Svatba, místo, zkušenosti
- Fotoalbum (0)
- Přidat k oblíbeným
- Zapnout podpisy
- Hledání v tématu
Svatba, místo, zkušenosti
Zdravim, plánujeme svatba cca tak za rok max 2. Chtěla jsem se zeptat na
vaše rady, tipy. Co byste udělali jinak, na cem byste ušetřili? A kolik
vás svatba stala? U nás je to cca 40 lidi. Diskuzi je hodně, ale některé
jsou staré spoustu let. Žádný přepych, ale jediné co bych nechtěla je
obřad na radnici. Na jakem místě jste měli obřad a jak to bylo s hostinou?
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Reakce:
Obřad jsme měli na stejném místě jako noclech a hostinu. To doporučuji, člověk nemusí řešit přesuny lidí. Dále jsme měli odpolední obřad, takže odpadl oběd. Rozhodně nedoporučuji poslední dobou častý model: obřad, oběd jen pro vyvolené, grilovačka pro všechny. Bud pozvat na oběd všechny nebo ho radši ani nepořádat. Dále doporučuji trvat si na tom koho ne/pozvete.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
@Wani měli jste to někde
v penzionku, statku nebo tak něco?
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Cca 40 lidí, obřad na radnici, pak přesun do restaurace, jídlo+pití+výzdoba stolů i s dýškem tuším 45K (bez vína, to jsme brali z vinotéky), zbytek: šaty pro oba, boty, prstýnky, kytky, pozvánky, připínáčky, vlasy, makeup, výslužky, fotograf, hudba, kytky, cukroví…no, bylo to celkem cca 58k. Nejdražší byl fotograf a prstýnky, ale máme hromadu luxusních fotek.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Začněte to řešit brzo, fakt brzo, jestli si chcete na svatbu pronajímat
nějaké místo typu mlýn/statek/penzion… My jsme začali skoro rok předem
(a to dávno před koronou) a stejně jsme si už moc nemohli vybírat, teď,
potom, co spousta párů svatby už druhý rok kvůli nařízením odkládá, to
bude se svatebními místy příští rok totální peklo. Pokud to chcete mít
třeba někde na vlastní zahradě, tak to je samozřejmě jiná.
Jinak je to celkem individuální, jaké má kdo požadavky, co je pro něj na svatbě důležité a co ne… my jsme měli obřad v zámecké zahradě a hostinu a párty pak na takovém statku se zahradou, který jsme měli jen pro sebe. Celé komplet se vším nás vyšlo mírně přes 130 tisíc, nepočítám, že některé věci jsme pak zas prodali - takže tím se ta částka ještě mírně sníží.
Neměli jsme servírovaný oběd, ale celý den raut a k tomu prase a krůtu na rožni, a tento model vřele doporučuju - nejsou prodlevy, že půlka lidí už má u hostiny sněden první chod a ostatním ho ještě ani nepřinesli, každý si vezme jen to, co chce, a nevyhazují se plné talíře s rozšťouranou svíčkovou, a taky mi to celkově přišlo takové uvolněnější… ale to záleží, jestli to chceš mít spíš slavnostní, tak se ten servírovaný oběd asi hodí - my jsme to měli dost neformální.
Taky se mi osvědčila koupe šatů z bazárku po předchozí nevěstě - byly krásné a pěkně mi seděly (samozřejmě jsem si je jela vyzkoušet) a pak jsem je zas prodala dál, takže mě nestály ve výsledku skoro nic. Výběr je velký (pokud nemáš nějakou nestandardní velikost - ať na jednu, či na druhou stranu) a vyjde to levněji, než půjčené ze salónu, a nemusíš se strachovat, že je někde poničíš a budeš doplácet pokutu…
Dneska hodně lidí má obřad a hostinu na jednom místě, takže pokud nechcete radnici, tak to je pro vás taky fajn řešení, pokud u toho vašeho místa bude nějaký fajn plácek.
Souhlasím, že model „oběd jen pro rodinu“ je dost peklo… to už raděj udělejte obřad odpoledne (třeba ve 3) a navažte rovnou rautem a „večerní“ oslavou pro všechny. Když jsem někde hostem, tak to samozřejmě respektuju, už jsem byla na takových X svatbách, ale sama bych to nikdy tak neudělala.
Anonym, finance.
- načítám...
- Citovat
- Nahlásit
@Natt77 píše:
@Wani měli jste to někde v penzionku, statku nebo tak něco?
V penzionu. Svatby ve statku nejsou pro mě a když jsem se vdávala, ještě nebyly tak trendy.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Zapomněla jsem napsat, že jsme měli 75 lidí a ten areál jsme měli od pátku do neděle (ani to jinak nešlo, ale moc nám to tak vyhovovalo).
Nejdražší byl pronájem místa (cca 40 tisíc - ale to je dost běžná cena) a pronájem zámecké zahrady na obřad (15 tisíc - to je hodně, ale tak se nám to líbilo, že jsme se rozhodli to za to dát, byla to asi jediná věc, kde jsme se celkem „rozšoupli“, v ostatních položkách jsme se dost drželi při zemi, na tom by se dalo určitě ušetřit). Prstýnky nás stály asi 10k, šaty jsem měla za 4700,–, ale za stejně jsem je zas prodala, takže byly vlastně zadarmo. Fotografka byla naše kamarádka, takže to jsme měli opravdu za levno (5k), za profíka počítej spíš 10+.
A ostatní položky už se týkaly hlavně jídla a pití (zařizovali jsme si většinu sami, něco jsme měli objednané od cateringovky, jen jídlo, bez obsluhy), půjčení aparatury na čepování, pak ženichovo oblečení, kytky (4k). Líčila i česala mě sestřenice, to jsem měla zadarmo.
Vlastně kromě těch pronájmů si myslím, že se na ničem moc víc
ušetřit nedalo (ale zas jsme se nějak urputně nesnažili), takže prostě to
většinou stojí a padá na tom, kde to budete mít… a jestli si tam můžete
zařídit vlastní jídlo a hlavně pití, nebo je tam povinné mít jejich
catering.
Ještě jsme chtěli kapelu, akorát ta, co jsme chtěli, neměla na naše datum
čas, tak jsme se obešli bez ní - ale bavili jsme se dost i tak. Každopádně tam by člověk musel dle
velikosti a reputace počítat s dalšími plus mínus 15k.
- načítám...
- Citovat
- Nahlásit
Ohledně jídla:
Za Catering jsme dali cca 70 tisíc, s obsluhou (oběd cca pro 40 lidi,
večerní raut 75 lidi) nemůžu si stěžovat, bylo to super, hodně jídla,
skoro všechno se snědlo.
Co bych ale udělala jinak je sladký bar, (uz si nevybavi na kolik nás vyšel
) sladkého se skoro nikdo ani nedotknul. A zbylo toho strašně moc. Takže za
mě by bohatě stačil svatební dort.
Jinak co se týče ostatních věcí: Šaty 9 000 Kč
manželovi oblek: 8000 Kč
Dort 3 500 Kč
Květiny+květinová dekorace 5000 Kč
Prstynky: 10 000 Kč
Obřad + místo: 5 000 Kč
Oznámení: 4000 Kč
DJ: 3000 Kč
Kameraman: 6000 Kč
Fotografka: 9000 Kč
Jelikož jsme měli hostinu a večerní party v kulturaku tak nás to vyslo na
par korun 😀 🙈
- načítám...
- Citovat
- Nahlásit
Poučila jsem se z chyb svateb, na které jsem kdy byla pozvaná. To
znamená - oběd jen pro vyvolené je prostě trapas, to radši žádný a mít
odpolední obřad a třeba večerní raut; přesuny jsou otravné - měli jsme
vše na jednom místě. Měli jsme i stejný počet lidí, bylo to ideální.
Chyba mojí svatby - nebyla vymyšlená zábava, když jsme byli jen my dva na
focení - myslela jsem si, že by si s tím dospělí lidi mohli poradit - se
dvěma hodinami volného času - někteří si jeli prohlídnout město, jiní
seděli jak pecky a nudili se a taky jsem nemyslela na oběd pro fotografy
tak jsem jim to přiznala a řekla jim, ať si
daji v restauraci cokoliv na nás. A taky jsem se večer předtím zcákala se
svědkyní někde v baru, tak to prosím taky nedělej
moje fotky z přípravy vlasů a mejkapu stojí
za to
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Jediné, co bych udělala jinak, bylo, že bych do pokynů svatebčanům
napsala, že je prosíme, aby během obřadu a krátce po něm nechali své
telefony v kapsách a kabelkách, že se s nimi o všechny fotografie, které
pořídí fotograf, rádi později podělíme. Protože jít pak uličkou a
místo do obličejů se koukat do hledáčků mobilů, je prostě na zabití…
Jako, nebylo to tak dramatické,
všichni naši přátelé a většina blízkých příbuzných má zdravý
rozum, ale i těch třeba 5, 6 lidí prostě naštve, nehledě na to, že pak
fotografka má pekelnou práci, aby vybrala fotky lidí, kde zrovna nikdo
nečumí do telefonu.
A ten předchozí point s tím, že by měli mít hosté nějakou zábavu
během focení, je určitě důležitý. My jsme to prostě udělali tak, že
jsme se šli fotit až později během rautu, takže hosté jedli a nebylo tak
blbý, že tam nejsme.
Nejhorší možnost je, když se novomanželé fotí mezi obřadem a obědem -
většinou to trvá mnohem déle, než čekají, a hosté nemají do čeho
píchnout a do toho mají hlad.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
@Natt77 nás bylo 50 a
celkově to stalo 55 tisíc. Šaty jsem měla z bazaru a budu prodávat. Na
čem se dá ušetřit je různé podle vašich preferencí, možností a místa
kde se budete brát. Co bych udělala jinak je profesionální fotograf, lepší
organizace hromadného focení. A hlavně pokud budete mít obřad jinde než
hostinu tak mít zajištěné po obřadu pro hosty alespoň pití. My než se
vyfotili tak jsme byly děsně všichni vyprahly. Petky s vodou v kufru auta
by bodly. Oběd aby sme nikoho nevyclenovaly a zároveň neplatily bambilion,
taky se netrefis vždy všem do chuti, jsme vyřešily společnou polévkou a
pak byl celý den přístupný raut. Všichni si to moc chválily.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Další podobná témata podle názvu
- Reprofit Ostrava - podobná zkušenost?
- Trampolína v zemi zkušenosti
- Galaktosemie - zkušenosti
- Dárek k 1 výročí svatby ( Pro může )
- Zkušenosti s MUDr. Eva Stará (Kuchaříková)
- SPP CZ, a.s. - dodávky energií - zkušenosti
- VOŠ pedagogická zkušenosti