Smlouva na dobu určitou a mateřská dovolená

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
Kačka999
Povídálka 19 příspěvků 26.02.19 05:46
Smlouva na dobu určitou a mateřská dovolená

Ahoj, chci se zeptat, pracuji jako agenturní zaměstnanec na pozici mistrové výroby a mám smlouvu na dobu určitou, pracuji v tomto zaměstnání už skoro rok (přesněji od května minulého roku) a už jednou mi tu smlouvu prodlužovali, ale zase jen na dobu určitou. Někde jsem četla, že někteří zaměstnanci, když odejde těhotná na mateřskou nemusí smlouvu už prodloužit a můžou ji ukončit. Tak mě zajímá, jak mám v tomto případě postupovat dál? A co by bylo, kdyby mě po ukončení té smlouvy opravdu vyhodili? (Na mateřskou bych měla nastoupit v létě a smlouvu mám do konce roku)

Reakce:
nozu
Extra třída :D 12312 příspěvků 26.02.19 06:00

Zaměstnavatel by byl hloupý, kdyby ti smlouvu prodloužil. Prostě ti skončí pracovní poměr. Ty budeš pobírat rodičovský příspěvek a až budeš chtít jít do práce, něco si najdeš.

rozand
Závislačka 4381 příspěvků 26.02.19 06:24
@nozu píše:
Zaměstnavatel by byl hloupý, kdyby ti smlouvu prodloužil. Prostě ti skončí pracovní poměr. Ty budeš pobírat rodičovský příspěvek a až budeš chtít jít do práce, něco si najdeš.

Proc RP?

@Kačka999 Normalne mas narok i na PPM, pokud jsi zamestnana aspon 270 dni behem poslednich 2 let, jelikoz nastoupis na materskou jeste behem trvani smlouvy. Ta ti normalne skonci (to neni vyhozeni, jen neprodlouzeni), ale penezitou pomoc v materstvi ti uz nikdo nevezme.

smudlinky
Závislačka 2677 příspěvků 276 inzerátů 26.02.19 06:42

Proč by tě měl zaměstnavatel vyhazovat? Prostě ti skončí smlouva a on ti ji neprodlouží. Ty půjdeš na mateřskou, pak rodičovskou. Po skončení rodičovské jsi nezaměstnaná. Jen tuším pokud si pořídíte další dítě nebudeš mít nárok na mateřskou.

nozu
Extra třída :D 12312 příspěvků 26.02.19 07:17