Stavy po změně antidepresiv

Anonymní
17.11.19 17:06

Stavy po změně antidepresiv.

Ahoj holky, zdravím a mám prosbu. Mám úzkostě depresivní poruchu, léčím se cca 10 let, sem tam pár případů, ale cca do měsíce v pořádku. Letos v červnu hrozný propad, beru apo cital, ten mi mudr. navýšila, ale bohužel nic moc účinek. Přidala agomelatin, ten jsem brala cca měsíc a účinek 0. Pak Velaxin, ten zabral, bylo mi celkem fajn, Vrátila jsem se do práce a bum mám to znovu. Takže ponechán citalec a nasezen brintellix, mám ho 6 dní a je mi hrozně.. Taková mimo, ospalá, hrozná únava, nesoustredenost, ach jo.. Je možný, že je to změnou?? To zase budu čekal měsíc, než to naběhne??? Myslím, že je nás s depkou hodně, když je člověk v poho, tak si na ty stavy ani nevzdechne, ale teď :(((Co myslíte??

  • Citovat
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
3593
17.11.19 17:14
@Anonymní píše:
Ahoj holky, zdravím a mám prosbu. Mám úzkostě depresivní poruchu, léčím se cca 10 let, sem tam pár případů, ale cca do měsíce v pořádku. Letos v červnu hrozný propad, beru apo cital, ten mi mudr. navýšila, ale bohužel nic moc účinek. Přidala agomelatin, ten jsem brala cca měsíc a účinek 0. Pak Velaxin, ten zabral, bylo mi celkem fajn, Vrátila jsem se do práce a bum mám to znovu. Takže ponechán citalec a nasezen brintellix, mám ho 6 dní a je mi hrozně.. Taková mimo, ospalá, hrozná únava, nesoustredenost, ach jo.. Je možný, že je to změnou?? To zase budu čekal měsíc, než to naběhne??? Myslím, že je nás s depkou hodně, když je člověk v poho, tak si na ty stavy ani nevzdechne, ale teď :(((Co myslíte??

Tak změnou to být může, většinou trvá týden až 2, než si na nový lék zvykneš a mohou být přechodné NÚ z nasazení, nevím konkrétně, jak je to u Brintellixu, ale u Citalecu to třeba takhle být může. Ale nevím, jestli je vhodné kombinovat Citalec a Brintellix, já beru Deprex (taky SSRI AD jako Citalec), taky jsem teď měla propad a ptala jsem se na Brintellix a Dr. říkala, že by mohl hrozit serotoninový syndrom. Jinak Brintellix by měl mít naopak prokognitivní účinek dle studií. Držím palce, ať je lépe.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
17.11.19 17:24

Já se taky mudry ptala a říkala, že mám toho Brintellixu malé množství.. Jenom mě zaráží ten hroznej propad :((jsem jak hadrová panenka a ještě k tomu priblbla :zed: Serotinovy syndrom se prý rozvine do 48 hodin a jsou při něm vysoký teploty, je to tak??

  • Citovat
  • Nahlásit
3593
17.11.19 17:30
@Anonymní píše:
Já se taky mudry ptala a říkala, že mám toho Brintellixu malé množství.. Jenom mě zaráží ten hroznej propad :((jsem jak hadrová panenka a ještě k tomu priblbla :zed: Serotinovy syndrom se prý rozvine do 48 hodin a jsou při něm vysoký teploty, je to tak??

Nevím přesně, do kdy se rozvine, ale příznaků je hodně - vysoký tlak, tachykardie, třes, agitovanost, vysoká teplota, pocity na zvracení, průjem, záškuby svalů… kolik máš mg toho Brintellixu? Já třeba měla hrozný propad po nasazení konkrétně toho Citalecu, ale po týdnu se to začalo zlepšovat. Držím moc palce, mně je taky blbě, musíme bojovat. Chodíš na terapie?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
17.11.19 17:37

Já měla ustálwnou hladinu na 40 mg apo čítal, pak rok a půl 30 a pohoda.. Ted mám 50 a 5 mg toho Brintellixu.. Navýšení 14dni a 6 dní to nové.. MUDr mě zná, tak ji věřím.. Normálně si tam cca za 3 měsíce jdu pro recept a nyní terapie u ní, jsem tam vždycky cca hodinu.. Co je tobě???

  • Citovat
  • Nahlásit
3593
17.11.19 18:03
@Anonymní píše:
Já měla ustálwnou hladinu na 40 mg apo čítal, pak rok a půl 30 a pohoda.. Ted mám 50 a 5 mg toho Brintellixu.. Navýšení 14dni a 6 dní to nové.. MUDr mě zná, tak ji věřím.. Normálně si tam cca za 3 měsíce jdu pro recept a nyní terapie u ní, jsem tam vždycky cca hodinu.. Co je tobě???

Já taky brala Citalec 40 mg. Já nepíši, že nemáš Dr. věřit, moje mě taky zná a zas ví, že kdyby mi ten Brintellix přidala, že bych tak přemýšlela nad serotoninovým syndromem, až bych ho z toho snad dostala. Já tu nechci psát svoje diagnózy, ale mám toho víc, i léků beru víc - AD, dvoje AP a stabilizátory a dle potřeby Rivotril. A jinak k psycholožce nechodíš, když jsi k psychiatričce chodila jen jednou za 3 měsíce? Ale je fajn, že si na tebe udělá hodinu, to je dost nadstandard. Tak uvidíš, jak se to bude vyvíjet dál, budu držet palce.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
17.11.19 18:26

Teď jsi mě pobavila :)) S tím syndromem, že by si ho snad dostala, jak by sis to vsugerovala.. Ty naše hlavy, to je věc.. Jojo, na terapii jsem byla kdysi, učili nás tam relaxovat, pak jsem tam byla sama, ale tak nějak výsledek nic moc.. Jojo, vím, že je to nadstandard a vážím si ji, ona má na pacienta půl hodiny, vždycky jsem v čekárně sama. Se vždycky hrozím, když čtu, že někdo přijde a má na něj jeho doktor 10 minut:(( Hmm, máš těch prášku víc, tak určitě ví, co dělá.. Já akorát nenašla dost ohlasů na ten Brintellix, tak nevím…

  • Citovat
  • Nahlásit
3593
17.11.19 18:42

Ty jo, fakt má na každého půl hodiny? A v čekárně jsi sama? Tak to je luxus na dnešní dobu. Já jsem tedy u psychiatričky taky tak cca půl hodiny, ale má tam vždycky hodně pacientů, takže tak hodinu čekám (ostatní tam většinou tak dlouho nejsou). A dívala ses na www.doktorka.cz Tam je o Brintellixu docela rozsáhlá diskuze. Jinak je na trhu asi od roku 2015, takže zas tolik poznatků ještě není.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
3593
17.11.19 18:43

Tady je přímo link na diskuzi o tom Brintellixu: https://diskuse.doktorka.cz/…ntidepresiva

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
17.11.19 19:11

Jj, díky moc, to bylo jediný, co jsem našla.. Dost lidí píše, že zabral, tak uvidíme.. On pry nemá nežádoucí účinky, ale je to prostě nový lék do mozku a v kombinaci s tím citalem si na sebe asi musej kluci:) zvyknout!! ;) Mě vadí hlavně ta únava a nesoustredenost, ach jo.. Mám teď neschopenku, to mi taky nepridava, ale zdraví mi z firmy fakt nikdo nevrátí :((

  • Citovat
  • Nahlásit
3593
17.11.19 19:15
@Anonymní píše:
Jj, díky moc, to bylo jediný, co jsem našla.. Dost lidí píše, že zabral, tak uvidíme.. On pry nemá nežádoucí účinky, ale je to prostě nový lék do mozku a v kombinaci s tím citalem si na sebe asi musej kluci:) zvyknout!! ;) Mě vadí hlavně ta únava a nesoustredenost, ach jo.. Mám teď neschopenku, to mi taky nepridava, ale zdraví mi z firmy fakt nikdo nevrátí :((

No tak jinde jsem taky nic nenašla, jen mám ještě zkušenost od kamarádky, kterou vytáhl z těžkých depresí. NÚ má, jako každý lék, ale podle SPC hodně málo, ale taky to může být tím, že je nový a lékaři taky NÚ svých pacientů málo hlásí. Já mám šílenou únavu už asi 6 let, spím klidně 16 hodin někdy a stejně jsem vyřízená. Jak spíš ty?

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
17.11.19 19:29

Je, tak další, který zabral:) Já jsem teď taky pekelně unavená, když mi bylo v tom září, říjnu dobře, tak jsem hned nabehala do práce, byli jsme ba výletech, dala jsem klidně 20 kilometrů, po houbách lítala každý den.. Ted od ut, co mám nasazený, jsem ráda, že uvařím a pořád polehavam.. Spím celkem v pohodě, aspoň to!!! Víš, jak, jak si člověk usne i přes den, tak jdu spát třeba v jedenáct.. Když chodím do rachoty vstávám v šest a jakmile sednu k telce, jsem v devět večer tuhá.. Musíš chodit do práce??

  • Citovat
  • Nahlásit
3593
17.11.19 19:37

Tak to asi fakt ta únava bude z toho, no snad tě to přejde a takže si i zdřímneš přes den?
Já do práce od září nechodím, byla jsem 4 měsíce v léčebně a když jsem se vrátila do práce, bylo mi tak, že jsem hned druhý den měla sick day a pak jsem dala výpověď, prostě to nešlo. Teď se dávám dohromady, lítám po doktorech (tedy momentálně jsem nemocná) a od ledna chci hledat novou práci. Ale i když jsem chodila do práce, tak jsem chodila spát třeba v 17 h večer, abych ráno v 7 vstala.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Anonymní
17.11.19 19:58

A pomohla ti léčebna?? Neznam nikoho, kdo tam byl, tak si to neumím představit.. Měla jsi náročnou práci psychicky, nebo fyzicky?? :jazyk:

  • Citovat
  • Nahlásit
3593
17.11.19 20:06

Já tam nebyla poprvé, ale už skoro 20-krát. Bylo mi tam líp na konci pobytu, ale po návratu domů vše zpátky. Práci spíš psychicky, ale ne tolik. A ty ji máš náročnou jak? Já bych ani fyzicky náročnou dělat nemohla, léčím se ještě na neurologii.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat