Rozdíl mezi těžkou a lehkou formou ADHD

67392
19.4.17 12:25

Rozdíl mezi těžkou a lehkou formou ADHD

Dobrý den, prosím Vás, může někdo poradit, jaký je rozdíl mezi lehkou a těžkou formou ADHD? Dále by mne zajímalo, jak zvládáte tu těžkou formu ADHD? Velmi děkuji za vysvětlení. Něco jsem se snažila vygooglit, ale moc toho k zjištění není. :mavam:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

5918
19.4.17 13:33

@Andrejka81 asi ti moc nepomůžu, my máme lehkou.. jak se to projevuje..
No nemáme problémy s chováním jako takové..V podstatě, když si stoupně vedle dětí bez poruchy tak se chová naprosto stejně jeho problémy jsou spíš..
Od malička hodně nesoustředění až hodně, neustále v pohybu např. do 5 let si poskakoval u pohádky- teď ve škole musí aspoń pořád třepat nohou.. HOdně nahlas mluví, rychle nahlas, je hodně hlučný- nahlas mluví.. až řve..
Takto problémy nastali nástupem do školy- nepozornost, chaoticky, dosname víc ukolu, tak je splašený co dřív.. Včera byl rodičák, tak ho chválila, ale opět, nesmí být změna programu, jak se něco změní, jsou např do kina nebo do knihovny, tak prostě je splašený, chaoticky..
Další věc je ta, že musím něco říkat i 4.. nemyslím, že třeba neposloucha, ale je jakoby ve svém světe, něco mu říkám, dívá se na mě, jednou, podruhé, a pak říkalas něco řeknu to a stejně jak??… jakoby měl svůj určitý svět..takže i ve škole mame domluveno s učitelkou pokud bude jakoby hledět do blba a nebude se soustředit, že mu poklepe na rameno- je už 2 tř.
Bihužel další věc, špatně navazuje kamarádství.. a když má kamaráda, tak někdy je až na ně dost přísný- hned se naštve a vyhrošuje, že už k nám nemá chodit, nebude se kamarádit, bohužel často ne, že člověk řekne, že to děti obšas řeknou, ale prostě taková povaha.. Ale naštěstí ho děti znají, ale už sama jsem mu říkala, že takto nemůže na nědi.. že se naštvou a pak opravdu nepřijdou. Většinou to je, když neni podle něho něco..
Tak nějak u nás. Je to spíš co děti dělají podle někoho běžne, ale unás ue to už vše v takové nadmíře..
Máme lehké ADHD… zase nemívá nějaké scény, válecí, to mi snad nikdy neudělal, nebije se, nikdy nikoho nepobil- i sám občas schytne od dětí za ty jeho výkřiky, neposlouchá přiměřeně jak každé dítě, v tomto problém nemáme
No a mám známou co ma kluka s těžkou a to je spíš přes tu formu násilí- hodně bije děti, vše ho vyprovokuje, hodně s ní diskutuje, i jí někdy bouchne, taky problémy s kamarády nesmí mít opačný názor, tak se to spíš projevuje v tomto směru.. dělá ji hodně naschvály… jednomu klukovi zlomil malíček, a jednoho poškábal nůžkami- taky školák

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
67392
19.4.17 14:57

@Janasas
Děkuji moc za tak šírné vysvětlení, tak podle toho co čtu, tak to je opravdu asi ta lehká forma. Jak si čtu o těch změnách a svém světě, nemůže to být i forma poruchy autistického spektra? Můj syn má toto také a jakákoliv změna ho vyvádí z míry. Je rád, když má svůj řád a jak je nějaké vybočení, dost vyvádí.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
5918
19.4.17 15:06

@Andrejka81 tak unás je to tak.. nevím, jak máš ty staré dítě, protože už mám školaka, ale třeba on si ani ve školce douho nehrál moc s dětmi, seděl u učitelky a byl rád s učitelkami :) autis neni…
V první třídě byl na testech, protože měl špatnou češtinu, zjistili mu špatné sluchové vnímání, tak pak všechno mu zkoukli a právě intel. byl na 3 tř, i matematiku na 3 třídu… co se týká stránky češtiny, tak to bylo horší.. Je to i tím, že když učitleka diktuje, tak ji nevnímá.. byl schopný třeba… složit sám větu po písmenkách, napsat ji.. třeba máma má doma Katku.. bez chyby, ale když diktovala učitelka, tak prostě měl i tři chyby.. je hodně prostě splašený, chaotický, hodně vnitřního neklidu, mluví rychle…atd
Nesnáší… kolektivné věci, když ve školce měli říkat básničky, tancovat a nebo něco, tak to se prostě vždy naštval sklonil hlavu a provokativně nic.. to byl jediný jeho vyloženě neposlech, bohužel to je i ve škole, že nemá rád nějaké zpívání a kolektivní něco..

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
67392
19.4.17 15:11

@Janasas
Malý je předškolák s odkladem, ale má úplně stejné příznaky jako tvůj syn. Bohužel má zřejmě těžkou ADHD, je tam i velká agresivita a strašné problémy se změnou činností, hodně se mu mění nálady, s dětmi si nehraje vůbec a kdyžtak, vždy to skončí nějakým problémem. Zrovna dnes jsme ho naháněli před školkou, asistentku pokopal, pokousal, mne pokopal a zničil brýle. I ten oční kontakt je horší, i když dokáže se dívat do očí. Ale autiovnímání je hluboká retardace prý. Analýza-syntéza nadprůměrné iq. Prý má i vývojovou dysfázii, ale pracuje se na tom, aby se zjistilo, co mu vlastně je. Právě proto se ptám na ty rozdíly mezi tou těžkou ADHD a lehkou.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
5918
19.4.17 22:48

@Andrejka81 unás celkově pak i to učení.. měl nerovměrný vývoj, jak jsem psala, takže probémy s těmi diktáty, a nebo když se četlo, tak četlo splašené rychle, ale když ses ho zeptala co četl, nebo otázku.. např. na stole je kniha, kniha je zelená, ta dala si otázku, co je na stole a jakou má barvu, tak nebyl schopný říct.. ta prvn třída v tomto byl boj..pomalu nám hrozila 3 z češtiny a to jak jsem psala tak po stránce matematiky, kdy si i to tempo volil sám, šlo mu tu, bavilo, tak je nejhlepší ze třídy.. tak pak uvidite vy jak to budete mít.. ono je to totiš i trochu spojeno s učením a trpělivosti…a vydržení usedět v lavici a všechno okolo…
Třeba blbá hudebka.. prosě nemá problémy nějakého neposlechu, ale prostě jak nemá rád kolektivní všechno, tak všechny děti prý tancovali na jednu stranu, on jediný jinde.. takové naschvál, bohužel takové něco mi dělá, když fakt je něco s více dětmi.. Nedejbože, když mu někdo řekne, že má něco nepěkné, nebo špatně, tak to bere hodně zle- neumí prohrávat.. doma se to dá, ve škole musí už bojovat sám

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
67392
20.4.17 12:28

@Janasas
Mohu se zeptat, pokud měl nerovnoměrný vývoj a horší audio vnímání, tak k tomu by přece škola měla přihlížet, ne? A ne mu dávat známky jako trojka apod.,když v jeho případě zato nemůže. Můj syn nemusí kolektiv vůbec, má ze školky úplné trauma, ale musí tam prostě chodit, neberu jeho poruchu jako výmluvu proto aby se mu ustupovalo. Dnešní příchod do školky byl hrozný, rozčílilo ho že ho škrábala čepice na hlavě. Jeho asistentka je ze včerejška od něj tak podrápaná, je mi jí moc líto. Ale musí se přece socializovat. Anebo ho dát do školky pro autistické děti? Tady v okolí žádná není…A pak by se možná vůbec nedal vychovávat…

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
5918
20.4.17 14:33

@Andrejka81 ano, ale ono taky učitelka než nemá potvrzení tak nic nezmůže. a hned na začátku to prostě poznat neni, protože je běžné, že dítěti něco jde, něco nejde.. Někdy v říjnu teprve začaly být problémy viditelnější a učitelka na začátku listopadu řekla, že si mám zajít na kontrolu kluka. Na začátku to smysl nemá, protože nikdo dopředu neví, jak bude dítě pracovat, právě chtěli vidět sešity, jak kreslí jak píše, jak skládá písmenka.. NO a od konec října jedno objednání dva měsíce, takže pololetí se nestihhlo, ale učitelka věděla co a jak tak přivřela oči.. takže za dva měsíce do poradny a výsledek poslali do 14 dnů… takže se stratilo dva a půl měsíce školy…
Leda už třeba před nástupem do školy se raději hned v květnu objednat- říkám unás dva měsíce trvalo objednání.. jestli to takto napíšeou dopředu.. protože oni to potřebují konktérně, třeba v té češtině- neslyší diktáty, dopředu to nikdo nevěděl, že má špastné sluchové.. ani já ani školka a to byl u zápisu mezi nejlepšíma..
Teď se zlepšíl hodně má to mezi 1 až 2.. chodí dvakrát týdně na doučování, a rady jak pracovat..

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
67392
20.4.17 17:07

@Janasas
A mohu se zeptat, ve školce si ničeho nevšimli? U nás to bylo tak, že v rámci různých testování jeho chování nato přišli. Dělali mu iq test asi dvakrát. A došlo se nato, že si špatně pamatuje pojmy.Moc blahopřeji, že se mu to tak zlepšilo. Asi je za tím spousta práce, že?

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
5918
20.4.17 19:03

@Andrejka81 no asi to vyzní hodně jak chválení, ale ve školce patřil mezi ty nejchytřejší, takže jsem docela byla v šoku a musím přiznat, že jsem se vyšetření docela bránila a poprvné když jsem slyšel a ADHD, tak jsem se pomalu rozesmála, protože opravdu tak nepůsobil, až porstě časem ve škole,..
jen co bylo ve školce,.. nevyhledaval kolektiv, měl jednoho kamaráda, a věčne sedšk s učitelkou a vyprávěl si s ním, místo toho, aby běhal s dětmi.
Právě byl takový, že první uklizeno, první u sotlečku, poslušně jedl..

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
67392
20.4.17 19:19

@Janasas
Aha, tak to byl tedy moc šikovný :-). To na našeho jsou samé stížnosti i přesto, že má asistenta. Zrovna včera mu jedna maminka vynadala, že si na něj vytáhne prut, jestli tak bude zlobit. Poškrábal jejího syna pod okem. Nutno zmínit, že ten její syn ho často provokuje, právě proto že ví, že hned syn vybuchne.Ani nevyhledává kolektiv podle učitelek, a prý si raději řeší něco sám, než aby spolupracoval při společných aktivitách, tak ho do nich ani nenutí. Ta škola je takový mezník. Zrovna zítra jdeme na zápis, sice s odkladem ale jsem z toho nervózní…

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama