Řidičák na skupinu C - můžu prosit o radu vaše muže?

Anonymní
23.6.13 18:06

Řidičák na skupinu C - můžu prosit o radu vaše muže?

V první řadě prosím o zachování anonymity, o tom, že dělám řidičák ví jen manžel a ráda bych, aby u toho zůstalo. Děkuji :kytka: :kytka: :kytka:
Holky, prosím, v pátek jsem měla svou první jízdu náklaďákem velkým jako kráva. Navíc po deseti letech ježdění v automatu a čtrnáctidenním zkoušení manuálu :?. Instruktor se mě jen zeptal, jestli se umím rozjet (což umím) a tím pádem to podle něj byl dobrý důvod sednout rovnou do náklaďáku. Na rovinkách je to celkem v pohodě, jenže mám strach z kruhových objezdů (kterých mám za sebou po první jízdě nejméně 20 :zed: - z toho 3× jsem zpanikařila a auto mi chcíplo :oops: :,( :oops: - instruktor je dost nervák, takže na mě řval, já znervózněla a bylo to ještě horší… Můžete se prosím svých mužů zeptat, jak mám na kruhový objezd najet? Mám pracovat pouze se spojkou? Neumím to vychytat tak, abych se bez problémů rozjela, navíc vidím přijíždějící auto, zpanikařím, dupnu na brzdu, pustím rychle spojku a je vymalováno :zed: :zed: :zed:. Do toho hlídat, abych čumákem nenarazila do betonů, ale zároveň, abych zadkem nesejmula nějakou značku nebo nevlítla do příkopu :think:
Jsem z toho hrozně vystresovaná, od pátku nespím, zítra mě čeká další jízda a já kdykoliv zavřu oči, tak slyším řev instruktora, velké auto a kruháč :zed: :zed: :zed:. Navíc nejezdím jednu vyučovací hodinu, ale hned tři… Do toho všeho jsem mrňavá, mám krátké ruce, takže volant sotva držím a za ručkování v zatáčce by mě instruktor zabil. Přeřadit na pětku je pro mě utrpení, protože tak daleko skoro nedosáhnu, přeřadit na vyšší řadu je pro mě fyzicky náročné, pořád nemůžu najít ten správný grif, abych do toho jen ťukla a ono to přeskočilo… A krátké nohy, takže spojka, brzda - neustále jsem v křeči, a když mi instruktor řekne teď brzdi, tak já brzdím, a ono to chvíli trvá, než to vychytám a sešlápnu brzdu správně, tak aby to bylo něžné a necuklo to…
Asi mě z toho brzy hrábne :zed: :zed: :zed:
Holky, kdyby pro mě ti vaši chlapi měli nějaké rady, typy, vychytávky… Nebo třeba odkaz na nějaké video, jak správně jezdit s náklaďákem… Případně něco na nervy, abych pořád neměla strach… :mrgreen: :oops: :?

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
289
23.6.13 18:19

Ahoj, ja neporadim, ale drzim ti pesti, ridicak na C byl vzdy muj sen, jsi odvazna a po par lekci ti to pujde, neboj :srdce: :kytka: :hug:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
917
23.6.13 18:22

Ať žijou automaty :)
Já sem teda od 18 ti jezdila s manuálem a v náklaďáku sem neměla nejmenší problém… Nejlepší asi je si zpomalit před kruháčem a využít toho, že z auta je dobře vidět a tomu přizpůsobit rychlost a řazení… Ale mám pocit, že s kruháčema má problém spousta lidí i v osobáku, takže těžko radit takhle když člověk nevidí kde je chyba :( každopádně kdyby na mě instruktor řval, tak nejezdím do teď, protože bych se před každou jízdou sesypala, to ti moc nepřidá :(
Zkus se zeptat přímo jeho kde si myslí, že děláš chybu a jestli tě na ní může předem upozornit… Pak by taky mohl mít problém s tím, že se jako ženská cpeš do velkýho auta, i tací prý jsou, ale s tím sem se naštěstí ještě nesetkala, jedinej člověk který s tím měl problém byl člověk bez řidičáku a s tím se nebylo o čem bavit…
Hned před jízdou s ním zítra promluv, maximálně bude řvát a nic se nezmění a nebo naopak bude už zítřejší jízda v klidu ;)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
2414
23.6.13 18:28

Ahoj, muj manzel ma C za sebou prd par mesicema a neboj: on sam byl v pr…i a pred kazdou jizdou a taky nespal :)

Na kruhac doporucuje najet bez plynu, jen se spojkou - pry buds mit cas na to abys to pekne projela.Co si pamatuju, tak kdyz chodil na jizdy, tak si s nasim osobakem tyhle kruhace jakoby zkousel…nevim, jstli to dokazu vysvetlit, ale pokazde kdyz sme jeli osobakem, tak pred kruhacem ten osobak ridil jako kamion :)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
3234
23.6.13 18:29

Těžko radit takhle, když tě nevidíme za jízdy. Obecně: zpomalit, přeřadit a pomalu povolovat spojku. Ono chce to trochu cviku a zvyknout si na to auto, že je trošku větší než osobák. Já jezdila se starým náklaďákem, učil mě manžel a při řazení se ještě musel dávat meziplyn, to bylo taky chutné než to člověk všechno zkorigoval. A hlavně mě hned na první jízdu vytáhnul do centra do samých úzkých uliček. Jsem za tu 1,5h byla zpocená jak myš.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1174
23.6.13 18:49

Tedy já neporadím s tím, jak to udělat, ale jsem názoru, že to má udělat ten instruktor. Vždyť ty jsi v pozici zákazníka, zaplatila jsi jim za to velké peníze a neměl by se k tobě takto chovat. To je jako kdyby jsi se neuměla vymáčknout v krámě u pultu a prodavačka na tebe začala ječet, že jsi neschopná. Když už není schopen ti to vysvětlit, a ty si musíš pro rady chodit sem, neměl by na tebe ječet. Nenech si to líbit.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
35029
23.6.13 19:02

Promiň, ale přijde mi, že jsi vystresovaná z věcí, které by měly být samozřejmostí už z osobáku :nevim: ale zřejmě ten řidičák potřebuješ :think: Každopádně instruktora bych na sebe řvát nenechala, to by mě vystreslo taky :cert: jak už tu bylo psáno, zkus s ním promluvit a pokud to nezabere, požádej o jiného (snad ho autoškola má) :nevim: Dávala jsem to číst i manželovi a má stejný názor, ale myslím, že by ti stačilo jezdit delší dobu s manualem, abys automaticky uměla podřadit atp. :nevim: Každopádně držím palce a závidím :)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
900
23.6.13 19:35

Pise manzel:

vubec se toho neboj kazdy kdo kdy sedelpoprve v nakladaku z toho byl vystresovanej a kdo rika ze nebyl keca

prvni rada je hrozne dulezite si upravit jako prvni sedacku a volant kamarad ktery delal kdysi ridicak se mnou mel 158 cm a 55 kg a zvladl to vsechno v pohode vsechno tam jde nastavit volam nahoru dolu k sobe od sebe sedacka to stejne a jeste do vice smeru

k tomu rvani ignoruj ho to je to nejlepsi co ti muzu poradit z vlastni zkusenosti, pust si treba radio a zaposlouchej se do toho

nevim typ nakladaku ale prerazovani vyssich a nizsich stupnu je vetsinou otazka vterinky a melo by to byt starsne jednoduche auta u kterych to bylo slozite v dnesni dobe na autoskolach uz nemuzes a nesmis najit

najizdeni na kruhac je dost jednoduche je na to perfektni figl

pred kruhacem si tam das nizky stupen prevodu zpomalis na cca 20 km/h - nikdo ani zkusebni instruktor ti na to nemuze nic rict, dulezite je aby ses nikdy nedostalo pod 10-15 km/h jinak ti to chcipne
najedes si jakoby ropvno do kruhace ne jak u osobaku ze to kroutis hned doprava
a asi az budes prednimi koli v pulce silnice zatocis co to da uplne doprava a pak se drzis pravym kolem cca 15-20 cm od prave krajnice a normalne pak tocis doleve jak si zvykla z osobaku a zase kdyz chces odbocovat najedes si vice k levemu okraji a pak az do prava

nakladak ma velky rejd a je to auto jak krava nemuzes tam pouzivat zlozvyky z osobaku to je zakladni chyba kterou spousta ridicu co si dela Ccko dela

hlavne vsechno v klidecku pohodicce nema cenu se stresovat jed si svym tempem muzes jet klidne celou cestu po meste 30 a nikdo ti nemuze rict nic

dalsi duelzita vec co do nas instruktor vtloukal musis jak se tak rika mit ramena ne jak v osobaku uvedom si ze osobak ti musi vzdy uhnout, protoze kdyz neuhne ty mas v nakladaku mozna trosku odrenej naraznik ale on bude mit auto na sracky, nesmis ale byt zase bezohledna, musis si proste verit a bejt trosku drza

doufam ze sem ti aspon trosku pomohl ale takhle pres forum ti asi vice nepomohu

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
900
23.6.13 19:40

Jeste jedna vec me napadla musis mit vzdy zarazenou rychlost i kdyz tam narves 2ku (na jednicku se skoro nejezdi) na dovjku ti to nemuze chcipnout kdyz neslapnes na brzdu motor se bude tocit porad dal a ty pojedes tak 10 km/h

plyn rozhodne zezacatku pri najizdeni nedavej ten se dava az si zkusenejsi ten motor neni jak u osobaku kdyz tam mas jakoukoli rychlost nizzsiho stupne ten motor ti nikdy nechcipne i kdyz nedas vubec zadnej plyn to by tam musel byt starsne velky kopec aby ti to chciplo

nesmis drzet nohu na spojce to je starsnej zlozvyk z osobaku spojka je v nakladaku jen na prerazovani na nic jineho

osobak nema s rizenim nakladaku skoro vubec nic spolecneho ovaldani jizdni vlastnosti atd sou uplne jine

jedina vec ktera je spolecna a aspon trochu podobna je to razeni

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
cher
23.6.13 20:44

Já se trochu musím smát, jak píšeš, jak jsi malá, máš krátké ruce a nohy :lol:, tak si nejsem jistá, jestli je pro tebe náklaďák to pravé ořechové, jinak soucítím :kytka: Můj muž má už od vojny všechny řidičáky a říká jen, že každé auto je jiné a že bys měla hlavně říct instruktorovi, že tam není od řvaní, ale od toho, aby to to vysvětlil

  • Citovat
  • Nahlásit
Anonymní
23.6.13 21:47

Holky, chlapi, děkuji moc za rady i podporu :hug:. Doufám, že zítra už to bude lepší, ale strach mám pořád hrozný :lol:
@ixule Já s osobákem v manuálu nemám problém, kruháče jsou v pohodě, řadění také… prostě všechno v pohodě. Ale u toho náklaďáku je to jiné, je to obrovské, musím hlídat všechny strany auta, abych něco neomlátila, do toho vědět kde zabírá spojka, což mi připadá náročnější, než v osobáku - instruktor chce, abych jízdu regulovala právě spojkou, nikoli brzdou. Tudíž, když to nevychytám správně (zrychlení, zpomalení), tak znervózním a on na mě vystartuje :zed: :zed: :zed: Musím hlídat každou i sebemenší zatáčku, hlídat, abych neměla zadek v druhém pruhu, abych neťukla zrcátkem o značku - které jsou ve výšce zrcátek…
Bohužel je to v okolí jediný instruktor, který jezdí náklaďák :zed: :zed: :zed:. Ale možná je to k něčemu dobré, třeba se mě jen snaží vyhecovat k co nejlepším výsledkům :think:

@Misakkk
Děkuji moc
Ono co se týče toho nastavování volantu a sedadla - v tomhle autě se toho moc nastavit nedá. Měla jsem jezdit v novějším, modernějším, ale to je prý rozbité… Tady prý jde sedačka jen posunout dopředu či dozadu, a volant je tak, jak je (kdyby byl trochu menší, vůbec bych se nezlobila :mrgreen: )
Co se týče nájezdů na kruhák, tak tam po mě chce, abych jela na trojku, najedu čumákem až skoro ke středovým betonům a pak rychle stočit na druhou stranu (ale ty nájezdy mě takhle učí proto, že si potom potřebuji dodělat ještě C+E). A jak píšeš o té spojce, že v náklaďáku slouží jen na přeřazování, tak on po mě naopak chce, abych na kruhák najížděla jen s pomocí spojky a tou si regulovala rychlost. A s tím mám právě trochu problém, protože to ještě nevychytávám :think: :?

@sieta.m
Náklaďák pro mě není to pravé ořechové. Nehodlám s tím nikdy jezdit, ale manžel občas potřebuje, abych mu do práce dovezla velký vozík s nákladem… a na to potřebuji mít C+E… Když s vlekem jezdím s osobákem (teréňákem), tak s tím nemám problém, vlek mi nedělá problémy, ale bohužel ty debilní písmenka v řidičáku mít musím :zed: :cert: :zed:

  • Citovat
  • Nahlásit
10911
23.6.13 22:20

Tlumočím chlapovy instrukce (má ŘP na 8kolovou Tatru):
Dostatečně daleko před kruháčem podřadit, nebrzdit až při vjezdu na něj, protože výkon v náklaďáku užírá i posilovač řízení a jiné věci a při brždění a podřazování při zatáčení by to mohlo začít cukat (možná proto chce ten instruktor, abys „jen pracovala se spojkou“). Takže před kruháčem fakt pomaloučku a včas přeřadit, ať máš pak klid na manévrování (viz Misakkk)

Jinak asi jinými slovy totéž, co psal Misakkk - při vjíždění na kruháč (zatočení doprava) kopírovat koly levý okraj silnice, tím se vyhneš tomu, že najedeš zadkem na chodník, při vyjíždění (zatočení doleva) zas naopak kopírovat pravý okraj.

Odkud jsi? Jejich instruktor se usmíval a mlátil je tyčí od smetáku… ale ty s více dětma prej ne… třeba by ti ho mohl dohodit :)

Jinak za sebe se ptám, proč jezdíš tři hodiny v kuse? To musí být šílenej záhul a já bych po takové době reagovala nejvejš na světlo i po jízdách v osobáku.
To ten ŘP potřebuješ tak rychle, že musíš kývnout na cokoliv? Osobně bych jim řekla, že počkám na opravené modernější auto a na klidnějšího instruktora…

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1201
23.6.13 22:28
@Anonymní píše:
V první řadě prosím o zachování anonymity, o tom, že dělám řidičák ví jen manžel a ráda bych, aby u toho zůstalo. Děkuji :kytka: :kytka: :kytka:
Holky, prosím, v pátek jsem měla svou první jízdu náklaďákem velkým jako kráva. Navíc po deseti letech ježdění v automatu a čtrnáctidenním zkoušení manuálu :?. Instruktor se mě jen zeptal, jestli se umím rozjet (což umím) a tím pádem to podle něj byl dobrý důvod sednout rovnou do náklaďáku. Na rovinkách je to celkem v pohodě, jenže mám strach z kruhových objezdů (kterých mám za sebou po první jízdě nejméně 20 :zed: - z toho 3× jsem zpanikařila a auto mi chcíplo :oops: :,( :oops: - instruktor je dost nervák, takže na mě řval, já znervózněla a bylo to ještě horší… Můžete se prosím svých mužů zeptat, jak mám na kruhový objezd najet? Mám pracovat pouze se spojkou? Neumím to vychytat tak, abych se bez problémů rozjela, navíc vidím přijíždějící auto, zpanikařím, dupnu na brzdu, pustím rychle spojku a je vymalováno :zed: :zed: :zed:. Do toho hlídat, abych čumákem nenarazila do betonů, ale zároveň, abych zadkem nesejmula nějakou značku nebo nevlítla do příkopu :think:
Jsem z toho hrozně vystresovaná, od pátku nespím, zítra mě čeká další jízda a já kdykoliv zavřu oči, tak slyším řev instruktora, velké auto a kruháč :zed: :zed: :zed:. Navíc nejezdím jednu vyučovací hodinu, ale hned tři… Do toho všeho jsem mrňavá, mám krátké ruce, takže volant sotva držím a za ručkování v zatáčce by mě instruktor zabil. Přeřadit na pětku je pro mě utrpení, protože tak daleko skoro nedosáhnu, přeřadit na vyšší řadu je pro mě fyzicky náročné, pořád nemůžu najít ten správný grif, abych do toho jen ťukla a ono to přeskočilo… A krátké nohy, takže spojka, brzda - neustále jsem v křeči, a když mi instruktor řekne teď brzdi, tak já brzdím, a ono to chvíli trvá, než to vychytám a sešlápnu brzdu správně, tak aby to bylo něžné a necuklo to…
Asi mě z toho brzy hrábne :zed: :zed: :zed:
Holky, kdyby pro mě ti vaši chlapi měli nějaké rady, typy, vychytávky… Nebo třeba odkaz na nějaké video, jak správně jezdit s náklaďákem… Případně něco na nervy, abych pořád neměla strach… :mrgreen: :oops: :?

týýý brdo ty jsi borka největší :palec: :palec: :palec: to dáš, držím palce :mavam:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
35029
24.6.13 07:56
@Anonymní píše:
Holky, chlapi, děkuji moc za rady i podporu :hug:. Doufám, že zítra už to bude lepší, ale strach mám pořád hrozný :lol:
@ixule Já s osobákem v manuálu nemám problém, kruháče jsou v pohodě, řadění také… prostě všechno v pohodě. Ale u toho náklaďáku je to jiné, je to obrovské, musím hlídat všechny strany auta, abych něco neomlátila, do toho vědět kde zabírá spojka, což mi připadá náročnější, než v osobáku - instruktor chce, abych jízdu regulovala právě spojkou, nikoli brzdou. Tudíž, když to nevychytám správně (zrychlení, zpomalení), tak znervózním a on na mě vystartuje :zed: :zed: :zed: Musím hlídat každou i sebemenší zatáčku, hlídat, abych neměla zadek v druhém pruhu, abych neťukla zrcátkem o značku - které jsou ve výšce zrcátek…
Bohužel je to v okolí jediný instruktor, který jezdí náklaďák :zed: :zed: :zed:. Ale možná je to k něčemu dobré, třeba se mě jen snaží vyhecovat k co nejlepším výsledkům :think:

Právě jak píšeš, že musíš vědět, kde zabírá spojka tak to bys měla znát z osobáku, ale z automatu samozřejmě ne, třeba s větším dieslem se jezdí podobně, zvlášť třeba v zimě, bohužel spousta lidí tohle nedělá - samozřejmě ta velikost je úplně něco jiného, já jen, že by ses pak mohla soustředit na méně věcí - ale nevadí, jen toho máš teď víc najednou, ale uvidíš, ono se to časem poddá, budeš vědět jak si do zatáček dobře najet a dostaneš to do oka :palec: No, s tím řidičákem je to blbý, ale pokud to nutně potřebuješ, tak se nedá nic dělat, ale neboj, to zvládneš :palec: a pokud je instruktor jediný a domluva nepomůže, tak jedině se nad tím povznést, ale chápu, že to není jen tak, já osobně řvaní nesnáším :cert:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
900
24.6.13 17:45

Ten instruktor je dement pokud te nuti pracovat jen se spojkou

pokud nemas zarazenou rychlost tak u nakaldaku se ti snizuje funkcnost posilovace rizeni brzdeni, nefunguje ti mototora brza a spousta dalsich veci

pokud te tohle nuti rychle od nej ruce pryc a jit jinam nebo si vyzdat nekoho jineho, sice kazdy nakladak je jiny ale kdyz to neni stara tatrovka nebo liazka melo by to fungovat jak sem popsal vysse

jen tak mimochodem pokud chces vozit velky vozik za autem staci ti BE to je uplne stejne jako CE

rozdil mezi BE a CE je to omezeno kolik auto utahne ale kdyz mate drip nebo neco velkeho je tam az skoro 3tuny nosnost

viz

http://cs.wikipedia.org/…C4%9Bn%C3%AD

CE je jen kdyz chces jezdit s autem co je nad 3,5t a neco za nim tahat
BE je auto do 3,5t a neco za nim tahnout

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat