Student a úřad práce

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
Basterao
Ukecaná baba ;) 2218 příspěvků 29.10.14 18:23
Student a úřad práce

Ahoj holky,

chtěla bych se zeptat, kdesi jsem viděla, že v roce 2012 platilo, že když jste student a máte odpracován rok nebo tak nějak, tak můžete normálně na Úřad práce a dostanete podporu v nezaměstnanosti, tak se chci zeptat, zda nemáte někdo zkušenost, že to platí pořád. V prosinci mi končí smlouva v práci a budu se stěhovat jinam, obávám se, že hned tak práci neseženu a hodila by se mi nějaká ta koruna. Jsem stále jako student, ale jen dodělávám zkoušku z jazyka a pak státnice, nechodím tam a platil za mě do teď zaměstnavatel, dělám již více jak tři roky. Nemáte někdo představu nebo zkušenost? Hodila bych to do poradny, ale nevím, kam.
 Děkuji

Stránka:  1 2 3 Další »
Reakce:
Kloistr
Kecalka 141 příspěvků 29.10.14 18:27

Ahoj, stále to platí. Pokud máš ke dni podání žádosti o podporu v nezaměstanosti odpracováno víc jak 12 měsíců s dobou důchodového pojištění, vznikne ti nárok na podporu. Pokud bys odpracovala méně a byla studentem prezenčního studia, evidovat se nemůžeš.

Basterao
Ukecaná baba ;) 2218 příspěvků 29.10.14 18:41

@Kloistr děkuji za odpověď, jsem student prezenčního studia, ale za rok 2013 mám vyměřovací základ důchodového pojištění 115 tisíc a letos to bude asi ještě více, tak nevím, zda to na mě tedy platí

Kloistr
Kecalka 141 příspěvků 29.10.14 18:44

@Basterao
Vyměřovací základ do toho nepatří, tam jde o to, jestli jsi zaměstaná klasicky na pracovní smlouvu a zaměstnavatel za tebe odvádí sociální pojištění, pokud ano, tak je vše v pořádku ;)

Basterao
Ukecaná baba ;) 2218 příspěvků 29.10.14 18:49

@Kloistr jj jsem na smlouvu klasickou, na 0,8 úvazek, ale normálně odvádí zdravotní i sociální a na konci roku dostávám evidenční list důchodového pojištění právě :)

Kloistr
Kecalka 141 příspěvků 29.10.14 18:52
:)
Basterao