodě´´ moc nestojím :).Navíc to má probíhat snad pět hodin.. :mrgreen:..jinak.. máš moc hezkou profilovou fotku:

jéé, děkuji :D
no, jako je fakt vtipný, že v reálu jsem fakt ta jako by na koni a když jsem tam přišla tak mi zklaplo..no, jdi a uvidíš :mrgreen:

Lilla7
Nováček 4 příspěvky 01.10.14 13:54

Neboj se AC vyzkoušet. Když ti to nesedne, tak aspoň víš, co čekat. Může se ti časem stát, že bude AC i u pozice, o kterou bys stála. Pak je pro tebe plusem, že už jsi tím prošla.

Je to náročnější, ale s nervozitou se počítá. Ne vždy je přínosem, když se někdo hodně prosazuje. Záleží spíš na tom, co říkáš. Jestli to není práce, o kterou by ti nějak extra šlo, tak to zkus vzít jako hru a zkusit si to. Odejít můžeš kdykoliv.

Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 01.10.14 14:00

@lucinkama Ahojky, tak to je tedy opravdu výživné… :mrgreen:.. Mně by třeba nevadilo snažit se získat zákazníka po prodej po telefonu, je to takové ´´anonymní´´ ale předvádět se před skupinou lidí, to ne, zřejmě bych odmítla…no, bude to asi náročné :D. Díky moc za pěkný popis :mavam:

solip
Kecalka 479 příspěvků 01.10.14 14:02

Myslím si, že introverti určitě uspět můžou, záleží na tom, koho do firmy hledají :)

AC je pro introverta nepříjemný způsob pohovoru, ale popravdě řečeno, člověka tam opravdu poznají mnohem lépe než při klasickém dvacetiminutovém pohovoru.

Měla jsem možnost vyzkoušet si obě strany - jak stranu uchazeče o zaměstnání, tak později i stranu hodnotitele (také na call centru). Nebojte se toho, hlavně tam jděte s nadšením a s přesvědčením, že tu práci opravdu chcete. Na nic si nehrajte, pokud jste introvert a nechcete se tam s nikým překřikovat, nepřekřikujte se. Buďte svá. Pokud budete něco předstírat, nemá tento způsob pohovorů smysl.

Pokud se jedná o aktivní call centrum (obvolávání klientů a nabízení zboží), tak asi budou spíše potřebovat lidi průbojné a akční. Jestliže je to pasivní CC (reklamační linky, přijímání hovorů), tak budou potřebovat i introverty. Ty totiž mnohem lépe po telefonu komunikují s nepříjemnými klienty. A v každém kolektivu je potřeba mít různé osobnosti, protože stejné povahy se většinou v kolektivu nesnesou a bojují spolu.

Hlavně se nebojte, berte to tak, že vás chtějí poznat, jak reagujete v různých situacích a jaký jste člověk. Má to výhodu - na AC je vždy více lidí v komisi, takže se vám nestane, že jste při pohovoru na vysněné místo narazila na personalistu, se kterým jste si nepadla do oka a proto jste práci nedostala. Tady vás hodnotí víc lidí, takže osobní nesympatie by musely být obrovské a s více členy komise najednou :lol:

Vezměte si s sebou dostatek pití (jídla) a připravte se, že je to většinou pohovor na celý den - dopoledne první úkoly, hry, pohovory, poté pauza, po které vám sdělí, jestli jste postoupila do dalšího kola, které se koná odpoledne. AC bývá do pozdních odpoledních hodin. Pohodlné boty a oblečení, dobrá nálada a předchozí den hodně spánku vám jistě pomůžou ;) HODNĚ ŠTĚSTÍ!!!

Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 01.10.14 14:02

@Sarkuli Ahojky, díky za reakci a gratuluji k postupu na pracovní místo :mavam: Hodně je to asi o lidech, jak si tzv. ´´sednou´´ se zkoušejícími…to platí všude… :)

Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 01.10.14 14:11

@solip Děkuji za příspěvek! Jsem ráda, že slyším také názory druhé strany, to je vždy přínos :). Ucházím se o pozici v call centru, kde především volají zákazníci sami a prý na konci hovoru se snaží operátor nabídnout nějakou službu. Je to tedy vlastně kombinace aktivního a pasivního telemarketingu. Aktivní mi jako introvertovi nevyhovuje, mám pocit, že se do komunikace musím ´´nutit´´ a výsledek je tomu očekávaný. V pasivním tm. jsem pak jak ryba ve vodě, pro mě opravdu platí, že mám lidi ráda…ale neprosazuji se, většinou jen ve skupině, kde se cítím dobře…prostě introvert… Trochu se tak obávám toho, že u této pozice budou vybírat spíše lidi, kteří se umí prosadit, dokáží zboží prodat…Svoji povahu nezměním, schopnosti jsou dané…ale místo by se mi líbilo..tak možná i přes ´´zpátečnické úmysly´´ to zkusím… :think:

solip
Kecalka 479 příspěvků 01.10.14 14:23
@Anonymní píše:
@solip Děkuji za příspěvek! Jsem ráda, že slyším také názory druhé strany, to je vždy přínos :). Ucházím se o pozici v call centru, kde především volají zákazníci sami a prý na konci hovoru se snaží operátor nabídnout nějakou službu. Je to tedy vlastně kombinace aktivního a pasivního telemarketingu. Aktivní mi jako introvertovi nevyhovuje, mám pocit, že se do komunikace musím ´´nutit´´ a výsledek je tomu očekávaný. V pasivním tm. jsem pak jak ryba ve vodě, pro mě opravdu platí, že mám lidi ráda…ale neprosazuji se, většinou jen ve skupině, kde se cítím dobře…prostě introvert… Trochu se tak obávám toho, že u této pozice budou vybírat spíše lidi, kteří se umí prosadit, dokáží zboží prodat…Svoji povahu nezměním, schopnosti jsou dané…ale místo by se mi líbilo..tak možná i přes ´´zpátečnické úmysly´´ to zkusím… :think:

Přesně tak, povahu nezměníte, schopnosti jsou dané. Proto se nebojte a zkuste to! A když neuspějete, nelitujte, protože by jste tam stejně zřejmě nebyla šťastná ;)

Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 01.10.14 14:47

@solip :).. mohu se zeptat, jaké oblečení je vhodné pro tuto příležitost? Kostýmek bych sama nevybrala, ale rifle také ne…jaké by jste volila Vy? :)

solip
Kecalka 479 příspěvků 01.10.14 16:31
@Anonymní píše:
@solip :).. mohu se zeptat, jaké oblečení je vhodné pro tuto příležitost? Kostýmek bych sama nevybrala, ale rifle také ne…jaké by jste volila Vy? :)

samozřejmě záleží na tom, co je to za společnost, ale pokud se jedná o call centrum, tak by oblečení nemělo být rozhodující - klidně bych si vzala něco ležérně elegantního, třeba tmavé kalhoty (klidně rifle, ale tmavé barvy), případně nějaké pohodlné kalhoty (klidně turecké nebo jakékoliv jiné moderní kalhoty) a k tomu barevný vršek, elegantní tričko, svetřík a šátek. Hezkou, výraznou barvu, která neprovokuje, ale ani vás nevyřadí mezi šedé myšky (třeba lososovou, cihlovou, zelenou, modrou…). Když budete upravená a čistá, tak si klidně můžete vzít s trochou nadsázky i tepláky :) ale fakt myslete na to, že to je oblečení na celý den a navíc v něm asi budete muset vyvíjet nějakou aktivitu (hry), takže vysoké jehly a minisukně vhodné nejsou :)

Váš příspěvek
Reklama

Poslední články

Make-up pro děti: Legrace, nebo nebezpečí?

Těžko obhájíte, že se make-up hodí jen pro dospělé, když v hračkářstvích... číst dále >

Každá ponožka jiná na podporu lidí s Downovým syndromem

21. března je Světový den Downova syndromu, který bývá označován také jako... číst dále >

Články z Expres.cz

Bývalý Terezin právník Zafar: Udělala chybu, že mě vyhodila. Já bych ji osvobodil!

Úsměv vystřídal pláč. Češka Tereza Hlůšková (22) za pašování heroinu... číst dále >

Dana Morávková: Kdyby manžel věděl, kolik mám kabelek, byl by rozvod!

I hvězda seriálu Ordinace v růžové zahradě Dana Morávková (47) má neřesti,... číst dále >