Roaccutane na středně těžkou formu akné?

Anonymní
20.8.21 08:30

Roaccutane na středně těžkou formu akné?

Dobré ráno všem,
zakládám tuto diskuzi, páč už jsem zoufalá…lecim se na akné od 14 let(momentálně mi je 21), vyzkoušela jsem různé masti skinoren(ten nezabral, differine+zineryt ten skvele zafungoval, přes leto jsem se tenkrát zbavila akné, ale přestal po čase fungovat, a před dvěma lety jsem pouzivala duac gel, ten taky zafungoval skvele, zlepšení do 2 tydnu, a úplně bez pupinku za 3 měsíce)..od te doby jsem měla klid, 2 roky sem tam jen pupinek, ale teď na zacatku leta se mi začalo akné vracet, vim, ze jsem nezazivala zrovna dobré období, rozchod s partnerem, stěhování a psychicky náročná brigáda, ale i presto jsem se snazila meditovat, vypiju 3 l vody denne, jim zdrave..duac sice pomáhá, pupinky se léčí, ale presto se mi dělají další a další, většinou v oblasti mezi obočím(takové malé bíle nebo červené) + brada(tam vetsi červené a občas s bílou čepičkou) + občasně tváře..antikoncepci užívám 3/4 roky v kuse, Minervu, je to vysoce hormonální, ale žádný velký vliv na moje akné nemela…
A jsem z toho vseho zoufalá, zůstávají mi akorat flíčky na obliceji a já už nechci, aby se mi takhle “hyzdil” oblicej..
Jako první krok jsem chtěla si nechat udělat vysetreni na alergie, pripadne nějakou intolerance, kožařka odmítla, pry je normalni, ze mam pupinky, jsem ještě mlada a vic se mi masti plet, i presto ze jsem pry ekzematik, takže zkusim ještě obvoďačku, zda by mi nenapsala doporučení na alergologii, další krokem jsem premyslela, zda bych změnila antikoncepci, ze bych přešla na nízkohormonální, ale toho se taky trochu bojim, aby se pak to telo třeba nezacalo nějak čistit..no a pokud stále bude přetrvávat “můj problem” premyslim jako poslední variantou na pravě Aknenorminem.. a chci se vás zeptat, jaké s tím mate zkušenosti, zhoršilo se ve vám ze zacatku akné(protože to bych asi už nedala)? Jak silné jste měly vedlejší účinky? Vrátilo se vám akné po léčbě? Budu vděčná za jakékoliv zkušenosti s tímto lékem, děkuji všem :kytka:

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
20
20.8.21 11:00

Dobrý den,

můj příběh je podobný Vašemu (středně těžké akné, cca od 12 let do 21, vyzkoušeno snad vše). Aknenormin jsem brala necelý rok. Akné zmizelo a již se nikdy nevrátilo (dnes je mi 35 let a pleť mám stále krásnou… až na ty první vrásky, což souvisí s věkem:)).

Vedlejší účinky během užívání Aknenorminu jsem měla „pouze“ velmi opravdu velmi suchou pleť na celém těle a vyschlé sliznice (oči, nos, rty…). Mazala jsem během léčby celé tělo tělovým mlékem pro velmi suchou atopickou pleť, prokapávala nos a oči kapkami, nenosila v té době kontaktní čočky, rty neustále mazala kvalitním balzámem (třeba co půl hodiny).

Akné se mi při zahájení léčby nezhoršilo vůbec, radikální zlepšení bylo po cca 2 měsících. Po třech zcela čistá pleť. Rok jsem brala, aby se to opravdu nevrátilo.

Dr. kožní mi kontrolovala průběžně během léčby všechny mé hodnoty odběrem krve (jaterní testy apod.). Na tom bych trvala, jestli do toho půjdete.

Co mě při léčbě stresovalo, bylo že se při léčbě - a nějakou dobu po ní… třeba půl roku? - skutečně nesmí za žádnou cenu otěhotnět (nutnost dvojité antikoncepce, např. pilulky a kondom). Já jsem řešila v podstatě „celibátem“, byla jsem z tohoto rizika ve velkém stresu (riziko velmi těžkých malformací u plodu).

Také existují novější výzkumy, že tato léčba může zhoršovat psychické zdraví (deprese, panické ataky, úzkost, sebevražedné myšlenky). Zejména u mladých dospělých. Tuto zkušenost však osobně nemám.

Kdybych se rozhodovala znovu, jdu opět do toho, i když to úplná legrace nebyla. Člověk musí opravdu pořád všechno mazat a hlídat si svůj sexuální život. Ale stálo mi to opravdu za to a mé tělo to zvládlo - myslím - skvěle.

Hodně štěstí! :srdce:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
20
20.8.21 11:05

A ještě bych doporučila zkusit před Aknenorminem kombinovat Duac gel s kosmetikou
Avène. Je dražší, ale zázračná. Doporučila mi kožní lékařka. Mají řadu i pro vysušenou pleť s akné, která prochází léčbou (např. Duacem, nebo Aknenorminem).

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
20.8.21 11:56

@lilith123 já mam obecně suchou kůži na těle, protože jsem kdysi trpela ekzémem, takže jsem zvykla každý vecer se mazat mastný kremem, ale trochu se prave bojim toho, abych nebyla příliš suchá..
chci se zeptat ještě..měla jste nějaká další omezení, ze jste nesměla na slunko a tak? chtěla bych to začít brát na podzim, abych se mohla na jaře zase už slunit..s tou antikoncepci, vim, ze se musí užívat, což já užívám i teď, ale ze by měla být i další ochrana jsem nevěděla, ale to už by snad takový problem nebyl..no popremyslim o tom, a asi zajedu na zacatku září, to už budu mít po brigádě ke koznimu a uvidime co on na to..
Dekuji moc :andel:

  • Citovat
  • Nahlásit
20
20.8.21 13:27

Ano, nesměla jsem se cíleně opalovat (slunce ani solárium). Ale brala jsem to rok, takže jaro a léto jsem normálně žila (byla jsem např. u vody, jen jsem se mazal 50 faktorem dětským opalovakem a nic se nestalo. Je pravda, že já si obličej pod makeup ale mažu 50tkou celý život. Kůži mám celý život hodně světlou, citlivou, suchou, pivovatou. S tím opalovanim tam jde asi o to, že stará kůže se při léčbě oloupe a vymění se rychle za novou, hladouckou, téměř „miminkovskou“ a tak s ní je potřeba taky zacházet :nevim:… ale po třeba půl roce od léčby je to už úplně ok… ještě doporucuju na paty, lokty a hrubá místa při léčbě aknenorminem kosmetickou vazelínu z lékárny (kýbl stojí cca stovku a máte to na zbytek zivota). Ta léčba prostě vše hrozně vysuši (nemastily se mi ani vlasy… kdybych chtěla, mohla jsem mýt jednou za měsíc :)).

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
20
20.8.21 13:30

Jo a myslím, že s tím je doporučeno nepit alkohol… ale to už si úplně nepamatuji, jsem úplný abstinent, tak jsem neřešila

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
20.8.21 15:02

@lilith123 alkohol nepiji, takže úplně v pohode..akorat s tím sluncem mě to dost štve, páč mne přezdívají “negr”, přes zimu chodím do solarka a v lete se dost opaluji, a dobre chytam barvu, takže jsem vždy dost tmavá, jak od moře, no tak třeba bych měla kůru jen na 3 měsíce, uvidime…zatím nejsem 100% rozhodla do toho jít, beru to jako poslední řešení, ale dost se tím teď trápim, tak jsem nad tím začala prave dost premyslet, ze bych do toho sla, i přes ty všechny vedlejší účinky..

  • Citovat
  • Nahlásit
20
20.8.21 15:53

Aha, no v tom případě bych do aknenorminu nešla (to není vetsinou na čtvrt roku tahle celá akce). Zkusila bych jeste kombinaci duac gel a kosmetika avene (řadu Cleanance Hydra: čištění a hydratační krém). Mmch opalování akné může zhoršovat i vyvolávat, protože vysušuje a pleť se brání produkci kožního mazu…nehledě na vrásky…nevím, kolik ti je, ale já se celý život chranim vysokým faktorem a stejně už to v 35 není 100% bez vrásek…co teprve s takovým množstvím slunce, co popisuješ. To raději kvalitní!!! samoopalovací či nástřik že salónu, když už to musí být :nevim:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
20
20.8.21 15:54

Jo a s duacem by se také nemělo na slunce. Jsou to antibiotika. Plus samozřejmě také vysušuje a olupuje

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
20.8.21 16:31

@lilith123 je mi 21, už od mala lezu hodne na slunko, a upřímně nikdy jsem se nemazala opalovacím krémy, jen na dovče u moře, jinak ne..ale je pravda, ze v lete se mi plet většinou horsi, ale zase kolikrát jsem měla dobrou zkušenost, ze slunce mi to více vysusilo ten pupinek a rychleji se uzdravil..ale teď s tím duacem se snažim na slunce nechodit, nebo spis si ten oblicej schovávat do stinu, a ano dost se mi po nem loupe plet a je sucha, po nanesení pudru to vypadá strašně, i přestože pod to napatlam dost kremu

  • Citovat
  • Nahlásit
20
20.8.21 16:39

No s tím duacem jsem se líčila tak, že jsem pleť očistila miceralkou, namazala hydratačním krémem avene, dala hydratační makeup a zapudrovala. Pudr bez makeup vysušuje a ucpava póry. Na plet/krém přímo nepatří. Dobrý a levný je makeup Fit me od Maybelline.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
20.8.21 16:41

@lilith123 no mne prave bylo řečeno, ze pudr je lepí než makeup, protože make-up je olejovitý, mastný..zatímco pudr sušší a lehčí, a dá se prave přes nej i opalit

  • Citovat
  • Nahlásit
20
20.8.21 20:25

Makeupy jsou přece i lehké a nemastne, např. ten Fit me od Maybelline. Nebo kvalitní BB krémy, chcete-li ještě lehčí variantu. Pudr bez makeupu na aknozni pleť prostě nepatří. Vysušuje, pleť se brání produkci mazu a vzniká akné. I s makeupem se opalíte, nema-li vysoké spf, což většinou nemají…jen.bxvj tu závislost na opalování krotila. Za deset let budete, jak stařenka. A akné vás to nezbaví. Naopak. :nevim:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
119
20.8.21 20:44

@lilith123 tak zkusím pohledat nějaký kvalitní makeup..nebo vyzkoušet ten fit..já prave přestala nosit před 2,5 roky makeup, v te době se mi plet vyléčila a nepotřebovala jsem se kryt, jen jsem si přepudrovala pleť a dala trochu bronzeru..ale teď se s tím nedají ty pupinky zakrýt tak stejně makeup budu potrebovat..a dáváte něco jako pod makeup nějakou bázi nebo tak? premyslim nad tím kreme od Avene Cleanance hydra, mate zkušenosti? :palec:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
20
21.8.21 05:02

Bázi nepoužívám, každodenní nošení není pro pleť ok. Jen hydratační krém. Roky jsem používala právě ten Avene Cleanance hydra pod makeup, teď používám od Avene jiný (proti prvním vráskám:))

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat