PPM a RD - pracující studentka

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu

lmtehu
Povídálka 35 příspěvků 28.02.17 10:28
PPM a RD - pracující studentka

Ahoj, moc bych vás prosila o radu, jsem z těch všech zákonů celkem slušně zmatená :)
Abych objasnila situaci. Termín porodu mám 30.8. Jsem studentka denní formy studia a k tomu ještě pracuji na částečný úvazek, nyní jsem ale na neschopence a budu na ní zřejmě až do porodu. Studium bych měla ukončit v květnu.
Zajímalo by mě, jestli budu mít nárok na PPM a jestli si budu moci zvolit délku rodičáku přes manžela, který má splněnou účast na nemocenském pojištění, na dva roky?
Vůbec tomu nerozumím.
Moc děkuju za odpovědi!!

Stránka:  1 2 3 Další »
Reakce:

MaličkáD
Ukecaná baba ;) 1033 příspěvků 28.02.17 10:31

@lmtehu jak dlouho pracuješ? A je to hlavní pracovní poměr, jen zkrácený úvazek?

j.a.n.i1
Hvězda diskuse 63350 příspěvků 3 inzeráty 28.02.17 10:34

@lmtehu Ano, nárok na mateřskou mít budeš, pokud ukončíš úspěšně studium, tak určitě, pokud ne, tak záleží, jak dlouho už na ten půlúvazek pracuješ. A jinak ano, pokud máš ty sama příjem malý na tu výši rodičáku, kterou chceš volit, tak můžeš rodičák volit i přes manžela.

lmtehu
Povídálka 35 příspěvků 28.02.17 10:42

Smlouvu mám teprve od 19.9.2016, ale na dobu určitou. Smlouvu mám na částečný úvazek, původně na 35 hodin týdně, ale od listopadu už jen na 27,5 hodin týdně.
Takže to, že jsem na nemocenské, ničemu nebrání?
K té VŠ si navíc dodělávám ještě druhou maturitu, tu bych taky měla dokončit teď v květnu. Chápu to teda dobře, že pokud úspěšně ukončím studium - ať už to vysoké nebo tu maturitu - tak nárok na mateřskou mít budu? A délku rodičáku si můžu zvolit i přes manžela?

Aletheia
Kelišová 6323 příspěvků 28.02.17 10:42