Přechod mezi PPM a rodičovským příspěvkem

• Fotoalbum (0)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
Anonymní
14.11.21 10:27

Přechod mezi PPM a rodičovským příspěvkem

Ahoj, potřebovala bych radu.

Do 4.11. jsem pobírala PPM.
Od 5.11. do 5.12. mám v práci požádáno o čerpání dovolené.
Od 6.12. poté o čerpání rodičovské dovolené až do tří let věku dítěte.
K tomu studuji od srpna kombinovaně VŠ.
Chtěla bych si o rodičovský příspěvek požádat až od 1.1.2022.
Jde to? Zdravotní pojištění bych měla mít zaplacené jako student, ne?

Jenže mamka mně tvrdí, že nějaké její známe řekli, že RP musí navazovat na PPM a nezajímá je ani to, že čerpá u zaměstnavatele dovolenou.
Je to tak? Musí tedy rodičovský příspěvek navazovat na PPM? Nebo to můžu udělat, jak to mám v plánu?

Zítra mám v plánu volat na úřad práce, ale mám podezření, že ty ženské tam sami nic pořádně neví.

A ještě jeden dotaz. Nevadí že o RP žádám až po skončení PPM? Není tam nějaká lhůta do kdy musím požádat, aby mně peníze nepropadly?

Děkuji.

• Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
12009
14.11.21 10:32

RP můžeš začít čerpat kdy chceš, nemusí to navazovat. Můžeš ho čerpat až do 4 let dítěte. Lhůtu mají 30 dní. Můžeš si klidně požádat až 3 měsíce zpětně. Žádný peníze ti nepropadnou.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2550
14.11.21 10:37

Rodicak muzes cerpat jakymkoliv zpusobem do ctyr let ditete. Jako student kombinovane formy studia nemas status studenta, tedy stat za tebe odvody neplati.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1128
14.11.21 10:49

Jde to, já žádala až skoro rok po konci MD. Pojištění řešit nemusíš, protože jsi stále zaměstnaná.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
26339
14.11.21 11:05

Nemusí to navazovat. Pojištění budes mít zaplacené za těch 5 dní z práce. Mě končila mateřská v půlce měsíce a žádala sem od prvního následujícího měsíce, aby se mi to líp počítalo.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
51400
14.11.21 11:22