Roztáhlý žaludek, jak ho zmenšit?

Anonymní
19.5.20 14:36

Roztáhlý žaludek, jak ho zmenšit?

Ahoj, omlouvám se za anonym, ale je mi to trochu trapný.
Je mi patnáct let a už dva týdny mám neustálý hlad, jedla bych pořád a jediné, co mě jakžtakž dokáže zasytit jen bílé pečivo a oběd. Přes období samostudia jsem si navykla jíst více a nejspíš se mi roztáhl žaludek.
Měřím 160 cm a mám 48 kg (před uzavřením škol jsem měla 45 kg). To, že mi šla váha nahoru mě vůbec netrápí, ba naopak. Trápí mě ale to, že když někam jedeme, tak ne vždy mám možnost mít u sebe něco na zub a je mi pak zle hlady. Kvůli tomu se bojím i chodit ven a nevím, jestli mi to už nezačíná lézt na mozek.
Nevíte, jak bych si ten žaludek mohla stáhnout? Nechci hladovět a snažím se jíst menší porce a častěji. Bílé pečivo jsem už vynechala a nahradila celozrnným chlebem a snažím se jíst zdravěji. Pomůže to? Jsou i nějaké jiné tipy, jak si ho zmenšit?
Děkuji.

  • Nahlásit
  • Citovat
Napsat příspěvek

Reakce:

16289
19.5.20 14:49

1. Zaludek se smrkne sam behem par dnu.

2. Nerozumim vyroku, ze ne vzdy muzes sebou neco venku mit. Baleni susenek a oblozeny chleba muzes mit sebou vzdycky

3. pokud mas stale hlad, tak bys ASI mela jist. Nebo k cemu podle tebe slouzi hlad? Je to indikator, ze telo potrebuje novy prisun energie. Kdyby si vazila 150kg, tak bych ti rekla, ze mas svuj hlad ovladnout, ale pri 48kg e tve telo snazi ti rict, ze se mas sakra najist.

Aby nedoslo k nejakemu nedorozumeni. Ja jsem v az do 32 let vazila 48kg a merim 162cm. Takze jsem mela identickou postavu jako ty.

Nicmene, i kdyz tvrdis, ze ti prirustek vahy nedela zadne starosti, cele to na mne pusobi tak, ze se snazis zabranit nabirani vahy. Pokud ano, davej si na to pozor, anorexie je realna hrozba.

Pokud se mylim, prestan resit blbiny, bud rada, ze mas nejake maso na zebrech a do kabelky/batohu si pribal neco na zub.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Ou
13382
19.5.20 14:51

Nemáš roztáhlý žaludek, fyziologicky to tak nefunguje, máš nějaký návyk a nějaký pocit.

Jestli je ti zle od hladu, tak se nejspíš něco děje s hladinou tvého krevnío cukru a pokud k tomu jíš hodně jednoduchých škrobů - např. bílé pečivo, tak ti to může dost kolísat.

Zkus změnit stravu tak, aby si měla dostatek tuků, bílkovin a vlákniny a nepřehánět to s cukry. Pokud se ti to podaří udržet 14 dní a pořád tě bude trápit hlad a pořád ti od něj bude zle, tak zajdi k lékařce na kontrolu.

Zároveň je potřeba pořádně spát. Čím víc je člověk nevyspalý, tím méně má energie a tím víc ji tělo chce doplnit rychle - tedy něčím snadno stravitelným, po čem pak kolísají hladiny krevního cukru.

Co teda jíst - maso, vejce, sýry a jiné kysané mléčné produkty, luštěniny, celozrnné obiloviny, ovoce, zeleninu, oříšky, semínka. Prostě normální věci. Když je budeš jíst běžně, tak pak klidně do toho můžeš párkrát za týden bez problémů přidat něco „nezdravého“. On není problém s tím jíst sladké, nebo smažené, nebo bílou mouku. Problém je, když to tvoří většinu toho, co člověk sní.

Takže jez normálně, snínadi, oběd a večeři a svačiny, moc to neřeš a nepanikař když si dáš něco co nepatří mezi zdravou stravu, ale maximálně jednu věc denně. Když teda zrovna nejsi na návštěvě - tam jez co ti nabídnou a nehroť to. Nemusíš toho konec konců sníst dva talíře :-D

Např:

ráno: 100 g celozrnného chleba s tvarohovou pomazánkou s máslem a šunkou a k tomu nakrájenou kedlubnu.

svačina - jablko, jogurt a třeba 5 lžic křupavého musli

oběd: to co máte na oběd ať už doma, nebo ve škole. I s polévkou :-D Měla by tam být nějaká škrobovitá příloha, nějaký zdroj bílkovin (maso, vejce, sýr, luštěniny) a nějaká zelenina.

svačina: hummus s plackou pita a a tomu třeba nudličky papriky a mrkve.

večeře: to co doma normálně večeříte.

Když budeš pořádně jíst větší snídani a celý oběd a celou večeři a nebude to sladké, tak bude krevní cukr stabilnější a v příapdě že nebudeš mít hlad na svačinu, tak si ji nedávej. Ale vůbec ničemu neuškdodí, když ji sníš.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
16289
19.5.20 15:04

@Ou fyziologicky se zaludek samozrejme muze roztahnout a taky smrsknout. Staci jist par dnu pidi porce a uz do sebe nedostanes normalni obed, tak rychle se dokaze stahnout. Stejne tak lidi, kteri se zivi jeko profi jedlici a jezdi po soutezich maji zaludek roztazeny do obrich rozmeru.

Ovsem, to nebude pripad tady slecny. Ja za tim cucham strach z pribirani.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama