Soudní spor se zaměstnavatelem

Anonymní
20.4.16 09:42

Soudní spor se zaměstnavatelem

Minulý rok jsem měla po rodičovské nastoupit do zaměstnání. Pobočka, kde jsem pracovala byla v místě bydliště zrušena. Zaměstnavatel nabízel práci 200 km daleko, odmítla jsem. Vyvíjel na mě šílený nátlak, abych dala sama výpověd bez nároku na odstupné. Vzala jsem si právníka, ale půl roku s ním můj zaměstnavatel vůbec nekomunikoval. Já to psychicky neustála, skončila na nemocenské a půl roku řešila zdravotní potíže a také docházela k psychologovi.
Koncem roku jsem se nechala uschopnit, protože jsem situaci chtěla dořešit. Nic se ale nedělo přes měsíc, pak jsem dostala dopis, že se mám dostavit do nějaké provozovny v místě svého bydliště, ta ale nepatřila mému zaměstnavateli a bylo mi řečeno, že tam budu uklízet. Můj advokát tam šel se mnou. Odmítla jsem tam nastoupit.
Po dvou měsících od této události mi přišel od soudu dopis, kdy se bude věc projednávat. Týdem před soudem jsem během 6 dnů za sebou dostala od svého advokáta nejdřív nabídku o mimosoudním vyrovnání, za další dva dny po ní písemně přidělení k jinému zaměstnavateli (kde ale bylo uvedeno, že je to pouze na rok a to navíc s možností, že můžu okamžitě během prvních 15 dnů dostat výpověd), a za další dva dny jsem dostala skutečnou okamžitou výpověd od svého zaměstnavatele, pro neuposlechnutí příkazů.
Soudní stání proběhlo, soudce se snažil přesvědčit protistranu, že si nemohou takovým způsobem diktovat podmínky, nakonec už ani nezapisovali jejich vyjádření.
Můj advokát mi navrhl po stání, že by bylo dobré jim vyjít vstříc s tím, že dohodu o ukončení prac. poměru s nimi uzavřeme bud s 3 měsíčním odstupným ke konci roku. Anebo ukončením prac. poměru dohodou k 31.3.2016 s tím, že mi proplatí leden, únor a březen.
Ted mám mít soudní stání v pondělí a protistrany mi navrhuje, že mi ukončí prac. poměr dohodou, ale bez odstupného a jako zadostiučinění jsou ochotní mi dát 20.000.