Přehnaný chutě, nadměrná únava

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 04.08.19 17:33
Prehnany chute, nadmerna unava

Ahoj, jsem v 8tt. Poprve tehotna. Poslednich 14 dni mam desny chute az se sama sebe lekam, ja ktera si prisne hlidala vahu, dokonce kdysi az tak ze to spadlo do anorexie, ale z te jsem venku. Ale vahu si porad hlidam ale ted se mi to vymyka z rukou.. Mam tedy 177 cm a z 56kg jsem se dostala na 59 az 60kg, predtim jsem jedla malo, pravda. Ale ted? Snim tolik ovoce jako nikdy za celej zivot, porad mam chut na nezdravy jidla (krokety, rizky, smazak, pizza, gyros atd) navic furt mam hlad :( nevim jak to ovladat, proste si musim neco vzit z toho, jak neukojim svou potrebu na co mam chut, tak jsem zrala do blazince.. Navíc se mi chce i furt spat, prospim treba 10 hod a jsem schopna chvilku fungovat a zase jit spat.. Prosim mel to nekdo podobne? Jak ovládnout ty chute? Cvicim temer 5× tydne ale to uz nepomaha.. Nemuzu prece přibrat jak prase v 1.trimu :(

Přečtěte si článek: Únava a ospalost v těhotenství - co dělat?

Stránka:  1 2 3 Další »
Reakce:
Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 04.08.19 17:43

Ospalost i chutě jsou normální. Pokud můžeš, tak se prospi. Co se týká chutí, tak to je horší, na to fakt žádnou radu nemám. Takové ty rady, že musíš jíst pestře a vyváženě, abys chutě neměla - to na mě nefungovalo. Jediné, co na mě jakžtakž zabíralo je říkat si, že tím přejídáním a nekvalitním jídlem miminku vůbec neprospívám. A taky snažit se jídlo trochu plánovat, jíst zdravě a na odpolední svačinu si naplánovat nějakou mňamku, něco, na co se můžu těšit, aby mi to chutě uspokojilo, třeba že si dám banán se šlehačkou nebo něco takového.

Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 04.08.19 17:45

Přejídání je fakt blbé, vyplavuje to hodně inzulínu a zakládáš si tím na těhotenskou cukrovku :-( Ty rady jíst střídmě a zdravě mají svůj důvod a smysl. Ale špatně se dodržují, já vím… chce to prostě plánovat jídlo, nekupovat pamlsky a mít pevnou vůli.

pujda
Kecalka 274 příspěvků 04.08.19 17:46

V těhotenství chutě neovládej. Své tělo jsi natrápila už dost, tak mu teď dej, o co si řekne. Jsi těhotná, váhu neřeš. Vzhledem k tomu, že jsi měla spíš podváhu, tak prostě nejspíš přibereš více, i když se budeš hrozně hlídat. Miminku takovým stresem neprospíváš. Dej si, na co máš chuť a když máš hlad, tak prostě jez. Teď není vhodná doba vyvádět a hlídat si, jestli náhodou nejíš až moc. Tělo si řekne, co potřebuje.
Jinak já na začátku spala klidně i 12 hodin a přes den jsem byla tak unavená, že jsem si musela aspoň na chvíli zdřímnout. Devítihodinový spánek pro mě byl děsně málo. To se srovná, ve druhém trimestru už snad bude líp.

llida
Kecalka 472 příspěvků 04.08.19 17:47

Ses tehotna, tak neres kila ovoce a nejaky to nezdravy jidlo, vsak telo si rekne samo co mu chybi a vi proc ma takove chute… u prvniho jsem z 58kg pribrala na 90kg, ne z cokolady ale z normalniho jidla… behem 3 mesicu po porodu to bylo dole, bez cviceni, samo…

Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 04.08.19 17:48
@pujda píše:
V těhotenství chutě neovládej. Své tělo jsi natrápila už dost, tak mu teď dej, o co si řekne. Jsi těhotná, váhu neřeš. Vzhledem k tomu, že jsi měla spíš podváhu, tak prostě nejspíš přibereš více, i když se budeš hrozně hlídat. Miminku takovým stresem neprospíváš. Dej si, na co máš chuť a když máš hlad, tak prostě jez. Teď není vhodná doba vyvádět a hlídat si, jestli náhodou nejíš až moc. Tělo si řekne, co potřebuje.
Jinak já na začátku spala klidně i 12 hodin a přes den jsem byla tak unavená, že jsem si musela aspoň na chvíli zdřímnout. Devítihodinový spánek pro mě byl děsně málo. To se srovná, ve druhém trimestru už snad bude líp.

Já teda opravdu nesouhlasím s názorem, že jíst v těhotenství jako pra** je v pořádku a nemusíš to řešit. Nezdravé jídla, smažené, přejídání, přemíra cukru atd., to prostě tělu škodí a chutě to stejně neuspokojí, ty zůstanou pořád. Takže podle mě má smysl se ty chutě snažit krotit.

pujda
Kecalka 274 příspěvků 04.08.19 17:50
@Anonymní píše:
Přejídání je fakt blbé, vyplavuje to hodně inzulínu a zakládáš si tím na těhotenskou cukrovku :-( Ty rady jíst střídmě a zdravě mají svůj důvod a smysl. Ale špatně se dodržují, já vím… chce to prostě plánovat jídlo, nekupovat pamlsky a mít pevnou vůli.

Tak já od začátku těhotenství žeru jako prase, dám si fakt na co mám chuť, denně hodně sladkého, prostě to v tom těhotenství neovládám, a cukrovku nemám. Ta nevzniká tím, že člověk jí hodně nezdravého. Rady jak jíst střídmě a vyváženě jsou na houby. Já úplně na začátku byla ráda, když jsem do sebe dostala aspoň suchar, protože jsem dost zvracela. A kdybych se měla ještě stresovat tím, že nejím tak, jak mám :roll: Navíc nezdravá jídla nevadí. Jo jasně, necpat se tím od rána do večera denně, ale miminku to fakt neublíží. Jíst s rozumem, ale nestresovat se tím, že mám chuť na něco, co bych „neměla“ Když mám na něco chuť, tak si to dám.

Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 04.08.19 17:53
@llida píše:
Ses tehotna, tak neres kila ovoce a nejaky to nezdravy jidlo, vsak telo si rekne samo co mu chybi a vi proc ma takove chute… u prvniho jsem z 58kg pribrala na 90kg, ne z cokolady ale z normalniho jidla… behem 3 mesicu po porodu to bylo dole, bez cviceni, samo…

Nemyslím si, že si tělo samo řekne, co mu chybí a ví, proč má takové chutě. Takhle si to akorát těhotené zdůvodňují. Třeba tady je diplomová práce o chutích v těhotenství,
https://is.muni.cz/…otenstvi.pdf
na str. 32 tam máš kapitolu o různých teoriích, proč se ty chutě mění. Já bych určitě nejedla nic, z čeho se mi dělá blbě. Ale ani bych do sebe bez rozumu necpala řízky, protože na ně mám prostě chuť.

Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 04.08.19 17:56

@pujda Tak na jedné straně píšeš „jíst s rozumem“, na druhé píšeš, že jíš jako prase a hodně sladkého. Podle mě tam člověk musí vidět ten vyšší cíl - že je lepší dát si zeleninový salát se sýrem než tabulku čokolády, protože tělu i miminku to prospěje mnohem víc. Ale jak už jsem psala, je to těžké a taky mi to vždycky nejde.

pujda
Kecalka 274 příspěvků 04.08.19 17:57
@Anonymní píše:
Nemyslím si, že si tělo samo řekne, co mu chybí a ví, proč má takové chutě. Takhle si to akorát těhotené zdůvodňují. Třeba tady je diplomová práce o chutích v těhotenství,
https://is.muni.cz/…otenstvi.pdf
na str. 32 tam máš kapitolu o různých teoriích, proč se ty chutě mění. Já bych určitě nejedla nic, z čeho se mi dělá blbě. Ale ani bych do sebe bez rozumu necpala řízky, protože na ně mám prostě chuť.

A proč anonymně? Jestli bojovala s anorexií, hlídala si extrémně váhu a co jí a řeší, že jí až moc ovoce, pak fakt není vhodná rada „více se hlídej a ovládej“. Navíc když má najednou nepřekonatelné chutě na některé potraviny, tak jo, tělo si prostě řekne, co mu chybí a co potřebuje. Já si raději dám čokoládu, na oběd řízek a pak ještě zrmzlinu, než abych se stresovala s tím, co můžu a co ne. A pak třeba trpěla výčitkama. Ona ta psychická pohoda je taky dost důležitá.

Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 04.08.19 17:59

@pujda Zakladatelka ale mi přijde, že z toho v psychické pohodě moc není, že tak moc jí. Navíc řízky, krokety, smažák…nevím, no. Jen jsem napsala svůj názor, že bych se i v těhotenství snažila přemýšlem, jak jím a moc neprasit. Nepsala jsem, že se má za každou cenu ovládat a nedat si ani čtvereček čokolády.

pujda
Kecalka 274 příspěvků 04.08.19 18:00
@Anonymní píše:
@pujda Tak na jedné straně píšeš „jíst s rozumem“, na druhé píšeš, že jíš jako prase a hodně sladkého. Podle mě tam člověk musí vidět ten vyšší cíl - že je lepší dát si zeleninový salát se sýrem než tabulku čokolády, protože tělu i miminku to prospěje mnohem víc. Ale jak už jsem psala, je to těžké a taky mi to vždycky nejde.

A ty píšeš, že když si dám to, na co mám chuť, tak mě to stejně neuspokojí. Ale jak mi zeleninový salát pomůže uspokojit chuť na čokoládu? Na rozdíl od té čokolády nijak. A jo, že jím jako prase neznamená, že se cpu od rána do večera nezdravým. Prostě jím tak nějak vyváženě, ale nedělá mi problém občas zajít do mekáče a dát si každý den nanuk. Klidně i dva.

Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 04.08.19 18:01

Na druhou stranu, kdybych si měla vybrat mezi tím, jestli sním tabulku čokolády anebo tím, jestli budu celý den v totálním stresu, že jsem si tu čokoládu nedala - tak to radši tu čokoládu sním. Ale já to naštěstí nemám tak, že bych se kvůli tomu cítila v nějakém stresu, spíš mám jen blbou náladu, že si nedám to, na co mám chuť. Ale večer pak mám dobrý pocit z toho, že jsem tu čokoládu nesnědla jsem za to ráda. Příště už se mi díky tomuto pocitu už odolává líp :-)

Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 04.08.19 18:03

@pujda No jenže ta čokoláda ti tu chuť na čokoládu uspokojí do té doby, než dostaneš chuť na další čokoládu (nebo na cokoli jiného) - takhle jsem to myslela, jakože je to nekonečný koloběh, chutě jsou pořád na něco.

pujda
Kecalka 274 příspěvků 04.08.19 18:03
@Anonymní píše:
@pujda Zakladatelka ale mi přijde, že z toho v psychické pohodě moc není, že tak moc jí. Navíc řízky, krokety, smažák…nevím, no. Jen jsem napsala svůj názor, že bych se i v těhotenství snažila přemýšlem, jak jím a moc neprasit. Nepsala jsem, že se má za každou cenu ovládat a nedat si ani čtvereček čokolády.

Tak zkus ten názor psát bez anonymu. Nebo se za něho stydíš? V psychické pohodě není, protože si to vyčítá. A když bude poslouchat, jak s tím má bojovat a jak to miminku škodí, myslíš, že se uklidní? Ne, bude si své chutě ještě víc vyčítat, bude se v jídle více hlídat a když náhodou ujede, pak v psychické pohodě nebude vůbec. Měla by vědět, že i když si dá klidně každý den něco nezdravého, tak to nevadí. K těhotenství to patří.

Zakladatelko - dbej na vyváženou stravu, to jo. Dávej tělu všechny potřebné živiny. Ale klidně si dej i to, na co máš chuť, to si fakt nemá cenu vyčítat a zbytečně se tím stresovat.

Stránka:  1 2 3 Další »
Váš příspěvek
Reklama