Slovenka,studentka-jak to bude s rodičovským příspěvkem

Anonymni
23.9.07 21:14

Slovenka,studentka-jak to bude s rodičovským příspěvkem

Ahoj,
potřebovala bych poradit, budu koncit bakalare na VS a rada bych hned mela miminko na rok studijum prerusila a pak pokracovala v magisterskem studiu(s hlidanim by nemel byt problem), ale ceho se obavam je to ze jsem Slovenka-stredni i VS studuji v CR, mam tady prechodni pobyt a v blizke dobe i trvaly(ale v dobe planovaneho porodu obcanstvi mit nemuzu-je to silene slozite dokonce ani snatkem ho neziskam). Manzel je cech a pracuje tady, ja zatim jen na ruzne dohody popri skole.

Jakou materskou budu dostavat? Bude mi ji vyplacet stat? a Taky rada bych mela tu rychlejsi formu, jenze tam je dovetek ze musim mit denne materskou380 korun-coz asi mit nebudu. Slo by ze bych si zajistila praci na hlavni pracovni pomer a soucastne dostudovala??

Nevim jestli tomu rozumite, ale rada bych to mela podchycene, protoze splacime hypoteku a penizky buedme potrebovat

• Nahlásit
  • Citovat
Napsat příspěvek

Reakce:

Anonymni
23.9.07 22:22

tak úplně neporadím,ale určitě můžeš pracovat na plný úvazek,tedy na hlavní PP a přitom studovat.K tomu,abys mohla brát mateřskou,musíš splnit podmínku nemocenského pojištění urč.počet dní před nástupem na mateřskou-bylo to tuším 272 dní nebo nějaké takové číslko,každopádně takové,aby nebylo možné toho zneužít tak,že si žena teprve po zjištění svého těhu začne platit nemocenské poj.,nebo nastoupí do práce.Takže pokud teprve plánuješ a nastoupíš do „procesu“,pak by to mělo být v pohodě. A co se rodičáku týče,tak ten může pobírat i otec :wink: Jak je to vpřípadě toho,že jsi Slovenka,netuším,ale co vím,tak ti,co žijí v zahraničí,pobírají také tamní dávky,tak si nemyslím,že by to měl být problém.No v nejhorším by rodičák pobíral partner :wink:
laura

• Nahlásit
  • Citovat
22315
24.9.07 07:46

JA jsem taky slovenka vdana a zijici v CR, mam tady trvaly pobyt, ale ne obcanstvi