Sport v prvním trimestru

  • Fotoalbum (0)
  • Sledovat e-mailem
  • Přidat k oblíbeným
  • Zapnout podpisy
  • Hledání v tématu
47
10.11.21 17:19

Sport v prvním trimestru

Dobrý večer ženy, mam takový asi trochu hloupý dotaz: jsem v 6 tt (35 let, dítě počátku po 10 letech v podstatě nahodou/zazrakem). Můžu v takových začátcích lehce sportovat? Myslím tím jóga, pilates, 10 km procházka, plavání…? Úplně cítím, jak to moje tělo teď potřebuje „rozhybat“ (unava, spavost, zácpa, zravost, poklesla nalada). Mam obavy, protože normálně nejsem moc sportovec a taky už nejsem nejmladší…ale nemám nevolnosti velké, nespinim…a mám pocit, že to psychicky a fyzicky teď hrozně potrebuju „dat si do tela“… tak by to snad mohlo být ok? :nevim:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
36877
10.11.21 17:24
@lilith123 píše:
Dobrý večer ženy, mam takový asi trochu hloupý dotaz: jsem v 6 tt (35 let, dítě počátku po 10 letech v podstatě nahodou/zazrakem). Můžu v takových začátcích lehce sportovat? Myslím tím jóga, pilates, 10 km procházka, plavání…? Úplně cítím, jak to moje tělo teď potřebuje „rozhybat“ (unava, spavost, zácpa, zravost, poklesla nalada). Mam obavy, protože normálně nejsem moc sportovec a taky už nejsem nejmladší…ale nemám nevolnosti velké, nespinim…a mám pocit, že to psychicky a fyzicky teď hrozně potrebuju „dat si do tela“… tak by to snad mohlo být ok? :nevim:

A cvičila jsi? Začala bych procházkami, těmi opravdu nic nezkazíš. Choď na těhotenské cvičení. Budeš mít jistotu, že nebudeš dělat něco, co nesmíš.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
10.11.21 17:27

@lilith123 ja jsem po neskodnem golfu zacla hrozne krvacet, v nemocnici si me pozvali v 6tt na revizi na pondeli, ze kvuli te hromade krve to je jasne, tak na docisteni. Krvacela jsem jeste 4 tydny, zrejme mi tam praskl nejaky hematom, pri tom golfu. No byl to neuveritelnej stres, ale malej to zvladl, chodila jsem na kontrolu co tyden, nevedli z ceho to tece. Takze za me - fakt bych v tom prvnim trimestru byla opatrna protoze to byly sileny nervy a malyho to mohlo stat zivot. Vyprdla bych se na jakejkoliv akcni sport dokud nebude trosku vetsi.

  • Citovat
  • Nahlásit
9057
10.11.21 17:33

@lilith123 plavání a procházky určitě, cvičení bych volila spíš nějaké pod odborným dohledem. A každopádně s mírou. Za normálních okolností bych ti řekla, že můžeš fungovat normálně, ale vzhledem k tomu, že dřív jsi nějak moc nesportovala a že jste nepočali zrovna snadno, tak bych si na tvém místě „do těla“ nedávala.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
849
10.11.21 17:41

Mě gynekolog řekl, že mužů vše jako před tehu, ale nedělat nic nového nebo ve větší zátěži. Takže já beham od začátku i 20 km, když se na to cítím. Nyní 15tt, ale intenzivně jsem sportovala i před.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
23495
10.11.21 18:00

Teď začínat s nějakým sportem je hloupost. Pokud jsi před těhotenstvím nic nedělala, tak maximálně rekreační procházky, a ne najednou deset kiláků, a lehce plavat. Ani tu jógu bych nezačínala.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1933
10.11.21 18:09

Já tedy byla ten první trimetr vždy vyšťavená, na nějaký sport nebylo pomyšlení.. zlepšilo se to u obou těhotenství kolem 12tt. Pro mě je únava v těhotenství jasný povel k odpočinku, ne k rozhýbání, ale můžeš to mít opačně samozřejmě :). Lehké cvičení je v těhotenství prospěšné.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
831
10.11.21 18:13

@lilith123 Klidne sportuj když nemáš problémy. Já jezdila od začátku na kole, plavala, chodím porad i v práci celý den a měla jsem i bouračku. Teď mám 14 týdnů a vše v pořádku. Plavu a cvičím dal.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
10.11.21 18:16

Já dělala vše jako dřív, včetně jízdy na koni :lol: ale kdybych se nehybala, tak nevím proč bych najednou měla chutě začít… ale rozhodně bych nevyrazela na 10 km okruhy, začala bych pozvolna a nikdy bych se neprepinala. Mrkni se po knížce Aktivní porod, jsou tam popsána jednoduchá cvičení k porodu, která se dají cvičit od začátku.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
932
10.11.21 18:47

Já cvicim jógu porad, plavání je také vhodne, ale pokud nejsi zvykla na sport, tak opatrně :kytka: první 3 měsíce jsem se neomezovala, co se týká jógy, kromě zadržování dechu, to nedělat..pak jsem přestala ležet na břiše a teď jsem 32 tt a jen se lehce protahuju :andel:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
932
10.11.21 18:50

Ještě první 3 měsíce pozor na virivku a saunu, ta se nedoporučuje. ;)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
10.11.21 20:03

Naopak bys měla sportovat a zůstat aktivní dokud to jde. Plavání a svižné procházky jsou ideál, já i lehce posilovala, inline, kolo, později lyže. 10km procházky jsem v pohodě dala v 32 týdnu.

  • Citovat
  • Nahlásit
334
10.11.21 20:50

Pokud nemáš obtíže, tak určitě je v pořádku sportovat. 10km procházku ani nepovažuji za sportování…to by snad mela ujit zdravá ženská normálně :nevim: Běžně jsem jako těhotná sportovala - kolo, turistika, posilování, joga… V posledním těhotenství v 37 letech jsem poslednich ufunenych 20km na kole dala v 34tt, pak už jsem se kolenama štouchala do břicha. Nejsi nemocná ale těhotná a kondicka se ti bude fakt hodit!

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
849
10.11.21 20:51
@Anonymní píše:
Naopak bys měla sportovat a zůstat aktivní dokud to jde. Plavání a svižné procházky jsou ideál, já i lehce posilovala, inline, kolo, později lyže. 10km procházky jsem v pohodě dala v 32 týdnu.

Jenže pro někoho je 10 km prochazka odpočinek mezi jinými aktivitami a pro jiného životní sportovní výkon. A pokud zakladatelka doteď seděla doma na zadku a nic nedělala, tak asi neni vhodné v těhotenství začínat. To bude bezpečnější ještě sedět doma a začít po porodu.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
713
10.11.21 21:08

Já sport doporučuji a to jsem měla teď 17. tt i zkrácený čípek, ale sport za to rozhodně nemohl, každopádně ono mě už samo od 16. tt bříško nepustilo.
Jezdila jsem na kole do práce, ale jezdila jsem tak 4 roky. Sem tam jsem si šla zaběhat, teď teda místo toho chodím prostě pěšky. Hlavně to kolo mi je moc líto, protože jsem to vážně milovala po ránu a odpoledne.
Jestliže jsi nesportovala, tak se na něco vyprdni a užívej si energii :D Protáhni se, projdi se, zacvič si něco pro těhotné. Mě ta energie zase teď v 21. tt přešla :D

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat