Proč je tak důležité hezky psát? (druhá třída)

  • Fotoalbum (0)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
Anonymní
2.11.21 16:22

Proč je tak důležité hezky psát? (druhá třída)

Mám druháka, škola mu jde bez problémů, až na psaní. Podle mě píše obstojně (jde to přečíst, nezapomíná tečky, háčky, čárky), ale učitelka vidí velký špatný. Tu jí vadí sklon, tu nedotažená kudrlinka (třeba u „f“ nebo „z“). Takže permanentně červené sešity a přepisování. Dítě už je dost demotivované, snaží se, doma jsme s výkonem spokojení, ale učitelka si vždycky něco najde (nemyslím si, že je to osobní, prudí takhle všechny).
A já si říkám - proč je tak důležité krasopisně psát? Taky na tom vaše učitelky tak bazírovaly? Mám na dítě ještě přitlačit, nebo to máme přestat řešit s tím, že za pár let to nebudou řešit ani ti učitelé?

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
65240
2.11.21 16:26

Přestat řešit.. kdysi bylo psaní na známky, no měla jsem vždy samé a že psaní 2. Prostě ne každý píše úhledně. Promluvila bych s učitelkou. Jak začnou zrychlovat, bude čím dál tím hůř :think:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
33810
2.11.21 16:27

Za mně - přestat řešit. Kdo píše v dospělosti krasopisem? Pokud to jde přečíst, nic nevynechává, tak o co jde. Dceři taky furt psala do sešitu v 1, 2 třídě „piš lépe“, no a už to nepíše (čtvrta třída). Dcera se částečně dost zlepšila (když se snaží píše fakt pěkně), částečně si myslím že to učitelka přestala řešit.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
6943
2.11.21 16:31

Kdysi bylo psaní hodnocené na vysvědčení samostatně, měla jsem dvojku už na konci první třídy. Ze psaní a pracovního vyučování :D Takže pokud tvůj syn i přes to má jedničku z češtiny, povznesla bych se nad to, učitelku nezměníš.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
13929
2.11.21 16:35

Už by to ty můry mohly přestat řešit.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
2.11.21 16:39
@Anonymní píše:
Mám druháka, škola mu jde bez problémů, až na psaní. Podle mě píše obstojně (jde to přečíst, nezapomíná tečky, háčky, čárky), ale učitelka vidí velký špatný. Tu jí vadí sklon, tu nedotažená kudrlinka (třeba u „f“ nebo „z“). Takže permanentně červené sešity a přepisování. Dítě už je dost demotivované, snaží se, doma jsme s výkonem spokojení, ale učitelka si vždycky něco najde (nemyslím si, že je to osobní, prudí takhle všechny).
A já si říkám - proč je tak důležité krasopisně psát? Taky na tom vaše učitelky tak bazírovaly? Mám na dítě ještě přitlačit, nebo to máme přestat řešit s tím, že za pár let to nebudou řešit ani ti učitelé?

Nejste náhodou z Frýdku? Aktuálně bojujeme s učitelkou, která druhakum dělá to samé. Nechápu to. Ale říkám si, že když nás bude víc… :) tož to zkouším.

  • Citovat
  • Nahlásit
Anonymní
2.11.21 16:43

Fakt díky za komentáře, připadala jsem si jako opičí matka, která křivdí paní učitelce… bavila jsem se s ní o tom, říkala, že je na psaní vysazená. Horší známka z češtiny kvůli tomu hrozí, čtení je v pohodě, pravopis a „sloh“ taky, ale to psaní, to psaní… (jak učitelka neustále zdůrazňuje :zed:

  • Citovat
  • Nahlásit
Anonymní
2.11.21 16:43
@Anonymní píše:
Nejste náhodou z Frýdku? Aktuálně bojujeme s učitelkou, která druhakum dělá to samé. Nechápu to. Ale říkám si, že když nás bude víc… :) tož to zkouším.

Né, asi je to nějaký učitelský syndrom :lol:

  • Citovat
  • Nahlásit
2080
2.11.21 16:44

Taky jsem nad tím nedávno přemýšlela…
Syn 3 třída má neustále problémy s písmem.
V sešitech stále poznámky typu - Úprava! Piš hezky! atd…

Druhý syn 7 třída - nikdo už od 5 třídy neřeší písmo ani úpravu. Občas maximálně dostane jedničku za hezkou úpravu sešitu ale to musí mít náladu psát hezky.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
6488
2.11.21 16:45

Narazili jste bohužel na formalistku, některé učky to tak mají, že je to vyloženě „dere“ když není jedno písmenko stejné jak druhé
pro dítko je to fakt demotivující..

jedna z dcer drápe jak kocour (ale má samé 1 a píše správně), jen měla od mala problém s jemnou motorikou a její písmo ani ve 12 nevypadá teda nic moc :lol: naštěstí jsme měly super učku, nikdy to nenechala přepsat, jen motivovala k lepšímu výkonu, nebo naznačila třeba linkou, že spodní linka (u písmen co jdou pod řádek) by měla být stejná a ne každý pes jiná ves, ale nikdy za to nedávala špatné známky, spíš jen upozornění…
každé dítě ani na to, aby psalo krasopisně, prostě nemá vlohy..
jako učitelce by mně tohle nevadilo, ale jsou různé kantorky..

Příspěvek upraven 02.11.21 v 16:52

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
71636
2.11.21 16:52
@Anonymní píše:
Mám druháka, škola mu jde bez problémů, až na psaní. Podle mě píše obstojně (jde to přečíst, nezapomíná tečky, háčky, čárky), ale učitelka vidí velký špatný. Tu jí vadí sklon, tu nedotažená kudrlinka (třeba u „f“ nebo „z“). Takže permanentně červené sešity a přepisování. Dítě už je dost demotivované, snaží se, doma jsme s výkonem spokojení, ale učitelka si vždycky něco najde (nemyslím si, že je to osobní, prudí takhle všechny).
A já si říkám - proč je tak důležité krasopisně psát? Taky na tom vaše učitelky tak bazírovaly? Mám na dítě ještě přitlačit, nebo to máme přestat řešit s tím, že za pár let to nebudou řešit ani ti učitelé?

Hele, nevím, prijde mi to taky zbytečný. Na druhou stranu, faktem je, že mu to někde, tak ten fakt přijměte oba a s tím i to adekvatni hodnocení.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
2.11.21 16:53
@Lucy75 píše:
Narazili jste bohužel na formalistku, některé učky to tak mají, že je to vyloženě „dere“ když není jedno písmenko stejné jak druhé
pro dítko je to fakt demotivující..

Spíš jsme narazili na neurotičku, přijde mi… mě vždycky, když řekne, že se jí nelíbí písmo, napadne "no, tak to je holt tvůj problém, mně se celkem líbí :nevim: " :mrgreen: Před dítětem učitelku samozřejmě neshazuju, ale zase nechci, aby krasopis vnímalo jako klíčovou dovednost.

  • Citovat
  • Nahlásit
Anonymní
2.11.21 16:53
@Lama Lama píše:
Hele, nevím, prijde mi to taky zbytečný. Na druhou stranu, faktem je, že mu to někde, tak ten fakt přijměte oba a s tím i to adekvatni hodnocení.

Já si ale právě nemyslím, že mu to nejde.

  • Citovat
  • Nahlásit
71636
2.11.21 16:59
@Anonymní píše:
Já si ale právě nemyslím, že mu to nejde.

Aha. No, co s tím neděláš… tak diteti vysvětlit, že ty to vidíš jinak, než učitelka
Neznamena to, že uca je špatná uca. Neznena to, že kluk je špatně zák, protože ona si myslí, že píše osklive. Že lidi prostě mají na věci různé pohledy. Dohodla bych se s ním, že nechceš, aby se písmo zhoršování, že ti přijde OK, jak píše teď a jsi s tím v pohodě a hodnocení učitelky je prostě treba přijmout a nehroutit se z toho. ale že jinde s hodnocením učitelky souhlasíš.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2091
2.11.21 16:59

Pouštěla bych to jedním uchem tam a druhým ven. Zjevně se na důležitosti tohoto aspektu neshodnete a tak bych to brala.

Pokud vás drtí neustálým přepisováním a je to neúnosné, natvrdo bych to odmítla, napsala bych pod její „přepiš“, že to syn přepisovat nebude, že v tom nevidíte smysl. Dál si to můžete vyříkat před ředitelkou.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat