Štítná žláza - na co se zaměřit?

5
5.8.20 16:31

Štítná žláza.. poradíte?

Dobrý den, před pár lety jsem byla na vyšetření štítné žlázy… Ne z důvodu že bych s ní něco měla ale doktor mě posílal na různý vyšetření.. Štítná žláza se pak vůbec neřešila a já jsem od té doby byla v pořádku, neměla jsem žádné zdravotní problémy..
Až teď za poslední cca 2 Měsíce jsem dost přibrala. Z jídla to určitě není, jím zdravě a sem tam cvičím. Problémy se štítnou žlázou má problém babička, sestra i matka. Tak mě napadlo jestli nemůžu mít špatnou štítnou žlázu. Vytáhla jsem tedy tu starou lékařskou zprávu, a mám tam dva závěry.
První: normální USG nález na štítné žláze
Druhý: chronická autoimunitní tyreoiditis eufunkčni :nevim: je tu někdo, kdo by mi dokázal poradit, co to vlastně je? K lékaři samozřejmě půjdu.. jsem objednaná až za týden. Tak abych věděla na co se zaměřit. Děkuji mnohokrát :srdce:

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
7701
5.8.20 16:34

Chronická tyreoiditida (chronická autoimunitní tyreoiditida, Hashimotova tyreoiditida atd.) je chronický autoimunitní zánět štítné žlázy. Je nejčastější příčinou hypotyreózy, která se však nemusí vyvinout ve všech případech.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
7701
5.8.20 16:43
  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
513
5.8.20 16:51

Máš autoimunitní zánět ŠŽ, šla bych k endokrinologovi, zřejmě nasadí léky.
Divím se, že to lékař přešel a neřešil.

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
5
5.8.20 16:56

@milami Tam samozřejmě chci jít, chci to řešit :) tehdy mi doktor žádný léky nedal a dál se to neřešilo. Ale jak jsem psala poslední dva měsíce mám menší problémy. A jsem zmatená z te lékařské zprávy. Jinak děkuji :)

• Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
19671
5.8.20 17:02
@Obei píše:
@milami Tam samozřejmě chci jít, chci to řešit :) tehdy mi doktor žádný léky nedal a dál se to neřešilo. Ale jak jsem psala poslední dva měsíce mám menší problémy. A jsem zmatená z te lékařské zprávy. Jinak děkuji :)