Syn najednou zlobí ve školce, co s ním?
- Fotoalbum (0)
- Přidat k oblíbeným
- Zapnout podpisy
- Hledání v tématu
Syn najednou zlobí ve školce
Ahoj holky. Jdu si pro názory a postřehy. Máme syna, 3 a půl roku.
Chodí od minulého září do dětské skupiny, od začátku chodil rád, tety
ho vždy chválily, že je hodný. Od loňského září chodil 2 dny v týdnu
od rána do 15h, postupně jsme dny přidávali, od letošního září chodil
normálně 5 dní v týdnu, od rána do 15h. Je to oficiálně DS, ale
fungují jako standardní školka.
Nicméně posledních 14 dní nastal obrat. Tety hlásí, že zlobí, hlavně
prý u jídla, prská na ostatní děti, potom ještě strká do ostatních
dětí a utíká např z kruhu při řízených aktivitách. Zároveň syn
začal říkat, že do školky nechce a před odchodem do školky pláče, když
na procházce ve volný den pojal podezření, že jdeme ke školce, otočil se
na patě a utíkal domů.
Zároveň - dřív tety hlásila, že je hodný, došli jsme domů a celé
odpoledne zlobil. Teď ho vyzvedneme, tety hlásí, že zlobil a doma je to
úplné zlatíčko.
U nás doma žádné změny prostředí nebo hádky nebo tak nejsou.
Snažíme se přijít na příčinu a nějaké řešení. Možnosti co nás
napadly:
- Občas je pár týdnů na zabití a pak udělá veliký vývojový posun a je zase “normální”, tak je to možná přechodná vývojová fáze, kterou je třeba přežít.
- Ve školce se teď hodně točí personál, jsou tam i starší, školní, děti, dvě třídy jsou prý spojené, je to DS při nemocnici, takže se snaží zajistit děti personálu, tak je tam teď pravděpodobně jiný, “divočejší” režim a zlobení je v podstatě důsledek změn ve školce.
- Informace že zlobí hlavně v okamziku kdy má v klidu sedět na zadku a poslouchat mě přivedla na myšlenku např. adhd nebo jiných vývojových poruch. Je pravda, že řeč odpovídá tak nižšímu průměru vzhledem k věku, mluví ve větách, poměrně srozumitelně, slovní zásobu má myslím taky hezkou, ale mluví “nerad”, když z nej např. páčím jak se měl nebo co dělal, tak se mu moc nechce. Ale jinak říká básnicky, různé zpívánky, když chce nějakou konkrétní potravinu, hračku, triko, umí si říct dost dobře. Nicméně oční kontakt udržuje, změny mu nevadí, žádné rituály (kromě písničky na dobrou noc) nemáme, u vyrábění/ omalovánek/stavebnice/… vydrží bez problémů, prostě žádných “rizikových aspektů” jsem si nevšimla.
Situaci zatím řešíme tak, že jsme mu stáhli docházku na nutné minimum,
to je dva nebo tři dny týdně, podle služeb. Probrali jsme to s tetami, ty
mu zase v dny kdy tam bude, budou věnovat více pozornosti.
Trestat ho nějakými zákazy nechceme, tety říkají, že když mu řeknou že
zlobí, tak se ptá “já zlobím?” a vypadá tak smutně “že by mu daly
pětikorunu” a pak teda poslechne. Tak se nám zdá, že to “nedělá
schválně” a nechceme ho trestat, opravdu z toho vypadá smutně, ale na
druhou stranu mě informace, že strká do ostatních dětí, zvedá ze židle a
nechci něco zanedbat.
Napadá Vás nějaká další příčina potíží anebo nějaké řešení?
Předem díky za názory
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Reakce:
Já bych mu naopak školku hodně zpravidelnila. Brala ho po o, jestli to jde. Některým dětem trvá adaptace dlouho.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Adaptoval se loni, nastoupil koncem srpna 2019. Od srpna/září 2020 chodil pravidelně pět dni v týdnu, posledních 14 dní máme výše popsané problémy. @Russet
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Tohle mě vždycky fascinuje - a co asi tak jako rodiče mají dělat se tříletým, který má někde zádrhel v tom, jak dotyčné tedy konkrétně fungují právě ony učitelky?
Protože jako domluvit takhle malému dítěti odpolende, že se musí zítra chovat tak a tak je samozřejmě volovina - to je zcela mimo možnosti takhle malého člověka, aby to zvládl.
Problém není v tvé m dítěti a ne to co popisuješ není žádná porucha- problém je v tom, jak v současné situaci je organizovaná ta práce a že tedy jaksi dětem, co potřebují fyzické vybití nutí, že musí sedět a soustředit se, když je to zjevně mimo jejich možnosti.
Ve své podstatě ti těmi stížnosti říkají, že nezvládají svou práci. Totiý zajistit fungující prostředí pro děcka.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
@Ou děkuju za příspěvek.
Je pravda že od léta se tam vyměnil celý pracovní kolektiv a nové tety
jsou určitě mladší než ty původní a určitě mají teď i ztížené
pracovní podmínky.. tak snad si to nějak sedne, situace se uklidní, tety se
zapracují a náš malý to zatím překlene tou omezenou docházkou
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
@Lianys píše:
Ahoj holky. Jdu si pro názory a postřehy. Máme syna, 3 a půl roku. Chodí od minulého září do dětské skupiny, od začátku chodil rád, tety ho vždy chválily, že je hodný. Od loňského září chodil 2 dny v týdnu od rána do 15h, postupně jsme dny přidávali, od letošního září chodil normálně 5 dní v týdnu, od rána do 15h. Je to oficiálně DS, ale fungují jako standardní školka.
Nicméně posledních 14 dní nastal obrat. Tety hlásí, že zlobí, hlavně prý u jídla, prská na ostatní děti, potom ještě strká do ostatních dětí a utíká např z kruhu při řízených aktivitách. Zároveň syn začal říkat, že do školky nechce a před odchodem do školky pláče, když na procházce ve volný den pojal podezření, že jdeme ke školce, otočil se na patě a utíkal domů.
Zároveň - dřív tety hlásila, že je hodný, došli jsme domů a celé odpoledne zlobil. Teď ho vyzvedneme, tety hlásí, že zlobil a doma je to úplné zlatíčko.
U nás doma žádné změny prostředí nebo hádky nebo tak nejsou.
Snažíme se přijít na příčinu a nějaké řešení. Možnosti co nás napadly:
- Občas je pár týdnů na zabití a pak udělá veliký vývojový posun a je zase “normální”, tak je to možná přechodná vývojová fáze, kterou je třeba přežít.
- Ve školce se teď hodně točí personál, jsou tam i starší, školní, děti, dvě třídy jsou prý spojené, je to DS při nemocnici, takže se snaží zajistit děti personálu, tak je tam teď pravděpodobně jiný, “divočejší” režim a zlobení je v podstatě důsledek změn ve školce.
- Informace že zlobí hlavně v okamziku kdy má v klidu sedět na zadku a poslouchat mě přivedla na myšlenku např. adhd nebo jiných vývojových poruch. Je pravda, že řeč odpovídá tak nižšímu průměru vzhledem k věku, mluví ve větách, poměrně srozumitelně, slovní zásobu má myslím taky hezkou, ale mluví “nerad”, když z nej např. páčím jak se měl nebo co dělal, tak se mu moc nechce. Ale jinak říká básnicky, různé zpívánky, když chce nějakou konkrétní potravinu, hračku, triko, umí si říct dost dobře. Nicméně oční kontakt udržuje, změny mu nevadí, žádné rituály (kromě písničky na dobrou noc) nemáme, u vyrábění/ omalovánek/stavebnice/… vydrží bez problémů, prostě žádných “rizikových aspektů” jsem si nevšimla.
Situaci zatím řešíme tak, že jsme mu stáhli docházku na nutné minimum, to je dva nebo tři dny týdně, podle služeb. Probrali jsme to s tetami, ty mu zase v dny kdy tam bude, budou věnovat více pozornosti.
Trestat ho nějakými zákazy nechceme, tety říkají, že když mu řeknou že zlobí, tak se ptá “já zlobím?” a vypadá tak smutně “že by mu daly pětikorunu” a pak teda poslechne. Tak se nám zdá, že to “nedělá schválně” a nechceme ho trestat, opravdu z toho vypadá smutně, ale na druhou stranu mě informace, že strká do ostatních dětí, zvedá ze židle a nechci něco zanedbat.
Napadá Vás nějaká další příčina potíží anebo nějaké řešení?
Předem díky za názory
Píšeš, že se tam dost střídá personál a jsou tam i starší školní děti personálu nemocnice. Problémy cca 14 dní, školy byly uzavřeny v půlce října. Může mu vadit ta změna personálu a i dětí, které kolem něho jsou. Všechny reakce na změny se neprojeví hned ale s časovým posunem. Navíc pokud je to DS pro personál nemocnice, musí tam být v tomto období celkově stres a tlak, který mu nemusí dělat dobře.
Pokud je ta možnost, v klidu bych ho tam nechala pouze dvakrát týdně(já osobně bych stáhla úplně a počkala, až to šílenství skončí) a dál bych to neřešila. Je taky možné, že se předvádí před těmi novými staršími dětmi nebo novým personálem, v takové DS mohou vypomáhat i studenti nebo dobrovolníci. Toto období je náročné pro všechny a na chování citlivých dětí se to může projevit. A je jedno, jestli v instituci, kde je nějaká změna nebo v domácím prostředí. To střídání dětí na něj může působit rušivě. Zvlášť, když nemocniční personál dělá dvanáctky, má některé dny volné a to si nechává své děti doma, přijdou zase jiné, jejichž rodiče mají službu.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
@Pears206 ano, asi to
tak nějak bude. Děkuju za příspěvek. Úplně ho stáhnout nemůžeme,
chodíme oba do práce, tak snad pomůže, ze nebude muset každy den. Do konce
měsíce to podle služeb vychází, že musí ty dva dny v tydnu, tak si snad
odpočine a ty nezbytné dny tam v klidu přečká
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Od léta se vyměnil personál, chodí tam jiné děti, které dřív nechodily, chlapeček má jinak nastavenou docházku… Loni se sice adaptoval, ale letos vlastně chodí do jiné dětské skupiny. Nedivím se, že se potřebuje adaptovat znovu.
Očekávat, že s tím něco uděláš ty doma je u takhle nalého dítěte opravdu naivní. To si musí vyřešit „tety“ v té skupině, aby nastavily režim a vysvětlily dětem pravidla fungování tak, aby to i ty malé pochopily. Pokud možno konkrétněji než opakováním slova „zlobíš“, které mu zřejmě moc neřekne ani i tom, co dělá špatně, natož o tom, co má dělat správně. Možná je to na chlapečka moc zmatek a chaos a on je z toho ve stresu.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
@Kassy díky za
příspěvek, je pravda, že situace je vlastně stejná, jako kdyby změnil
školku. Ve stresu z toho je určitě, proto to tak řeším. Snad se to
zlepší omezením docházky
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
@Lianys píše:
Adaptoval se loni, nastoupil koncem srpna 2019. Od srpna/září 2020 chodil pravidelně pět dni v týdnu, posledních 14 dní máme výše popsané problémy. @Russet
Pokud se komplet vyměnit kolektiv, kluk tam chodil jak do Sokola, těžko je adaptovaný. Rozhodně bych to neřešila stažením ze školky. Spíš bych očekávala, že jistě „vzdělané“ tety v oboru pedagog to s ním zvládnou. To je výhoda státních školek. Učitelky tam mají letité zkušenosti a poradí si.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
@Russet Prosím Tě, do
dětských skupin stačí jen kurz chůva a vím tady o jedné, kde mají tety
sice vyšší odborné vzdělání, ale ze sociální pedagogiky, což je něco
úplně jiného než předškolní pedagogika. Navíc jsou to bezdetne holky
okolo 25 let. Takže nemají ani intuici a svoje zkušenosti, jak s dítětem
jednat.
Nedělala bych si iluze o vzdělání tet z DS, založit si ji může
prakticky kdokoliv. Během 3 let by se to mělo změnit, chtějí je
pretransformovat na jesle a ujednotit vzdělání.
- načítám...
- Citovat
- Zmínit
- Nahlásit
Další podobná témata podle názvu
- Syn nechce, abych měla nového partnera
- Můj ex spí s naším synem nahý
- Škola Charbulova? Všichni to synovi rozmlouvají
- Krádež ve školce v 5 letech
- Dítě (5 let) nechodí do školky.
- Školka doporučuje odklad...
- Holčička pláče ve školce
- Prostupná pro prst a najednou pro špičku