Prodloužení smlouvy a zatajené těhotenství

Anonymní
20.2.21 21:24

Prodloužení smlouvy a zatajené těhotenství

Dobrý večer,

prosím o anonym, citlivé údaje.

Jsem na začátku těhotenství (5. týden), a ráda bych věděla, jak byste řešili následující situaci, či zda je (já myslím, že ano) právně v pořádku.

Pracuji jako učitelka ve škole, je to můj 2. rok. Nejprve jsem dostala smlouvu na 1 rok s tím, že mi ji měli automaticky prodloužit na dobu neurčitou. Když jsem o smlouvu touto dobou roku minulého žádala, bylo mi řečeno, že dostanu opět smlouvu jen na 1 rok (a to i přesto, že jsem si chtěla brát hypotéku, ze strany zaměstnavatele nezájem). V červnu mi končí, a na 90% opět dostanu smlouvu jen na 1 rok.

Žádné problémy se mnou nejsou, rodiče i děti mě mají rádi. Z jejich strany je to čistá vyčůranost, vidí mladou paní a ví, že je možné, že půjde na mateřskou. Tak mě to od nich zklamalo, že teď přemýšlím, že jim těhotenství zatajím a mezitím smlouvu podepíšu. Na mateřskou půjdu na konci srpna, kdybych jim to přiznala, smlouva by mi automaticky skončila datem platnosti (červen) a já bych neměla proplacené prázdniny…

Mohli by mě žalovat? Zákon podle všeho neukládá povinnost oznamovat těhotenství, ani žádnou lhůtu pro oznámení. Ještě přede mnou jedné slečně ve 3. měsíci smlouvu neprodloužili, prostě jsou to takoví zlouni.

Jak byste to řešili? :kytka:

Moc všem děkuji! :srdce:

• Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
2017
20.2.21 21:34

Hlasit nic pred podpisem smlouvy nemusis, zalovat te nemuzou. Ale smlouvu budes podepisovat v cervnu? To uz to na tobe muze byt i videt a domysli si to…

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
20.2.21 21:36

@hani28

Nene, podepisovala jsem na začátku května, tak počítám, že to bude podobně. To ještě snad nic vidět nebude :-)

• Citovat
  • Nahlásit
19620
20.2.21 21:38

Já teď nvm, kolikrát ti můžou prodloužit smlouvu na určito. možná už by teď museli na neurčito.