Předškolák mezi mladšími dětmi ve školce

29234
13.4.16 14:15

Předškolák mezi mladšími dětmi ve školce

Potřebovala bych Vaši zkušenost se stejnou situací. Dcera nastoupila v září jako 4 letá do státní školky. Dělali dvě nové třídy nově nastoupivších dětí. Ve svojí třídě je dcera nejstarší spolu s jedním chlapečkem, ostatní děti jsou výrazně mladší (o min 3/4 roku a více). Od září bude dcera předškolák. Ptala jsem se ve školce, jak se to bude řešit, že vlastně jen ona a ten chlapeček (ani nevím, jestli on tam ještě chodí), budou předškoláci. Paní učitelka říkala, že jim buou dávat práci pro předškoláky, zatímco ostatní děti si budou dělat to svoje.
Né že bych nevěřila, ale mám strach, že na to budou kašlat - přeci jen 2 děti oproti dalším 25 kouskům, které jsou výrazně mladší, kdo by se s tím „dělal“, organizoval to a tak (naše paní učitelky se moc nepředřou). Navíc paní učitelka, která mi to říkala, tak je mladá a nikdy nic neví pořádně.
Zeptám se na to ještě ředitelky, ale zajímalo by mě, jeslti jste někdo nebyl v obdobné situaci.
Jestli mám dceru nechat přeřadit do jiného oddělení školky, nebo to nechat být? Žádná její kamarádka by s ní mezi starší nešla, ale stejně tak s ní nikdo ze stávající třídy nepůjde do školy…Co vlastně předškoláci „trénují“ a jsou z toho nějaké „zmatatelné“ výsledky, abych viděla, že jí nezanedbávají?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
2068
13.4.16 14:20

Já bych se toho nebála, je spousta školek se smíšenými třídami a s předškoláky se tam vždy pracuje individuálně. Já myslím že je to možná i lepší, než třídy se stejně starými dětmi. Ty mladší to vytáhne dopředu a ti starší se tím naučí pomáhat a spolupracovat.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
25041
13.4.16 14:23

Nevidím problém.
Děti chodili do malé vesnické školky. Nikdy jich nebylo víc jak 2-3 předškoláci.
Měli pracovní sešity, plnili si úkoly. Pí. uč se jim i věnovala odpo., když menší děti spali.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
4132
13.4.16 14:26

U nás je smíšená třída a předškoláci mají normálně zvlášť program. Chodí i do školy, mají pracovní sešit, trénují jemnou motoriku, písmenka, číslice, chování ve škole apod… Ale učitelky jsou v tomto už „zajeté“, funguje to tak dlouho.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
10975
13.4.16 14:40

@acimedaca Také nevidím problém. Dcera bude příští rok také předškolák, ale bude ve třídě s mladším bráchou. My jsme jí koupili výbornou publikaci Předškolákovy týdeníčky pro chytré hlavičky. Pracoval s nima už starší syn, kamarádky děti a je to opravdu výborná věc.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
29234
13.4.16 14:51

Máte pravdu, to mě vlastně nenapadlo, že je to tak běžná záležitost. Asi mi na tom přišlo divné, že tam jsou jen dvě předškolní děti v jejich třídě a ostatní výrazně mladší.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
3356
13.4.16 14:56

@acimedaca Já bych ji zkusila přeřadit, pokud nemá problém s jiným kolektivem. Podle mě je rozdíl mezi smíšenou třídou a 2 téměř o rok staršími dětmi mezi mladšími.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
56513
13.4.16 15:08

@acimedaca syn chodí do smíšené třídy a je předškolák. Ve třídě je jich asi 5-6 předškoláků a většina dětí má mezi 3-3,5 roky. Na práci s nimi to není vůbec poznat. Možná s nimi dělají víc věcí a mají možnost se jim víc věnovat než před 2 roky, kdy byla předškolák mladší dcera. Těch tenkrát taky do školy odcházelo kolem 12.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
15074
13.4.16 16:22

U nás jsou třídy běžně věkově smíšené a hodně to těm dětem dává

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
7343
13.4.16 17:17

@acimedaca A ty víš CO máš (a budeš dělat)jako rodič s dítětem doma dělat za přípravu do školy?
Určitě ti neunikla informace, že za přípravu do školy nese odpovědnost ZÁKONNÝ ZÁSTUPCE dítěte, tedy rodič a ne mateřská škola…z tvého příspěvku mi to přijde obráceně. Ale neboj, jistě učitelky nic nezanedbají.
Tipy pro tvoji domácí přípravu (co učím předškoláky já):
1. SPRÁVNĚ DRŽET TUŽKU (ŠPETKOVÝ ÚCHOP)
2. SPRÁVNĚ SEDĚT PŘI PRÁCI ZA STOLEM
3. VYDRŽET SE SOUSTŘEDIT NA PRÁCI 10-15 MIN (ALESPOŇ…)
4. PRACOVAT SAMOSTATNĚ BEZ UČITELE (DOZORU-PO URČITOU DOBU)
5. ZNÁT SVÉ JMÉNO A PŘÍJMENÍ
6. ZNÁT SVOJI ADRESU
7. ZNÁT JMÉNO SVÝCH RODIČŮ A JEJICH POVOLÁNÍ
8. UMĚT ZPAMĚTI ODVYPRÁVĚT KRÁTKÝ TEXT (POHÁDKU)
9. VŠEOBECNÉ ZNALOSTI : NÁZEV PLANETY NA KTERÉ ŽIJEME
NÁZEV NAŠÍ REPUBLIKY
HLAVNÍ MĚSTO ŘEKA V HL. MĚSTĚ
DNY V TÝDNU
VÍKEND-DNY
ZNÁT ČÁSTI DNE (RÁNO, DOPOLEDNE, POLEDNE, ODPOLEDNE, VEČER)
MĚSÍCE (LEDEN-PROSINEC)
ROČNÍ OBDOBÍ
JARNÍ, LETNÍ, PODZIMNÍ A ZIMNÍ MĚSÍCE ( ALESPOŇ 1 OD KAŽDÉHO)
ZVÍŘATA-DOMÁCÍ, LESNÍ, EXOTICKÁ (cca 5-7 OD KAŽDÉHO)
ZVÍŘATA-MASOŽRAVÁ, BÍLOŽRAVÁ ( cca 5-7 OD KAŽDÉHO)
ZIMUJÍCÍ PTÁCI
ZVÍŘATA MAJÍCÍ ZIMNÍ SPÁNEK
LISTNATÉ A JEHLIČNATÉ STROMY
ROZDÍL STROM X KEŘ ( KEŘ NEMÁ KMEN….:-D )
OVOCE, ZELENINA
ZNÁT RŮZNÁ POVOLÁNÍ
ZNÁT LUČNÍ, ZAHRADNÍ KVĚTINY

10. PÍSMENO NA ZAČÁTKU SLOVA ( ŘEKNETE: „KOČKA“ A DÍTĚ VÁM ŘEKNE „K“…….)
11. PÍSMENO NA KONCI SLOVA ( SLOVO KONČÍCÍ SAMOHLÁSKOU, NAPŘ. „OKNO“ JE TĚŽŠÍ NEŽ SLOVO KONČÍCÍ SOUHLÁSKOU, NAPŘ. „PES“)
12. UMĚT VYTLESKAT SLABIKY ( KO-BE-REC, PES, KO-ZA, TE-LE-VI-ZE……..)
13. SLOŽIT SLOVO Z PÍSMEN (ŘEKNETE : „ K-O-Č-K-A“ A DÍTĚ ŘEKNE: „ KOČKA“-ZAČNĚTE S KRÁTKÝMI SLOVY: PES, LES, VES, MYŠ, OKO, UCHO, NOS A POSTUPNĚ PŘIDÁVEJTE DELŠÍ SLOVA)
14. ZNÁT ČÍSLA: 1-10 ( UMĚT JE UKÁZAT, PŘEČÍST I NAPSAT-V ŘADĚ 1,2,3,4….I NAPŘESKÁČKU 3,7,1,5,9,2….)
15. ZNÁT A POJMENOVAT ZÁKLADNÍ GEOMETRICKÉ TVARY (KRUH, ČTVEREC, OBDELNÍK, TROJÚHELNÍK)
16. UMĚT NAKRESLIT TYTO GEOMETR. TVARY
17. SLOŽIT Z PAPÍRU PO PŘEDVEDENÍ JEDNODUCHÝ TVAR (PAP. ČEPICE, LOĎKA)
18. DRŽET SPRÁVNĚ NŮŽKY A VYSTŘIHNOUT SLOŽITĚJŠÍ OBRYS Z PAPÍRU-STŘÍHAT PO ČÁŘE.
19. PŘI KRESBĚ LIDSKÉ FIGURY POUŽÍVAT DETAILY-PRSTY, UŠI, ŘASY….PŘI VYBARVOVÁNÍ NEPŘETAHOVAT (MOC…)
20. NAPODOBIT TISKACÍ PÍSMENA, NEPŘETAHOVAT PŘES LINKU (VÝRAZNĚ…)
21. SPOJIT DVA BODY ROVNOU ČAROU
22. VYSVĚTLIT VÝZNAM PŘÍSLOVÍ NAPŘ.: „BEZ PRÁCE NEJSOU KOLÁČE“
23. POPSAT TÉMATICKÝ OBRÁZEK, DĚJ TVOŘENÝ ŘADOU OBRÁZKŮ, VYPRÁVĚT PŘÍHODY ZE ŽIVOTA
24. ZRAKOVÁ PERCEPCE-ODLIŠIT NESTEJNÉ OBRÁZKY, NAJÍT STEJNÉ OBRÁZKY…(PEXESO)
25. ZNÁT BARVY I ODSTÍNY (TMAVĚ MODRÁ, SVĚTLE ZELENÁ….)
26. ORIENTACE V PROSTORU-NAHOŘE, DOLE, V LEVO, V PRAVO, POD, NAD, BLÍZKO….
27. ORIENTACE V ČASE-VČERA, DNES, ZÍTRA
28. CHÁPAT JAK SE VYTVÁŘEJÍ PROTIKLADY (MALÝ-VELKÝ, DEN-NOC, ÚZKÝ-ŠIROKÝ….)
29. ZNÁT A ŘÍCT BÁSNIČKU, ZAZPÍVAT PÍSNIČKU
30. SOCIÁLNÍ ZRALOST:
31. SAMOSTATNĚ SE OBLÉKNOUT, OBOUT
32. OHLÍDAT SI SVÉ VĚCI, POZNAT VĚCI OZNAČENÉ SVÝM JMÉNEM ( POZNAT SVÉ JMÉNO)
33. POZDRAVIT, PODĚKOVAT, POPROSIT, ROZLOUČIT SE, POŽÁDAT O POMOC…
34. NESKÁKAT DO ŘEČI, POČKAT AŽ NA MĚ DOJDE ŘADA…
35. ODLIŠIT AUTORITU OD KAMARÁDA (V ZPŮSOBU CHOVÁNÍ K NÍ…)
36. VYROVNAT SE S NEÚSPĚCHEM-CITOVÁ LABILITA
37. ZAČLENIT SE DO KOLEKTIVU, KOMUNIKOVAT S DĚTMI, S UČ.,SCHOPNOST KOOPERACE
38. ADAPTOVAT SE NA NOVÉ PROSTŘEDÍ A ZMĚNY
39. ODLOUČIT SE OD RODIČŮ

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
10975
13.4.16 17:27

@SIMONA1234 Tak to máš chytré děti :palec: Syn před nástupem do školy z bodu 9-29 uměl sotva třetinu ;)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
13904
13.4.16 17:34

Nech ji přeřadit. Moje nastoupila taky do nejmladšího oddělení (protože věkově odpovídala), nicméně rozumově na tom byla trochu lépe, než zbytek a ten rok tam spíš přetrpěla. Na konci roku jsem šla za ředitelkou, jestli by ji mohla dát do předškoláků (i když by v nich ještě být neměla), a tento rok je moc spokojená. Do školy jde nakonec o rok dřív.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
7343
13.4.16 17:46
@MisaHanuska píše:
@SIMONA1234 Tak to máš chytré děti :palec: Syn před nástupem do školy z bodu 9-29 uměl sotva třetinu ;)

Všichni neumí všechno…to co tu píšu je učím. Co si zapamatují už je jiná. Každé dítě je individuál, někdo hltá každou informaci…jiné to pustí uchem ven. Rodičům tento seznam rozdám a mohou doma procvičovat…základ je spolupráce. Ne se spoléhat, že školka to za mě vyřeší.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
35029
13.4.16 17:56

Malý je také ve smíšené třídě, mají tam předškoláky a co vím, na některé věci je posílají do tříd předškoláků a některé dělají s nimi, nebála bych se toho :)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
10975
13.4.16 18:02

@SIMONA1234 To je jasné. On syn špatně mluvil, takže z toho vyplývá, že některé z těch úkolů byly v podstatě nesplnitelné :mrgreen: Ale v jiných oblastech zase exceloval :mrgreen: I tak si ale říkám, že mnozí rodiče mají pocit, že vzdělávací ústavy jsou samospásné.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat