Rodičovský příspěvek - studentka

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu

Patie
Ukecaná baba ;) 2463 příspěvků 2 inzeráty 30.01.17 14:18
Rodičovský příspěvek - studentka

Ahoj ženy,
vím, že tu je podobných témat milion, ale já už se v tom opravdu ztrácím a nevím, čemu věřit :D
Jde o to. Jsem studentka 1. ročníku VŠ a neplánovaně jsem otěhotněla. Přítel pracuje. Je mi jasné, že od začátku budu pobírat rodičovský příspěvek. Vůbec ale nevím, kdy si to mám oběhat? Jestli začít už před porodem nebo až po? Někdo tu taky psal, že v mém případě bych neměla nárok na volbu doby pobírání příspěvku (automaticky bych měla vyplácení po dobu 4 let), ale jde to napsat na partnera, i když s dítětem doma zůstanu já - tak jak to je? :D
Jsem z toho hotová už teď, tahle byrokracie šla vždycky mimo mě, stačilo, když jsem si dělala daňový přiznání :D

Reakce:

Nowuka2
Ukecaná baba ;) 2327 příspěvků 30.01.17 14:21

No protože se to pobírá až od porodu, tak vyřizuješ až po porodu. Ano, jde to přes chlapa, pokud má odpracováno a v době porodu je zaměstnanej.

smudlinky
Závislačka 2555 příspěvků 347 inzerátů 30.01.17 14:21

Rodičák se vždycky vyřizuje až po porodu ( jde to až 2 nebo 3
měsíce zpětně), může být i na otce dítěte- pokud splňuje podmínky

Doe_Jane 
Registrovaný uživatel, který přispěl anonymně 30.01.17 14:30

Rodičák bude na tebe, lze použít jeho vyměřovací základ ale bude na tvé jméno

Amys
Generální žvanilka 20739 příspěvků 30.01.17 14:53

@Patie

8. Jak je to s mateřskou u studentek? Platí PPM škola, nebo nastupuji rovnou na rodičovskou dovolenou?

Studentka, která není v době nástupu na mateřskou dovolenou zaměstnaná (nebo si neplatí nemocenské pojištění) má až ode dne porodu nárok na Rodičovský příspěvek v 4leté variantě.