Příspěvek na bydlení - vyúčtování
- Fotoalbum (0)
- Sledovat e-mailem
- Přidat k oblíbeným
- Zapnout podpisy
- Hledání v tématu
Přečtěte si článek: Sociální dávky: Na co máte nárok?
Peněžitá pomoc v mateřství? Přečtěte si na eMiminu
Na co máte nárok? Užitečné tipy a rady eMimina
Výpočet peněžité pomoci v mateřství. Kalkulačka eMimina vám to spočítá
Vše co potřebujete vědět o rodinných financích. Zeptejte se odborníka
Reakce:
Podle mých zkušeností /viděl jsem u svých nájemníků/ by měla
stačit nájemní smlouva a stvrzenka o zaplacení nájmu…
Ale můžou v tom být odlišnosti podle
místa/konkrétního úřadu…
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
@bse.pedro jakože jim neděláte žádné vyúčtování a neřešíte energie a podávají to normálně bez toho? 😊 Děkuji za odpověď
- načítám...
- Citovat
- Nahlásit
@Anonymní píše:
@bse.pedro jakože jim neděláte žádné vyúčtování a neřešíte energie a podávají to normálně bez toho? 😊 Děkuji za odpověď
Nemám žádnou povinost dělat vyúčtování pro nějaký úřad, to
nemůžou požadovat… Vyúčtování energií se má dělat jednou ročně,
když přijdou faktury od dodavatelů energií… Nájemníci platí nájem +
zálohy na energie a při vyúčtování se vyřídí nedoplatky/přeplatky,
vše je uvedeno v nájemní smlouvě… Nebo může být nájem paušálem
včetně energií a pak se vyúčtování zpravidla nedělá…
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Dříve bylo možné mít vše dohromady, pak to novelou zákona zpřísnili a je potřeba mít pro příspěvek na bydlení rozepsané zvlášť nájemné a zvlášť jednotlivé zálohy a minimálně 1× ročně doložit vyúčtování. Zákon nespecifikuje jakou podobu by mělo mít vyúčtování, pokud to hradíte majiteli, mělo by stačit pak rozepsané od majitele, ale lepší bude, když se zeptáš na vašem ÚP.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
@bse.pedro nájemníci plti nájem a služby a energie mohou, ale nemusí být součástí nájmu. A je povinnost dělat alespoň jednou ročně vyúčtování služeb.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Příspěvek na bydlení Roční vyúčtování služeb
Zdravim mohl by mi někdo poradit
(vysvětlit)jak musí vypadat roční vyúčtování služeb aby byl uznán na
úřadě k příspěvku na bydlení? Majitel pronajimaneho bytů tvrdí že na
úřad stačí napsat papír kde on sám rozepíše podle ev. listu kolik
platím za vodu, topení, atd…a k tomu napíše kolik se za dané služby
zaplatilo a kolik to dělá rozdíl (přeplatek, nedoplatek).je ochoten dopsat
čestné prohlášení že to tak je. že není povinnen dávat jeho
originální vyúčtování na nějaký úřad. tak kdyby jste někdo věděl
jak je to doopravdy aby mě s tím úřednice nevyhodila že je to
nedostačují.
omlouvám se za neznalost, nikdy
jsem nic podobného neresila
Zatím děkuji
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Stačí když to sám pronajímatel rozepíše, nájem a poplatky(elektřina, voda studená, voda teplá atd.) a služby - chodby, čestné prohlášení. Originál doklady na vyúčtování není povinen dávat, ale ani ti je dát na úřad nemůže, protože se dávají do účetnictví. Pronajímatel je může na žádost nájemce ukazát, zda to souhlasí k vyúčtování.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Oživuji diskuzi
Zdravim.
Ozivuji diskuzi, at nezakladam novou.
Nevite, jak je to ted s vyuctovanim v roce 2022? Jestli je potreba dokladat
originalni dokumenty (mysleno primo ty co prisly majiteli) nebo staci rozepsane
od majitele? Poprve zadam o prispevek na bydleni, uz to ale bude rok a ted budu
dokladat vyuctovani. Majitel se take poprve setkava s tim, ze najemce zada
o prispevky, tudiz ani jeden nevime, jak to funguje.
Dekuji za odpovedi.
- načítám...
- Citovat
- Nahlásit
@Anonymní píše:
Zdravim.
Ozivuji diskuzi, at nezakladam novou.
Nevite, jak je to ted s vyuctovanim v roce 2022? Jestli je potreba dokladat originalni dokumenty (mysleno primo ty co prisly majiteli) nebo staci rozepsane od majitele? Poprve zadam o prispevek na bydleni, uz to ale bude rok a ted budu dokladat vyuctovani. Majitel se take poprve setkava s tim, ze najemce zada o prispevky, tudiz ani jeden nevime, jak to funguje.
Dekuji za odpovedi.
Neporadím, nepomůžu, ale dle mých dřívějších zkušeností z jiných
úřadů jsou v řadě zákonů a vyhlášek nejasnosti, úředníci často
k zákonům nemají přesný výklad a přístup je třeba na každém okrese
mírně odlišný… Nejlépe zavolat nebo zajít osobně za
příslušným úředníkem a domluvit se…
Jinak jakožto pronajímatel dělám vyúčtování jednou ročně po tom, co
dorazí vyúčtování od dodavatelů energií a to má každý jinak… Mě
třeba vyúčtování plynu od RWE/Innogy chodí někdy na podzim… Nemám
důvod a v podstatě ani možnost dělat vyúčtování jindy, než někdy
v prosinci/lednu, kdy mám pohromadě elektriku, vodu i plyn… Nájemníkovi
by teoreticky pro jednání o dávkách měla stačit nájemní smlouva, kde je
uvedena výše nájemného a výše záloh na energie, pokud ty zálohy nejsou
přemrštěné…
Vím, že jednou jedna z mých nájemnic dokládala stvrzenky o zaplaceném
nájmu a zálohách za poslední 3 měsíce… Teda spíš nedokládala,
protože když u mě bydlela s malou holkou, kouřila, chlastala a na platby
půl roku neměla, pak měla jet na úřad dodat doklady do 31. v měsíci,
zrovna se jí nechtělo, tak že tam zajede až 1. nebo 2. další měsíc,
takže asi dostala kulový, zrovna jí končila roční smlouva, tak jsem jí
konečně po půl roce přestal litovat a stěhoval jí krámy na ulici…
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Zdravím, mám vyřízené příspěvky na bydlení a aktuálně řeším
vyúčtování služeb v období 1.9.2021 - 31.5.2022 a za elektřinu nám
vychází nedoplatek kolem 12000 a za plyn 7500. Vyúčtování nám udělal
pronájimatel, ale měla jsem od něj originál i od innogy, že vše sedí. On
pouze platí vyšší zálohy, než máme domluvené ve smlouvě a tak nám ho
dělal mimo to pro úřad. Nevím jestli je to spotřeba normalní a mám teď
obavy, co mi na tom řeknou na úřádě. Za 8 měsíců máme spotřebu za
elektřinu 2545,27 kWh a cena za jeden je 5,69 Kč. Za plyn stejné období
5290,60 kWh, cena 1,94 Kč.
Jak jste na tom vy? Třeba mě uklidníte, že to tak prostě je.. Nevím jestli
mi třeba na úřadě dají jen část nebo jak se to řeší, když je to podle
nich moc…
- načítám...
- Citovat
- Nahlásit
@Anonymní píše:
Zdravím, mám vyřízené příspěvky na bydlení a aktuálně řeším vyúčtování služeb v období 1.9.2021 - 31.5.2022 a za elektřinu nám vychází nedoplatek kolem 12000 a za plyn 7500. Vyúčtování nám udělal pronájimatel, ale měla jsem od něj originál i od innogy, že vše sedí. On pouze platí vyšší zálohy, než máme domluvené ve smlouvě a tak nám ho dělal mimo to pro úřad. Nevím jestli je to spotřeba normalní a mám teď obavy, co mi na tom řeknou na úřádě. Za 8 měsíců máme spotřebu za elektřinu 2545,27 kWh a cena za jeden je 5,69 Kč. Za plyn stejné období 5290,60 kWh, cena 1,94 Kč.
Jak jste na tom vy? Třeba mě uklidníte, že to tak prostě je.. Nevím jestli mi třeba na úřadě dají jen část nebo jak se to řeší, když je to podle nich moc…
Tak něco tady nesedí - vyúčtování máš za 9 měsíců, ne za 8. Vy jste měli zálohy na elektřinu 276,– Kč a na plyn 307,– Kč měsíčně? To jste si opravdu mysleli, že nebudete mít nedoplatek? Nevím, jaký máte pronajatý byt a čím topíte, ohříváte vodu a na čem vaříš, ale spotřeba je to naprosto normální, spíš nižší. Vyúčtování jste totiž chytly v těch „horších“ měsících - zimních.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Ideální je, pokud energie mají na sebe napsány nájemci. Nemusíte z nich pak tahat doplatky jak z chlupaté deky.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
@kateka.1 Děkuji za opravu měsíců, pravda… 😊 Každopádně zálohy mame na každé 800 měsíčně. Byt je 2+kk 50m2, lokalita Brno venkov. Topíme a ohříváme vodu plynem, vaříme a zbytek elektřinou. Pravě jako s nedoplatkem jsem počítala v rámci zimy, ale ne tak moc. Hlavně nevím jak budou reagovat na úřadě v rámci té spotřeby, ale snad je to tedy normální spotřeba pro domácnost…
- načítám...
- Citovat
- Nahlásit
Další podobná témata podle názvu
- Výplata Příspěvek na bydlení Liberec
- Rodičovská dovolená a vyčerpání příspěvku
- Příspěvek 5 000kč - moje banka není na seznamu
- Příspěvek na bydlení liberec
- Jednorázový příspěvek na dítě
- Rodičovský příspěvek 2022 na jak nejkratší dobu to jde
- Příspěvek 5000 na dítě
- Příspěvek 5000 Kč podmínky?
Zdravím, chtěla bych poprosit o radu. Žije s přítelem v pronajatém bytě od ledna, kdy se nám narodilo miminko. On je aktuálně nezaměstnaný, jelikož kvůli Covidu má náročnější najít práci někde v okolí našeho bydliště. Bydlíme v malé vesnice. Nicméně bych si ráda zažádala o příspěvek na bydlení a jsem v tady těch věcech nováček a na úřadě moc nápomocní nejsou. Ve smlouvě máme danou cenu nájmu celkem včetně nákladů a majitelka nedělá a nebude dělat vyúčtování za služby. Je v takovém případě o příspěvek žádat? Pokud ne, domluvila bych se ní, že ji přepíšeme, abychom nárok měli. V rámci toho další dotaz… Kdy budu dokládat náklady na bydlení, je potřeba papíry přímo od poskytovatele elektřiny nebo stačí vyúčtování od majitelky? Jak jste vyúčtování řešily vy? Někde jsem dokonce četla, že si to ženy psali a podepisovaly sami
Děkuji za reakce a případné
rady, jsem se nějak rozepsala 