Starosti s přístupem k distanční výuce

65
21.2.21 21:39

Starosti s přístupem k distanční výuce

Dobrý den,

hodně mě trápí přístup mé dcery k povinnostem skrze distanční výuku.
Když jí několikrát neřeknu, že má něco udělat, tak to prostě neudělá.
Je jí jedno, že dostává pětky nebo N.
Je jí jedno, že je na propadnutí.
Když si k ní k tomu sednu, tak se jen valí po stole a neposlouchá.
Učitelka pomoct nechce, že prý to chce jen důslednou kontrolu úkolů. Ale copak já ji můžu pomoct, když to sama neumím? :(
Sehnala jsem jí doučování. V pořadí už je to čtvrtý člověk, co mi řekl, že to s mou dcerou nemá cenu. Že vždy řekne, že to po vysvětlení chápe, ale když po ní chtějí, aby si úkol opravila, tak to pošle zase špatně. Osobně v téhle době samozřejmě nikdo nepřijde :roll:
Copak jsem nějaká učitelka, abych jí vše učila a vše jí vysvětlovala, když nevím jak? :(
Opravdu jsem už zoufalá a nevím kudy kam. Psychicky jsem z ní vyšťavená a je mi jí vlastně i líto.
Podle mě je to nějaký protest, protože je taky už z této formy výuky zoufalá a nešťastná.
Pořád mi říká, že chce do školy a jak jí chybí kamarádi.
Předtím, když chodila normálně do školy, tak to bylo o dost lepší. Studijní typ sice nikdy nebyla, ale měla třeba na vysvědčení jedničky, dvojky, semtam trojku, což mi tak špatné nepřijde. Ale teď je na propadnutí a nehne s ní nic.
Zkoušela jsem to s ní po dobrém i po zlém. A nemám sílu na to s ní nad tím sedět, když vidím, jak jí to nezajímá a ani mě neposlouchá. Úkoly za ní přece dělat nebudu. To by měla zadarmo.
Je v šesté třídě, má 12 let.
Chce se mi z toho brečet a už je toho na mě moc :pocitac: :zed: :zed:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
151
21.2.21 21:45

Určitě bych jí zprostředkovala kontakt s kamarády. Ať se s nimi schází venku, v maximální možné míře, společné sportování, čas v parku. Udělala bych s ní dohodu, že se spolu budete soustředit na výuku a ty jí naoplatku zprostředkuješ sociální kontakty. Je to protest, dcera se trápí. Jo, Covid je hnus, měla jsem ho, umřel na něj milovaný člověk z mojí rodiny, ale psychika dětí je velmi velmi důležitá.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
21.2.21 21:45

Co doucovani ve skole. Individualni konzultace s ucitelkou. U nas maji zaci v tomhle rocniku takovou moznost. Ti mensi mivaji hodiny navic, kde si latku opakuji a maji prostor na otazky a douceni.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
65
21.2.21 21:52

@Bibinka.zvonilka taková možnost není. Učitelka osobní kontakt zamítá a na spojení po online půlhodinovce prý nemá čas… :?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
65
21.2.21 21:54

@Jednablbka schází se s jednou kamarádkou. Děti ze třídy, se kterými se baví, se s ní prý sejít nechtějí, protože jim to rodiče zakazují :zed:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
23612
21.2.21 22:01
@DobroXzlo píše:
Dobrý den,hodně mě trápí přístup mé dcery k povinnostem skrze distanční výuku.
Když jí několikrát neřeknu, že má něco udělat, tak to prostě neudělá.
Je jí jedno, že dostává pětky nebo N.
Je jí jedno, že je na propadnutí.
Když si k ní k tomu sednu, tak se jen valí po stole a neposlouchá.
Učitelka pomoct nechce, že prý to chce jen důslednou kontrolu úkolů. Ale copak já ji můžu pomoct, když to sama neumím? :(
Sehnala jsem jí doučování. V pořadí už je to čtvrtý člověk, co mi řekl, že to s mou dcerou nemá cenu. Že vždy řekne, že to po vysvětlení chápe, ale když po ní chtějí, aby si úkol opravila, tak to pošle zase špatně. Osobně v téhle době samozřejmě nikdo nepřijde :roll:
Copak jsem nějaká učitelka, abych jí vše učila a vše jí vysvětlovala, když nevím jak? :(
Opravdu jsem už zoufalá a nevím kudy kam. Psychicky jsem z ní vyšťavená a je mi jí vlastně i líto.
Podle mě je to nějaký protest, protože je taky už z této formy výuky zoufalá a nešťastná.
Pořád mi říká, že chce do školy a jak jí chybí kamarádi.
Předtím, když chodila normálně do školy, tak to bylo o dost lepší. Studijní typ sice nikdy nebyla, ale měla třeba na vysvědčení jedničky, dvojky, semtam trojku, což mi tak špatné nepřijde. Ale teď je na propadnutí a nehne s ní nic.
Zkoušela jsem to s ní po dobrém i po zlém. A nemám sílu na to s ní nad tím sedět, když vidím, jak jí to nezajímá a ani mě neposlouchá. Úkoly za ní přece dělat nebudu. To by měla zadarmo.
Je v šesté třídě, má 12 let.
Chce se mi z toho brečet a už je toho na mě moc :pocitac: :zed: :zed:

Moc mě to mrzí a je mi dcery upřímně líto. Takových dětí bude přibývat. Znepokojivé je, že nechce pracovat ani s tebou a že je ke svým výsledkům lhostejná. na tvém místě bych kontaktovala paní učitelku, aby pomohla ona: motivací, konzultací, radou. Beru to podle sebe, takovou prosbu bych nikdy neodmítla, naopak. Nevím, jak to funguje u vás. Druhostupňoví učitelé většinou (oprávněně) předpokládají, že děti umí pracovat a dokáží pracovat i samy - na druhou stranu takhle mimořádná situace ve školství ještě nikdy nebyla. Děti nabádám ke vzájemné spolupráci, třeba by dcera mohla spolupracovat s nějakou svou kamarádkou a být s ní v kontaktu sice on-line nebo na telefonu, ale aby nebyla na práci sama. Pokud někoho takového má. Na konkrétní rady dáváš o dceři málo informací. Ale chápu tě a soucítím.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
65
21.2.21 22:13
@hanka.br. píše:
Moc mě to mrzí a je mi dcery upřímně líto. Takových dětí bude přibývat. Znepokojivé je, že nechce pracovat ani s tebou a že je ke svým výsledkům lhostejná. na tvém místě bych kontaktovala paní učitelku, aby pomohla ona: motivací, konzultací, radou. Beru to podle sebe, takovou prosbu bych nikdy neodmítla, naopak. Nevím, jak to funguje u vás. Druhostupňoví učitelé většinou (oprávněně) předpokládají, že děti umí pracovat a dokáží pracovat i samy - na druhou stranu takhle mimořádná situace ve školství ještě nikdy nebyla. Děti nabádám ke vzájemné spolupráci, třeba by dcera mohla spolupracovat s nějakou svou kamarádkou a být s ní v kontaktu sice on-line nebo na telefonu, ale aby nebyla na práci sama. Pokud někoho takového má. Na konkrétní rady dáváš o dceři málo informací. Ale chápu tě a soucítím.

No to je právě ten její lhostejný přístup ke všemu. Spolužačka ani spolužák nepomůžou, protože to prý nejde všem a všichni mají špatné známky :roll: je mi jasné, že si to vymýšlí jen aby nemusela nic dělat.
Už jsem psala třídní učitelce email, ale doslova mi napsala, že to u ní nemá smysl a na vysvětlení mimo online půlhodinovku prý nemá čas… Že to chce jen důslednou kontrolu ad úkoly. Takže jsem z toho fakt na prášky, protože to já jsem ta špatná, co se s dítětem neučí žejo… :?
Upřímně… Online hodina trvá 30 minut. Kde je zbylých 15 minut? Nepodceňuji práci učitelů, ale když se zeptá ve škole, že tomu nerozumí, tak tam jim to taky musí přece vysvětlit i nějakým jiným způsobem. Byla jsem několikrát svědkem toho, jak se holka ptala, že tomu nerozumí a že potřebuje pomoc s vysvětlením a odpověď učitelky byla, že nechápe čemu na tom nerozumí. Upřímně, já tomu taky nerozumím :zed:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
864
21.2.21 22:14
@DobroXzlo píše:
Dobrý den,hodně mě trápí přístup mé dcery k povinnostem skrze distanční výuku.
Když jí několikrát neřeknu, že má něco udělat, tak to prostě neudělá.
Je jí jedno, že dostává pětky nebo N.
Je jí jedno, že je na propadnutí.
Když si k ní k tomu sednu, tak se jen valí po stole a neposlouchá.
Učitelka pomoct nechce, že prý to chce jen důslednou kontrolu úkolů. Ale copak já ji můžu pomoct, když to sama neumím? :(
Sehnala jsem jí doučování. V pořadí už je to čtvrtý člověk, co mi řekl, že to s mou dcerou nemá cenu. Že vždy řekne, že to po vysvětlení chápe, ale když po ní chtějí, aby si úkol opravila, tak to pošle zase špatně. Osobně v téhle době samozřejmě nikdo nepřijde :roll:
Copak jsem nějaká učitelka, abych jí vše učila a vše jí vysvětlovala, když nevím jak? :(
Opravdu jsem už zoufalá a nevím kudy kam. Psychicky jsem z ní vyšťavená a je mi jí vlastně i líto.
Podle mě je to nějaký protest, protože je taky už z této formy výuky zoufalá a nešťastná.
Pořád mi říká, že chce do školy a jak jí chybí kamarádi.
Předtím, když chodila normálně do školy, tak to bylo o dost lepší. Studijní typ sice nikdy nebyla, ale měla třeba na vysvědčení jedničky, dvojky, semtam trojku, což mi tak špatné nepřijde. Ale teď je na propadnutí a nehne s ní nic.
Zkoušela jsem to s ní po dobrém i po zlém. A nemám sílu na to s ní nad tím sedět, když vidím, jak jí to nezajímá a ani mě neposlouchá. Úkoly za ní přece dělat nebudu. To by měla zadarmo.
Je v šesté třídě, má 12 let.
Chce se mi z toho brečet a už je toho na mě moc :pocitac: :zed: :zed:

To je smutný a určitě není jediná. Tohle je přesně to, že to prostě někdo nedává. Chce to aby chodila hodně s kámošema ven, odreagovala se, zabavila se, odpočinula a dopoledne měla sílu na školu. To pomáhá i mě a všem okolo. Nejde sedět doma takovou dobu a bez kontaktu, já bych asi upadnul do stejný nálady a to se pak logicky blbě učí a leze něco do hlavy.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
65
21.2.21 22:19
@Matt 02 píše:
To je smutný a určitě není jediná. Tohle je přesně to, že to prostě někdo nedává. Chce to aby chodila hodně s kámošema ven, odreagovala se, zabavila se, odpočinula a dopoledne měla sílu na školu. To pomáhá i mě a všem okolo. Nejde sedět doma takovou dobu a bez kontaktu, já bych asi upadnul do stejný nálady a to se pak logicky blbě učí a leze něco do hlavy.

Chodí s jednou kamarádkou. Spolužáci že třídy prý nemůžou, protože jim to zakazují rodiče :zed:
Je z toho celkově otrávená a já jsem pak, bohužel, otrávená z ní a s ní vlastně taky… :(

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
52170
21.2.21 22:19

Deti ztraci motivaci. Chybi jim soc. kontakt. Az bude konec tehle situace, tak budou plne cekarny psychologu a psychiatru. Ze deti/ mladez to odskacou nejvic.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
23612
21.2.21 22:20
@DobroXzlo píše:
No to je právě ten její lhostejný přístup ke všemu. Spolužačka ani spolužák nepomůžou, protože to prý nejde všem a všichni mají špatné známky :roll: je mi jasné, že si to vymýšlí jen aby nemusela nic dělat.
Už jsem psala třídní učitelce email, ale doslova mi napsala, že to u ní nemá smysl a na vysvětlení mimo online půlhodinovku prý nemá čas… Že to chce jen důslednou kontrolu ad úkoly. Takže jsem z toho fakt na prášky, protože to já jsem ta špatná, co se s dítětem neučí žejo… :?
Upřímně… Online hodina trvá 30 minut. Kde je zbylých 15 minut? Nepodceňuji práci učitelů, ale když se zeptá ve škole, že tomu nerozumí, tak tam jim to taky musí přece vysvětlit i nějakým jiným způsobem. Byla jsem několikrát svědkem toho, jak se holka ptala, že tomu nerozumí a že potřebuje pomoc s vysvětlením a odpověď učitelky byla, že nechápe čemu na tom nerozumí. Upřímně, já tomu taky nerozumím :zed:

Rodiče si často neuvědomují, že vyučovací jednotka ve škole není a nemůže být stejně dlouhá, jako ta on-line. Často vídám, že by nejraději překlopili dětem rozvrh do on-line hodin, ale to děti prostě nedají. nevydrží. Je nezbytné tu hodinu rozdělit na práci v on-line prostředí a práci mimo něj. Je smutné, že paní učitelka nechce pomoci - napíše vysloveně, že to nemá smysl? Tak tomu snad ani nechci věřit. Předpokládám, že dcera má i nějaké významnější problémy a měla je i před DV, je to tak? Jak přistupuje k práci doma - pomáhá ti? Má nějaké své povinnosti, které musí plnit? A nějaké mimoškolní aktivity? Nebo „nedělat nic“ je její standard?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
65
21.2.21 22:27
@hanka.br. píše:
Rodiče si často neuvědomují, že vyučovací jednotka ve škole není a nemůže být stejně dlouhá, jako ta on-line. Často vídám, že by nejraději překlopili dětem rozvrh do on-line hodin, ale to děti prostě nedají. nevydrží. Je nezbytné tu hodinu rozdělit na práci v on-line prostředí a práci mimo něj. Je smutné, že paní učitelka nechce pomoci - napíše vysloveně, že to nemá smysl? Tak tomu snad ani nechci věřit. Předpokládám, že dcera má i nějaké významnější problémy a měla je i před DV, je to tak? Jak přistupuje k práci doma - pomáhá ti? Má nějaké své povinnosti, které musí plnit? A nějaké mimoškolní aktivity? Nebo „nedělat nic“ je její standard?

Doma pomáhá se vším. Baví ji vařit a péct. Je hodná. Jo, puberta s ní cloumá, ale je hodnější a klidnější, než její mladší sestra.
Přímo doslovně napsala, že to u ní k ničemu nevede. Myslela to asi stejně jako já, že holku nedokáže nic namotivovat. Ani domluva, ani ten zhoršený prospěch.
Předtím, když se chodilo do školy, tak si dělala úkoly normálně. Semtam na něco zapomněla, ale nic hrozného. Poznámky domů nenosila.
Když s něčím potřebovala pomoct, tak jsem jí pomohla. Když přišla ze školy, tak si hned po škole začala sama dělat úkoly.
Teď jí nepoznávám a jsem z ní zoufalá. Jen se modlím, aby se ve škole zase srovnala. Jenže kdy to bude… :roll:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
1311
21.2.21 22:32

Vysvětlila bych jí, že jí učitelka nechá úplně klidně propadnout a nebude pokračovat do sedmé třídy se spolužáky. Přístup učitelky teda taky není zrovna OK. Mám dceru v páté třídě a je každý den doma sama a ještě se nestalo aby se nepřipojila. Můžu se na ní spolehnout a teď si uvědomuju, že jsem to brala jako samozřejmost a vůbec mě nenapadlo, že to tak být nemusí. Musím ji pořádně pochválit. Online výuku mají od 9 hod, ale všichni jsou připojený už v 8 a udržují sociální kontakt :) navrhla bych psychologa, ale než se tam dostanete, tak budou děti zpět ve škole. Asi tam teď bude nával…snad se dcera vzpamatuje a pochopí, že jinak to ted prostě nejde…držím palce

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
23612
21.2.21 22:34
@DobroXzlo píše:
Doma pomáhá se vším. Baví ji vařit a péct. Je hodná. Jo, puberta s ní cloumá, ale je hodnější a klidnější, než její mladší sestra.
Přímo doslovně napsala, že to u ní k ničemu nevede. Myslela to asi stejně jako já, že holku nedokáže nic namotivovat. Ani domluva, ani ten zhoršený prospěch.
Předtím, když se chodilo do školy, tak si dělala úkoly normálně. Semtam na něco zapomněla, ale nic hrozného. Poznámky domů nenosila.
Když s něčím potřebovala pomoct, tak jsem jí pomohla. Když přišla ze školy, tak si hned po škole začala sama dělat úkoly.
Teď jí nepoznávám a jsem z ní zoufalá. Jen se modlím, aby se ve škole zase srovnala. Jenže kdy to bude… :roll:

Ty znáš svou dceru nejlépe. Pokud vidíš, že to není pouhý vzdor, ale jde spíše do deprese a prostě to nedává, je čas na odbornou pomoc. Když učitelka nepomůže, obraťte se na výchovného poradce a vedení školy nebo na krizovou linku, na kterou by ti měli dát alespoň kontakt. Měla by alespoň číst, opakovat to, co umí pro ni přijatelnou formou a ročník si v klidu zopakovat.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
864
21.2.21 22:39
@DobroXzlo píše:
Chodí s jednou kamarádkou. Spolužáci že třídy prý nemůžou, protože jim to zakazují rodiče :zed:
Je z toho celkově otrávená a já jsem pak, bohužel, otrávená z ní a s ní vlastně taky… :(

A to nejde nikdo jiný ven, třeba z kroužku nebo sousedi, kdokoli, však si může najít i jiné kamarády ne jenom spolužáky. U nás je na sídlišti víc živo, než normálně, protože jak nejsou kroužky, tak je víc času chodit ven. Potřebuje se nějak zabavit, aby se dostala z tý letargie, takto se nic nenaučí, to je jasný. A taky ji vysvětlit, že se učí pro sebe, že tohle nic neřeší, takto akorát hrozí, že přijde o ty spolužáky a také, že bude do školy chodit o rok déle a to je přece dobrej strašák, kdo by chtěl chodit do školy déle než je nutný.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat