Sociální dávky a řidič kamionu

679
11.1.20 18:48

Sociální dávky a řidič kamionu

Manžel pracuje jako řidič kamionu. Má priznanou jen minimální mzdu, ze které je odváděno sociální a zdravotní. Pak má náhradu stravného, tzv. diety, které jsou téměř 2×takove, nez mzda na výplatní pásce, které se ale nikam nezapocitavaji. Tudíž na PN, OCR, na důchod mu jde jen to minimum a tím pádem bychom prý dostali na sociální dávky— příspěvek na bydlení a přídavky na děti. Říkala mi to kamarádka, která je ve stejné situaci a tyto dávky pobirají již několik let, dostali i porodné, ač manžel vydělava rekla bych nadprůměrně… Ovšem papírově je na minimální mzdě, takže když se něco stane a on bude půl roku marod, mají jen ten základ pro výpočet PN. Požádali byste si na našem místě o tyto sociální dávky? Pokud by nám je dali, jako že jo, podle toho, co jsem si na netu na kalkulačkach vypočítala, můžeme si z toho udělat slušnou rezervu pro případ výše popsaný. Co si o tom myslíte?

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

8559
11.1.20 18:50

Myslím si, že vidím rudě, jen to čtu.

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
16280
11.1.20 18:51

Myslím že provokuješ

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
11.1.20 18:54

@rerere že je to značně nevhodný.

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
11.1.20 18:54

Tak když odvádí do sociálního systemu minimum, i když vlastně bere nadprůměr, tak si udělejte rezervu z nadprůměrného ( nepriznaného ) platu pro případ nemoci. Proč hned sosat dávky, na které nepřispívá že tolik, kolik byste měli.

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
9799
11.1.20 19:02

@rerere Mzda je mzda a cestovni nahrady jsou nahrady (nepravidelne, kolisave). To, ze se tim dorovnava prijem, je zlodejna dopravcu. Neni to mzda, je to povinna nahrada.
Ja bych to zkusila, na kolik vam to vyjde.

• Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
8646
11.1.20 19:20

Ne, můj manžel by se na sebe nemohl podívat do zrcadla, kdyby vyplňoval do papírů, že pobírá minimální mzdu.