Rodičovský příspěvek (když není nárok na mateřskou)

3071
9.8.13 09:09

Rodičovský příspěvek (když není nárok na mateřskou)

Dobré ráno dámy,

chtěla jsem se zeptat, jsem student (nikdy jsem kromě brigád normálně nepracovala - neplatila jsem si nemocenské pojištění), na mateřskou nemám nárok, to je jasné.

Ale můj dotaz směřuje k rodičovskému příspěvku, opravdu se mi automaticky dá ta čtyřletá varianta a není žádná možnost kratší doby??

Kamarádce v březnu v porodnici řekli, že si to může změnit na tříletou, ale jak přišla na sociálku, tak jí řekli, že přišla pozdě.

Samozřejmě si to pak všechno ověřím na úřadě, ale myslím, že by to mohl někdo vědět, popř. být ve stejné situaci jako já :)

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

3347
9.8.13 09:11

Nejde to a a pokud ano a já to nevím tak budu naštvaná… ;)

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
13124
9.8.13 09:13

Měnit délku rodičáku můžeš co 3 měsíce, takže žádné pozdě neexistuje. Ovšem, na to měnění musíš mít nárok - tudíž - buď mít nárok na mateřskou a pak můžeš volit délku sama, nebo když ji nemáš, tak pokud vše splňuje manžel /tzn. mít odpracováno 270dní a ke dni porodu být zaměstnaný), můžeš volit přes něj - jen se vyplní papíry, donese se to k němu do práce na potvrzení a je to.

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
3347
9.8.13 09:14
@ynax píše:
Měnit délku rodičáku můžeš co 3 měsíce, takže žádné pozdě neexistuje. Ovšem, na to měnění musíš mít nárok - tudíž - buď mít nárok na mateřskou a pak můžeš volit délku sama, nebo když ji nemáš, tak pokud vše splňuje manžel /tzn. mít odpracováno 270dní a ke dni porodu být zaměstnaný), můžeš volit přes něj - jen se vyplní papíry, donese se to k němu do práce na potvrzení a je to.

pravda jedině přes otce jiná cesta není :o)

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
3071
9.8.13 09:18
@ynax píše: