Rodičovská dovolená při nezaměstnanosti

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
Anonymní
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 03.09.18 12:51
Rodičovská dovolená při nezaměstnanosti

Zdravím všechny. Prosím o radu, jestli máte někdo s tím zkušenost nebo nějaké info. Kvůli stěhování za přítelem do jiného města jsem od června 2018 nezaměstnaná, takže jsem vedena na úřadu práce. Předtím jsem pracovala 8 měsíců v jedné firmě jako administrativní pracovník a moje hrubá mzda byla 18.000 kč. Nedávno jsem zjistila, že jsem těhotná (9.týden). Na úp mi bylo řečeno, že i při těhotenství se mohu ucházet o práci, ale obávám se, že těhotnou mě nikdo nebude chtít zaměstnat a navíc je mi celé dny nevolno, takže si ani nejsem jistá, jestli jsem vůbec schopná v nějaké práci fungovat :poblion: A do toho všeho studuju dálkově VŠ.
Kdyby mě vyřadili z evidence, tak nejenže bych přišla o podporu, ale ještě bych musela hradit 1600 za zdravotní pojištění, což by se mi zrovna teď nehodilo :think: Takže dost nešikovně načasované. Teď si nevím rady, jak mám postupovat a kam se obrátit. Na sociální podporu? A mám vůbec nárok na rodičovskou dovolenou/přís­pěvek, když jsem 3 měsíce nezaměstnaná? Popř. od kdy mohu nastoupit na rodičovskou, abych nemusela být v evidenci úp? Informace jsem si zkoušela „googlit“, ale vůbec z toho nejsem moudrá a nevyznám se v tom :oops: Tak moc prosím, pokud některá z vás s tím má zkušenost a vyzná se v těch „úředních záležitostech“ o radu a předem moc děkuju :kytka: Jinak se omlouvám za anonym (kvůli údajům o financích).

Reakce:
rozand
Závislačka 3423 příspěvků 03.09.18 12:53

Na rodičovský příspěvek má nárok každý, na rodičovskou dovolenou nastupují jen zaměstnaní (jde o volno z práce, během kterého ti drží zaměstnavatel místo), nárok nemáš na peněžitou pomoc v mateřství, protože nemůžeš nastoupit na mateřskou (6-8 týdnů před porodem) ze zaměstnání nebo v tzv. ochranné lhůtě.