Sociální fobie - zhoršení

3.7.05 08:33

Sociální fobie - zhoršení

Ahojky, chtěla bych se Vás zeptat, jestli se Vám zhoršila sociální fobie po antikoncepci - tedy jestli ji některá máte. :wink:
V těhu to bylo nejlepší, to jsem mohla kamkoliv bez sebemenších problémů.
Teď už asi 6 měsíců beru Yadine a pomalu nemůžu vyjít na nákup. Asi bych už měla vyrazit k lékaři, ale tak nějak jsem si myslela, že to zvládnu sama. . . :( :(

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Napsat příspěvek

Reakce:

112
3.7.05 08:47

Ahoj Margaritka, ja osobne som sa zo ziadnym takymto problemom nestretla, ale urcite by bolo najlepsie keby si to prekonzultovala s odbornikom… Cim skor, tym skor sa budes citit fajn a svet okolo teba bude zase milym spestrenim vsedneho dna. Drzim ti palce.
Ale na druhej strane to tvoja soc.fobia vobec nemusi suvisiet s HA ale moze mat korene napr. v zmene zivota. To znamena ze predtym si bola sama, mala si viac casu, zodpovednost sama za seba… a od kedy mas baby, je to ine - si maminka a musis zvladat kazdy den situacie na ktore sa neda vopred pripravit, kazda si ich preziva sama a inak. Tak lepsie bude sa o tom porozpravat s odbornikom - koniec koncov na to su tu a my si ich platime z dani :wink:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
657
3.7.05 09:04

Ahoj.

Nedávno jsem četla, že sociální fobie se na mateřské v mnoha případech zhorší. Taky ale v mnoha případech vznikne a pak mají maminky problém se vrátit do práce. Je to způsobeno omezením dosavadních udržovaných sociálních kontaktů. Jestli nemůžeš jít ven, je tu ještě telefon. Když nakontaktuješ nějakého psychologa určitě ti poradí, co dál. Pokud budeš vybírat podle tel. seznamu apod. fobiím se nejvíce věnují kognitivně behaviorální psychologové, ale určitě ti poradí i jiní. Přeju ti ať to zvládneš.

CIBULKA

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Radina
3.7.05 10:12

Margaritko, nechci malovat čerta na zeď, ale četla jsem studii, že by se při depresivních stavech neměla HA vůbec užívat a tak nějak z toho si dovolím usoudit, že ani ve tvém případě to není ideální. Asi by bylo dobré to probrat s odborníkem. Gynekolog o tvé fóbii ví, nebo jsi to neřekla?
Radka

  • Nahlásit
  • Citovat
Anonymni
3.7.05 10:39

Netrpím fobií ani jsem nikdy neměla depresivní stavy. HA jsem užívala 5 let bez problémů. Teď co mám dcerku ji užívám již znova 3 roky a přemýšlím, že užívání ukončím-stává se mi často, že mám úzkostné stavy, je mi prostě úzko a nevím z čeho,taky jsem si říkala, že to přejde, ale nelepší se to. Před porodem jsem tyto stavy neměla. Ještě jsem si všimla, že stavy se vyskytují asi týden před MS, když mi MS končí tak jsem bez problémů. Takže bych poradila se poptat gynekologa, mně se toto stalo také až po porodu. Laicky bych řekla, že to může souviset s hladinou hormonů. Já půjdu na preventivku po prázdninách tak se na to taky poptám a asi zvolím jinou antikoncepci. Ahoj a ať se to brzy zlepší Jana.

  • Nahlásit
  • Citovat
3.7.05 10:45

No, gynekologovi jsem o tom neřekla. Je to fobie z průjmu. :roll:

Mám jí již dlouho, ale vždycky jsem to nějak ukočírovala. JE to takový pocit paniky. I když jsem před tím byla na velké, mám pocit, že se někde po . . .
Je to děs a mooc mě to omezuje. Třebe tam kde nejsou toalety nemůžu byýt ani sekundu. No a te´d je to ještě horší, nemůžu pomalu vytáhnout paty z domu, protože mám pocit, že te´d to zrovna na mě příjde. . . :oops: :oops:
Je to určitý druh fobie - děs běs! :roll:

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
2901
3.7.05 12:14

Margaritko, tak to tě lituju:( Ale hlavně …chodíš k nějakému psychologovi? Myslím, že dobrý odborník by ti dokázal pomoci!

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
3.7.05 12:24

Baghirko, nechodím. Zatím jsem k tomu nenašla odvahu. Myslím, že by mi dokázal pomoci.

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymni
3.7.05 13:08

Ahoj Margaritko a ostatni!
Predne ti chci poprat co nejrychlejsi a nejzdarnejsi vyreseni Tveho problemu! Asi vim jak ti je. U me se po narozeni dcery (za mesic ji budou 2 roky) take projevuje tzv. socialni fobie. A sice takova, ze doma jsem v pohode, ale jakmile se mame vzdalit (dovolena v zahranici je pro me za trest a mam z ni panickou hruzu) tak mam SILENEJ strach, ze se neco stane, ja budu muset do nemocnice a Anetka to s tatinkem nezvladne… Ona je na me desne (az abnormalne) fixovana. Proste mam strach z noveho prstredi, z nemocnice (nevim proc, ale furt se obavam, ze se neco stane), z odlouceni…
Uz si pripadam jako blazen, kdyz to na me „padne“, tak doslova panikarim…Kdo nezazil, neuveri…Premyslim o navsteve odbornika,ale oddaluji to, pze v klidu domova je vse OK.Zatim zkousim homeopatika. Holciny,prosim vas, mate po narozeni deti take takoveto stavy?
Dekuju, mejte se moc hezky, Simona

  • Nahlásit
  • Citovat
4055
3.7.05 14:14

U mnohých žen antikoncepce obecně může způsobovat zhoršení nálad nebo i deprese. Znám ze svého okolí takové a sama jsem si při braní HA taky připadala taková někdy bezdůvodně vzteklá, smutná, lítostivá, naštvaná…prostě nesnesitelná i sama sobě.
Jakmile jsem tabletky vy:,–(ila, bylo to jako by někde vyšlo sluníčko. Najednou se mi otevřel svět v jiných barvách. Vážně to byla tak výrazná změna k lepšímu, že jsem to ani nečekala.
Margaritko, zahoď antikoncepci a zkus, co to udělá. Kdyby se to ani poté nezlepšilo, vyhledej specialistu.
ALe myslím si, že ty tabletky v tom můžou hrát dost velkou roli.
Držím ti palce
NiKi

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
2518
3.7.05 14:26

Myslím, že by sis o tom měla promluvit se svým gynekolog, eventuelně si nechat napsat jiný druh antikoncepce.
Myslím si ale, že při depresivních stavech není dobré antikoncepci užívat.

Každopádně by bylo nejlepší, nenechávat tomu volný průběh.

Držím palečky!!!

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
3.7.05 15:56

Simonko, tak to mám také. Kdbych jela někam, tak se mi na 100% něco stane a já umřu, takže radši nikam nejezdím . . .

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit
Anonymni
3.7.05 17:23

Ahoj Margaritko,
já jsem nikdy psychické problémy neměla, ale před dvěma lety jsem brala clostilbegyt za účelem otěhotnění. V tom období jsem začala trpět panikou a úzkostí -šíleným strachem (naprosto bezdůvodným). Taky jsem se bála vzdálit od domova, měla jsem i tu fóbii, že se někdo pos…, stejně jako ty a navíc šíleným strachem ze smrti. Zašla jsem k praktické doktorce, a ta mi řekla, že to může souviset s hormóny, ale přesto mi dala doporučení k psychiatrovi. Samo, že jsem se bála tam jít a vykládat někomu tyto záležitosti. Ale vše proběhlo naprosto v pohodě, předepsal mi Citelac- nejnovější antidepresivum a v době než začal učinkovat jsem brala i Lexaurin. Ten mně vždy pomohl, díky němu jsem mohla i v pohodě cestovat. Bohužel je návykový, ale antidepresiva naštěstí do 14 dnů zabrala. Proto se neboj a zajdi k odborníkovi, uvidíš, že se svých problémů zbavíš. Já jsem je brala rok a čtvrt a jsem už bez problémů. S pozdravem Martina

  • Nahlásit
  • Citovat
Anonymni
3.7.05 18:15

Ahoj Margaritko, musím říct, že vím přesně co prožíváš, protože je mám úplně, ale úplně to samé co ty a vůbec mě nenapadlo, že to má ještě i někdo jiný, vždycky jsme si myslela, že je to prostě moje specialita. Je fakt, že to začalo na mateřské a když jsem začala chodit do práce ( to ještě musím dojíždět půl hodiny autobusem) tak to byla absolutní katastrofa. Nebudu to tady popisovat, co jsem prožívala, protože to by bylo na dlouho. Teď už je to pět let co jsem po mateřské a je to trochu lepší, ale úplně dobré to není a asi ani nikdy nebude. Proto bych ti radši doporučovala, abys navštívila odborníka a nemusela si projít tím, co já. A antikoncepce na to u mě teda vliv vůbec neměla, dva roky po mateřské jsem nic nebrala a žádná změna nebyla, potom jsem ji tři roky brala a zase to bylo úlně stejné a teď ji neberu čtvrtý měsíc, protože se chceme zase snažit o mimi a zase je to stejné. Já teď momentálně zvládám takové ty běžné věci jako nákupy, cestu z práce a do práce jakžtakž bez problémů ( někdy líp, někdy hůř), ale stačí, aby něco bylo jinak, neplánovaná cesta nebo něco neočekávané a je to katastrofa. Pokud si o tom budeš chtít promluvit, napiš mail a já ti napíšu a věř, že cítím s tebou, je to hrozný, Monika

  • Nahlásit
  • Citovat
198
3.7.05 18:28

Ahoj Mončo a nemohla bys napsat i mě ,protože jak to tady čtu tak asi tímto problémem také trpím ,protože když mám někam jít tak musím nejdřív 3-4× na velkou a pak teprve můžeme vyrazit a to ještě musím mít jistotu,že bude blízko záchod jinak nikam nejedeme a také mě to hrozně trápí.Také jsem přemýšlela ,že sem napíšu,ale zdálo se mi to hloupé.Tak jestli chceš můžem si napsat můj e-mail je elcinek@seznam.cz
Eli a Elinka :)

  • Nahlásit
  • Citovat
  • Zmínit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Reklama