Roční zúčtování daně za 2020 vs. hypotéka (nový zaměstnavatel)

11.2.21 10:32

Roční zúčtování daně za 2020 vs. hypotéka (nový zaměstnavatel)

Ahoj holky :mavam:
Na konci roku 2020 jsem nastoupila do nového zaměstnání a v lednu 2021 mi můj vedoucí dal formulář o ročním zúčtování daně.
Potvrzení od bývalého zaměstnavatele už jsem dostala, jak je to ale s hypotékou? Co vše potřebuji? Stačí výpis z katastru nemovitostí a potvrzení o zaplacení úroků z hypo, nebo musím doložit i kopii smlouvy o koupi nemovitosti, kopii smlouvy o hypotéce z banky? Jsem bezradná.
Teď má můj vedoucí dokonce nemocenskou a vypadá to, že dokumenty budu muset poslat sama na sídlo firmy (Já jsem z Ostravy, sídlo je v Praze) a pokud to nestihnu, tak si to budu asi muset podat sama.
Můj vedoucí je takový laxní kousek, je mu vesměs vše jedno, vše nechává na poslední chvíli, i ten formulář mi dal až na konci ledna…je to na dlouhé povídání, O tom možná někdy příště :) Moc všem děkuji za odpověď :kytka:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
1034
11.2.21 10:37

Potvrzení k zaplacených úrocích a kopii smlouvy o hypotece. Jinak pak přímo do té žádosti o roční zúčtování vyplnujes, zda úroky uplatňuje ještě jiná osoba (můžete třeba s manželem na půl, pokud je také ve smlouvě) a případně kdo. Pak se tam také píše adresa nemovitosti na kterou hypotéka je.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1034
11.2.21 10:38

Ale jinak nejjednodušší samozrejme zavolat na uctarnu.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
11.2.21 10:41

@Nicole 1234 moc děkuji.
Jde o to, že do 15.2. by to mělo být u mzdové účetní a to asi nestihnu, protože je čtvrtek a zatím mi vedoucí nedal vědět, i když mi napsal, že mi to zjistí.
Takže pak s těmi papíry můžu jen zajít na finančák a odevzdat, pokud bych si to podávala sama? A pak asi zase potřebuji i potvrzení od nového zaměstnavatele, že? :nevim:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
14547
11.2.21 10:48

@miss_teeque pokud by sis podávala daňové přiznání sama, potřebuješ jiné dokumenty než pro roční zúčtování přes zaměstnavatele. Zavolej si vaší účetní a domluv se s ní napřímo.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1353
11.2.21 11:00

Klidne si to udělej sama, není to nic těžkého, ja teda využívám onlinepriznani.cz , natukas tam částky z papíru a ono ti to samo vypočte, včetně hypotéky a dalších slev. A posílám tedy jen potvrzení o zaplacených útocích, co jsem dostala z banky a stačí to. Jednou mi tedy volala z financaku, abych dodala četné eprohlaseni podepsané předsedou svj, ze na dane adrese bydlím, protože jsem měla trvale bydliště jinde.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
11.2.21 11:05

@Janee19 moc děkuji. No uvidím jak to dopadne, pokud to nestihnu do toho 15.2., jako že asi ne, tak nic jiného, než podat si to sama mi nezbyde, pokud nechci přijít o tu vratku peněz z toho ročního zúčtování. Ach jo.
S účetní se asi nespojím, ani na ni nemám kontakt a ve firmě je taková divná hierarchie, že vše se řeší přes nadřízeného (který je v tomto případě flegmatik jak blázen, vše má čas, zítra je taky den atd.). :zed:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
457
11.2.21 11:11

Já to teď taky řešila, potřebovala jsem výpis z katastru, potvrzeni o zaplacení úroku a prohlášení, že mám trvale bydliště v domě na který hypotéku mám. Smlouvu po mne nechtěli :oops:

Příspěvek upraven 11.02.21 v 11:14

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
24286
11.2.21 11:12

@miss_teeque Neřešila bych to s vedoucím (ten bude vědět stejnak prd), ale přímo s někým, kdo dělá ve firmě účetnictví, popřípadě kontaktovat HR, ať tě na někoho, kdo má roční zúčtování daní na starosti, nakontaktují.

A konej rychle, máš na to do pondělí. jinak si budeš muste podávat dańové přiznání sama, pokud tam chceš uplatńovat odpočty z hypotéky.

Příspěvek upraven 11.02.21 v 11:15

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
11.2.21 11:14

@Markéta188 díky :lol:
Já právě vůbec nevím, co vše potřebuji a nechci nic zapinkat.
Jako, že by to nedopadlo jen z toho důvodu, že by mi chyběl jeden papír.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
457
11.2.21 11:18

@miss_teeque raději si okopíruj i tu smlouvu, lepší víc než miň a pak vše zmiňované. Nic víc extra by si potřebovat neměla, prohlášení si napíšeš sama ve stylu :
Já… tímto prohlašuji, že mám trvale bydliště na adrese…
Datum, podpis.
Jak daně podepsat a co zaskrnout by ti měl poradit zaměstnavatel, pak tyto podklady i s podepsanymi daněmi by měl poslat na uctarnu :palec:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
24286
11.2.21 11:22

Na trvalé bydliště jsem dávala scan občanky.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
62248
11.2.21 11:23

Mě stačil list vlastnictví a potvrzení banky.. Pokud odecitas úroky poprvé, musí byt kopie smlouvy o hypo

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
457
11.2.21 11:30
@Svistice píše:
Na trvalé bydliště jsem dávala scan občanky.

Vidíte, to nenapadlo ani mě, ani účetní :palec:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
11.2.21 11:31

@martina.se ano, o tom jsem taky četla, že pokud je roční zúčtování u nového zaměstnavatele, tak tam je toho potřeba víc.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat