Považujete české školství za kvalitní?

Fotoalbum tématu (1) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
Kaliopa
Závislačka 3384 příspěvků 03.02.17 10:53
Považujete české školství za kvalitní?

Často čtu, že řada lidí považuje české školství za nekvalitní a hodně rodičů se snaží dávat děti na různá víceletá gymnázia či výběrové školy s cílem hlavně nezůstat na základce. Je to opravdu tak hrozné? Myslíte, že v 80. letech bylo české školství lepší nebo děti chytřejší. Chodila jsem na ZŠ v 80. letech, víceletá gymnázia tehdy nebyla, vyhla jsem se i 9. třídě. Jako dítě jsem nikdy nevnímala, že se mnou na ZŠ chodily různě studijně nadané děti - byly tam děti s jedničkami i čtverkami dohromady a já to jako jedničkářka nijak neřešila, že bych měla jít na nějakou pro mne vhodnější školu, ani moji rodiče. Dnes se to řeší mnohem více, nemyslíte? Zdá se mi, že kdo zůstane po 5. třídě na ZŠ, tak se to bere tak, že tam zůstali většinou slabší studenti a jen pár studijních typů a že úroveň jde dolů. Říkám si tedy, jestli by nebylo lepší, kdyby ta víceletá gymnázia nebyla. Co myslíte?

Stránka:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 92 Další »
Reakce:
 
Litta
Extra třída :D 13488 příspěvků 03.02.17 10:58

Nemyslím, že by se měla rušit gymnázia. Stejně jako by každý neměl mít vysokou školu. Asi se to řeší více, protože dneska se všechno řeší více. A i jsou jiné požadavky v životě a v zaměstnání. Mělo by se to trochu změnit, ale to by bylo na dlouhou diskusi.

 
kryšpule
Povídálka 42 příspěvků 03.02.17 11:00

Já si myslím, že obecně kvalitní je, ale samozřejmě se to liší škola od školy a pedagog od pedagoga. Já sama byla na základce až do 9. třídy, protože jsem na gympl nechtěla, a to jsem měla samé jedničky. Počkala jsem si až na ten čtyřletý, přišlo mi zbytečné zkracovat si „dětství“ šprtáním, když ty lidi pak chodí na stejné VŠ jako ti ze čtyřletých. Zkusila jsem si už školství americké, britské,.. a české mi pořád přijde nejlepší a rozhodně nejnáročnější :)

 
destrukce 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 03.02.17 11:03
@Kaliopa píše: Často čtu, že řada lidí považuje české školství za nekvalitní a hodně rodičů se snaží dávat děti na různá víceletá gymnázia či výběrové školy s cílem hlavně nezůstat na základce. Je to opravdu tak hrozné? Myslíte, že v 80. letech bylo české školství lepší nebo děti chytřejší. Chodila jsem na ZŠ v 80. letech, víceletá gymnázia tehdy nebyla, vyhla jsem se i 9. třídě. Jako dítě jsem nikdy nevnímala, že se mnou na ZŠ chodily různě studijně nadané děti - byly tam děti s jedničkami i čtverkami dohromady a já to jako jedničkářka nijak neřešila, že bych měla jít na nějakou pro mne vhodnější školu, ani moji rodiče. Dnes se to řeší mnohem více, nemyslíte? Zdá se mi, že kdo zůstane po 5. třídě na ZŠ, tak se to bere tak, že tam zůstali většinou slabší studenti a jen pár studijních typů a že úroveň jde dolů. Říkám si tedy, jestli by nebylo lepší, kdyby ta víceletá gymnázia nebyla. Co myslíte?

Nemyslím si, že by se měla rušit víceletá gymnázia, ty nadanější děti se na ZŠ tzv. zakopou, nenaučí se učit, což jim pak je překážkou výš ve škole. Ale české školství bych určitě reformovala :lol: Zavedla bych nové předměty, některé naopak zrušila či sloučila dohromady, nechápu zavádění více cizích jazyků, když většina žáků má problém i s češtinou a toho by ještě bylo :lol:

 
Kaliopa
Závislačka 3384 příspěvků 03.02.17 11:04
@kryšpule píše:
Já si myslím, že obecně kvalitní je, ale samozřejmě se to liší škola od školy a pedagog od pedagoga. Já sama byla na základce až do 9. třídy, protože jsem na gympl nechtěla, a to jsem měla samé jedničky. Počkala jsem si až na ten čtyřletý, přišlo mi zbytečné zkracovat si „dětství“ šprtáním, když ty lidi pak chodí na stejné VŠ jako ti ze čtyřletých. Zkusila jsem si už školství americké, britské,.. a české mi pořád přijde nejlepší a rozhodně nejnáročnější :)

No oni právě někteří tvrdí, že mezi dětmi z osmiletého a čtyřletého gymnázia jsou obrovské rozdíly. Prý na osmileté je těžké se dostat, takže vezmou jen ty nejlepší, kdežto na čtyřleté se už hlásí jen ten „zbytek“, takže v podstatě už slabší studenti. A výuka už nemá být tak náročná. Ovšem také nevím, jestli to šprtání se je tak nutné, protože já jsem z toho tak 80 % zapomněla.

 
Kaliopa
Závislačka 3384 příspěvků 03.02.17 11:06
@destrukce píše:
Nemyslím si, že by se měla rušit víceletá gymnázia, ty nadanější děti se na ZŠ tzv. zakopou, nenaučí se učit, což jim pak je překážkou výš ve škole. Ale české školství bych určitě reformovala :lol: Zavedla bych nové předměty, některé naopak zrušila či sloučila dohromady, nechápu zavádění více cizích jazyků, když většina žáků má problém i s češtinou a toho by ještě bylo :lol:

Ty jazyky se jen z povinné docházky naučí málokdo. První jazyk jsou rádi, když zvládnou na úroveň A2, o B2 si může řada středoškoláků nechat jen zdát. U druhého jazyka se řada z nich mluvit nenaučí vůbec. Ale to nevadí, to samé by se dalo říct o ostatních předmětech. Kdo má zájem, tak se tomu prostě musí věnovat nad rámec školní výuky.

 
Anonymní 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 03.02.17 11:08

Těžko říct… jsem učitelka a musím říct, že úroveň dětí, jejich návyků, znalostí v oblasti všeobecného přehledu a i sebeobsluze klesá s mými odučenými roky. Není výjimkou, že si páťák neumí zavázat tkaničku, třeťák neví, jaké je naše hlavní město, a deváťáci mě letos překvapili absolutní neznalostí událostí kolem roku 89 v naší zemi. Stačily dva roky na mateřské a přišla jsem si tu jako Alenka v Říši divů. Kdybych chtěla po dětech to (letos mám třeťáky, ale učím i na 2. stupni NK), co pro mě jako dítě na ZŠ byl standard, nezvládnou to.

Loni s námi na plavání musela jezdit jedna maminka, protože její dítě si nebylo schopno obléknout samo ani ponožky, neumělo se osprchovat, utřít… Při zápisu chceme po dětech, aby zavázaly na botce tkaničku, a jestli to zvládne tak každé třetí?

Přijde mi, že jsme jako děti musely být samostatnější, možná jsme byly i trochu bystřejší, protože nám mozky netupily PC hry? A to nejsem žádná pamětnice, je mi 30.

Sama nevím, kam dcerku za 3 roky pošlu. Naší běžné ZŠ se nebráním, protože vím, jak kvalitní kolegyně mám, navíc ji budu mít při ruce… Osmiletým gymnáziím neholduji, neb jsem viděla, jak se po těch 8 letech kolektiv tříštil a ty lidi se ze srdce nenáviděli, protože už po osmi letech měli ponorku. Chodila jsem na 4 leté gymnázium a byli jsme fajn parta. Měla jsem ale možnost právě při gymnáziu i VŠ studovat v Německu a to bylo nebe a dudy.

To dobré, co v našem školství bylo, pomalu odchází s inkluzí. Bohužel, ať se snažím, jak se snažím, nemohu dát nadanému žákovi tolik prostoru, jako dostávají mí žáci s LMP, protože u nich jsem pod drobnohledem poradny, musíme plnit IVP…

Anonym kvůli informacím ze zaměstnání.

 
destrukce 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 03.02.17 11:10
@Kaliopa píše:
Ty jazyky se jen z povinné docházky naučí málokdo. První jazyk jsou rádi, když zvládnou na úroveň A2, o B2 si může řada středoškoláků nechat jen zdát. U druhého jazyka se řada z nich mluvit nenaučí vůbec. Ale to nevadí, to samé by se dalo říct o ostatních předmětech. Kdo má zájem, tak se tomu prostě musí věnovat nad rámec školní výuky.

O tom žádná, ale přijde mi to zbytečné, řekla bych, že jsou důležitější oblasti, kde to vzdělání chybí už na ZŠ :think:

 
Tamtama
Extra třída :D 11792 příspěvků 03.02.17 11:17

@destrukce já byla na ZŠ nejlepší ve třídě (krom tělocviku teda), ale na osmiletý gympl jsem nechtěla a učit jsem se nikdy nenaučila..

Anonymní, kdo neumí zavázat tkaničku, toho nevezmou do školy? Já totiž z praktických důvodů kupuju jen boty na suchý zip. Sama jsem se naučila zavazovat tkaničky taky až na základce. :think:

 
Litta
Extra třída :D 13488 příspěvků 03.02.17 11:25
@Kaliopa píše:
No oni právě někteří tvrdí, že mezi dětmi z osmiletého a čtyřletého gymnázia jsou obrovské rozdíly. Prý na osmileté je těžké se dostat, takže vezmou jen ty nejlepší, kdežto na čtyřleté se už hlásí jen ten „zbytek“, takže v podstatě už slabší studenti. A výuka už nemá být tak náročná. Ovšem také nevím, jestli to šprtání se je tak nutné, protože já jsem z toho tak 80 % zapomněla.

Gympl ale není o tom, že se našprtáš bichle a pak si je máš navždy pamatovat. Mají tě naučit ten přístup (být zvídavý, vědět kde najít a jak vyhodnotit informace, naučit se učit a jít za dlouhodobým cílem,…) a také připravují na vysokou.

 
Kaliopa
Závislačka 3384 příspěvků 03.02.17 11:26
@Tamtama píše:
@destrukce já byla na ZŠ nejlepší ve třídě (krom tělocviku teda), ale na osmiletý gympl jsem nechtěla a učit jsem se nikdy nenaučila..Ano­nymní, kdo neumí zavázat tkaničku, toho nevezmou do školy? Já totiž z praktických důvodů kupuju jen boty na suchý zip. Sama jsem se naučila zavazovat tkaničky taky až na základce. :think:

S těmi tkaničkami mi to přijde také divné kritérium. Řekla bych, že zastaralé. To mi taky mamka pořád říkala, že co můj syn, jestli už umí zavázat tkaničku, že to budou při zápisu chtít ukázat. Naštěstí to už snad většina škol nechce vědět. Nechápu, proč zrovna tkaničky by měly rozhodovat o připravenosti dítěte do školy. Já zase vidím opak - řada dětí už zná před nástupem do školy písmena a čísla, umí číst a počítat. Když jsem byla já malá, tak to děti před nástupem do školy v této míře neuměly. Dnes se to učí už i ve školce. My jsme ve školce tehdá rozhodně žádné pracovní listy apod. nedělali. Děti jsou podle mne stejně chytré jako dříve, není možné, aby společnost hloupla, to rozložení inteligence je přece stejné. Jestli to ale není tak, že prostě rodiče chytrých dětí jsou často taky inteligentní a snaží se je dávat na ty různé „výběrové“ školy. Vidím to u známých VŠ, málokdo volí spádovou školu. Studují si různé žebříčky škol apod., a podle toho tam dítě hlásí, jsou ochotni i dovážet.

 
Kaliopa
Závislačka 3384 příspěvků 03.02.17 11:28
@Litta píše:
Gympl ale není o tom, že se našprtáš bichle a pak si je máš navždy pamatovat. Mají tě naučit ten přístup (být zvídavý, vědět kde najít a jak vyhodnotit informace, naučit se učit a jít za dlouhodobým cílem,…) a také připravují na vysokou.

Za mých mladých let to na mém gymplu bylo právě hlavně o šprtání se. Ty učitele vůbec nějaká zvídavost nezajímala. Nadiktovali nám své zápisky staré xx let a ty jsme jim potom přednesli. Kdo to odříkal jak básničku, dostal za 1. Nevím, jestli se to dnes změnilo nebo ne. A to bylo prý také jedno z nejlepších gymnázií. Na VŠ jsme se dostali teda tenkrát skoro všichni, a to bylo v 90. letech, kdy byly silné ročníky a klidně se stalo, že i žák se samými jedničkami skončil pod čarou, což by dnes bylo nemyslitelné.

 
janoma
Zasloužilá kecalka 501 příspěvků 03.02.17 11:31
@Anonymní píše:
Těžko říct… jsem učitelka a musím říct, že úroveň dětí, jejich návyků, znalostí v oblasti všeobecného přehledu a i sebeobsluze klesá s mými odučenými roky. Není výjimkou, že si páťák neumí zavázat tkaničku, třeťák neví, jaké je naše hlavní město, a deváťáci mě letos překvapili absolutní neznalostí událostí kolem roku 89 v naší zemi. Stačily dva roky na mateřské a přišla jsem si tu jako Alenka v Říši divů. Kdybych chtěla po dětech to (letos mám třeťáky, ale učím i na 2. stupni NK), co pro mě jako dítě na ZŠ byl standard, nezvládnou to.

Loni s námi na plavání musela jezdit jedna maminka, protože její dítě si nebylo schopno obléknout samo ani ponožky, neumělo se osprchovat, utřít… Při zápisu chceme po dětech, aby zavázaly na botce tkaničku, a jestli to zvládne tak každé třetí?

Přijde mi, že jsme jako děti musely být samostatnější, možná jsme byly i trochu bystřejší, protože nám mozky netupily PC hry? A to nejsem žádná pamětnice, je mi 30.

Sama nevím, kam dcerku za 3 roky pošlu. Naší běžné ZŠ se nebráním, protože vím, jak kvalitní kolegyně mám, navíc ji budu mít při ruce… Osmiletým gymnáziím neholduji, neb jsem viděla, jak se po těch 8 letech kolektiv tříštil a ty lidi se ze srdce nenáviděli, protože už po osmi letech měli ponorku. Chodila jsem na 4 leté gymnázium a byli jsme fajn parta. Měla jsem ale možnost právě při gymnáziu i VŠ studovat v Německu a to bylo nebe a dudy.

To dobré, co v našem školství bylo, pomalu odchází s inkluzí. Bohužel, ať se snažím, jak se snažím, nemohu dát nadanému žákovi tolik prostoru, jako dostávají mí žáci s LMP, protože u nich jsem pod drobnohledem poradny, musíme plnit IVP…

Anonym kvůli informacím ze zaměstnání.

Naprostý souhlas. Také pracují ve školství. Mě pocity si vystihla přesně

 
hanka.br.
Neúnavná pisatelka 18602 příspěvků 03.02.17 11:33
@destrukce píše:
Nemyslím si, že by se měla rušit víceletá gymnázia, ty nadanější děti se na ZŠ tzv. zakopou, nenaučí se učit, což jim pak je překážkou výš ve škole. Ale české školství bych určitě reformovala :lol: Zavedla bych nové předměty, některé naopak zrušila či sloučila dohromady, nechápu zavádění více cizích jazyků, když většina žáků má problém i s češtinou a toho by ještě bylo :lol:

Pokud se o to některé školy úspěšně pokoušejí už teď, zavádějí nové předměty, nové metody, ruší neužitečné na úkor užitečného, pak se ozývají hlasy ze strany laické veřejnosti, jak oni se to taky museli učit a všechno znají nejlíp a novoty jsou nesmysly. Na odborníka na školství si hraje kde kdo.

 
Kaliopa
Závislačka 3384 příspěvků 03.02.17 11:34
@janoma píše:
Naprostý souhlas. Také pracují ve školství. Mě pocity si vystihla přesně

Pokud to tak je, tak čím si to vysvětluješ? Že se rodiče dětem méně věnují? To bych zase netvrdila. Za nás byli sice dříve doma, ale zase řešili nákupy (nebyly velké supermarkety, chodilo se nakupovat skoro každý den), stáli různé fronty, zařizovali nedostatkové zboží apod. Hodně věci si museli dělat sami - nebyly papírové pleny, automatické pračky, sušičky, myčky apod. Takže času více neměli. Dnes se naopak podle mne angažují velmi. Každé dítě má xx kroužků, řada matek tomu podřídí svoji práci a dělá jim taxikářku. To za komunistů taky nikdo nedělal.

Stránka:  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 92 Další »
 Váš příspěvek
Reklama

Poslední články

Jak si vyrobit ten nejhezčí adventní věnec?

Chtěli byste si vytvořit adventní věnec, ale nejste si stoprocentně jistí,... číst dále >

Seriál o motorickém vývoji: Co se děje ve třetím roce?

Děti ve třetím roce života své okolí baví rozpustilostí. Rády tančí, zpívají... číst dále >

Články z Expres.cz

Skromnost a pozitivní mysl elixírem mládí? Maciuchová vypadá skvěle!

Hana Maciuchová (72) si pečlivě vybírá akce, kam se vypraví. Křest vánočních... číst dále >

Jak zapíjí úspěchy Barbora Strýcová? Nejfalešnější karaoke a mixáž všeho alkoholu

Tenisová matadorka Barbora Strýcová (32) poodhalila zákulisí tenisového týmu,... číst dále >

Články z Ona Dnes

Dcera má Patauův syndrom. I když měla zemřít brzy po porodu, je tu s námi

Když jsem počtvrté otěhotněla, bylo mi 39 let. Dítě už jsme neplánovali.... číst dále >

OBRAZEM: Muži se chlubí extrémními svaly, kterých docílili bez cvičení

Pyšní se obřími svaly na rukou, nohou i zádech a přitom nemuseli vůbec chodit... číst dále >