Syn najednou zlobí ve školce, co s ním?

363
4.11.20 16:11

Syn najednou zlobí ve školce

Ahoj holky. Jdu si pro názory a postřehy. Máme syna, 3 a půl roku. Chodí od minulého září do dětské skupiny, od začátku chodil rád, tety ho vždy chválily, že je hodný. Od loňského září chodil 2 dny v týdnu od rána do 15h, postupně jsme dny přidávali, od letošního září chodil normálně 5 dní v týdnu, od rána do 15h. Je to oficiálně DS, ale fungují jako standardní školka.
Nicméně posledních 14 dní nastal obrat. Tety hlásí, že zlobí, hlavně prý u jídla, prská na ostatní děti, potom ještě strká do ostatních dětí a utíká např z kruhu při řízených aktivitách. Zároveň syn začal říkat, že do školky nechce a před odchodem do školky pláče, když na procházce ve volný den pojal podezření, že jdeme ke školce, otočil se na patě a utíkal domů.
Zároveň - dřív tety hlásila, že je hodný, došli jsme domů a celé odpoledne zlobil. Teď ho vyzvedneme, tety hlásí, že zlobil a doma je to úplné zlatíčko.
U nás doma žádné změny prostředí nebo hádky nebo tak nejsou.
Snažíme se přijít na příčinu a nějaké řešení. Možnosti co nás napadly:

  1. Občas je pár týdnů na zabití a pak udělá veliký vývojový posun a je zase “normální”, tak je to možná přechodná vývojová fáze, kterou je třeba přežít.
  2. Ve školce se teď hodně točí personál, jsou tam i starší, školní, děti, dvě třídy jsou prý spojené, je to DS při nemocnici, takže se snaží zajistit děti personálu, tak je tam teď pravděpodobně jiný, “divočejší” režim a zlobení je v podstatě důsledek změn ve školce.
  3. Informace že zlobí hlavně v okamziku kdy má v klidu sedět na zadku a poslouchat mě přivedla na myšlenku např. adhd nebo jiných vývojových poruch. Je pravda, že řeč odpovídá tak nižšímu průměru vzhledem k věku, mluví ve větách, poměrně srozumitelně, slovní zásobu má myslím taky hezkou, ale mluví “nerad”, když z nej např. páčím jak se měl nebo co dělal, tak se mu moc nechce. Ale jinak říká básnicky, různé zpívánky, když chce nějakou konkrétní potravinu, hračku, triko, umí si říct dost dobře. Nicméně oční kontakt udržuje, změny mu nevadí, žádné rituály (kromě písničky na dobrou noc) nemáme, u vyrábění/ omalovánek/stavebnice/… vydrží bez problémů, prostě žádných “rizikových aspektů” jsem si nevšimla.


Situaci zatím řešíme tak, že jsme mu stáhli docházku na nutné minimum, to je dva nebo tři dny týdně, podle služeb. Probrali jsme to s tetami, ty mu zase v dny kdy tam bude, budou věnovat více pozornosti.
Trestat ho nějakými zákazy nechceme, tety říkají, že když mu řeknou že zlobí, tak se ptá “já zlobím?” a vypadá tak smutně “že by mu daly pětikorunu” a pak teda poslechne. Tak se nám zdá, že to “nedělá schválně” a nechceme ho trestat, opravdu z toho vypadá smutně, ale na druhou stranu mě informace, že strká do ostatních dětí, zvedá ze židle a nechci něco zanedbat. :?
Napadá Vás nějaká další příčina potíží anebo nějaké řešení?
Předem díky za názory :)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Napsat příspěvek

Reakce:

Velikost písma:
29160
4.11.20 16:58

Já bych mu naopak školku hodně zpravidelnila. Brala ho po o, jestli to jde. Některým dětem trvá adaptace dlouho.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
363
4.11.20 17:11

Adaptoval se loni, nastoupil koncem srpna 2019. Od srpna/září 2020 chodil pravidelně pět dni v týdnu, posledních 14 dní máme výše popsané problémy. @Russet

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
Ou
14880
4.11.20 17:14

Tohle mě vždycky fascinuje - a co asi tak jako rodiče mají dělat se tříletým, který má někde zádrhel v tom, jak dotyčné tedy konkrétně fungují právě ony učitelky?

Protože jako domluvit takhle malému dítěti odpolende, že se musí zítra chovat tak a tak je samozřejmě volovina - to je zcela mimo možnosti takhle malého člověka, aby to zvládl.

Problém není v tvé m dítěti a ne to co popisuješ není žádná porucha- problém je v tom, jak v současné situaci je organizovaná ta práce a že tedy jaksi dětem, co potřebují fyzické vybití nutí, že musí sedět a soustředit se, když je to zjevně mimo jejich možnosti.

Ve své podstatě ti těmi stížnosti říkají, že nezvládají svou práci. Totiý zajistit fungující prostředí pro děcka.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
363
4.11.20 17:24

@Ou děkuju za příspěvek. Je pravda že od léta se tam vyměnil celý pracovní kolektiv a nové tety jsou určitě mladší než ty původní a určitě mají teď i ztížené pracovní podmínky.. tak snad si to nějak sedne, situace se uklidní, tety se zapracují a náš malý to zatím překlene tou omezenou docházkou :)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
32818
4.11.20 17:30
@Lianys píše:
Ahoj holky. Jdu si pro názory a postřehy. Máme syna, 3 a půl roku. Chodí od minulého září do dětské skupiny, od začátku chodil rád, tety ho vždy chválily, že je hodný. Od loňského září chodil 2 dny v týdnu od rána do 15h, postupně jsme dny přidávali, od letošního září chodil normálně 5 dní v týdnu, od rána do 15h. Je to oficiálně DS, ale fungují jako standardní školka.
Nicméně posledních 14 dní nastal obrat. Tety hlásí, že zlobí, hlavně prý u jídla, prská na ostatní děti, potom ještě strká do ostatních dětí a utíká např z kruhu při řízených aktivitách. Zároveň syn začal říkat, že do školky nechce a před odchodem do školky pláče, když na procházce ve volný den pojal podezření, že jdeme ke školce, otočil se na patě a utíkal domů.
Zároveň - dřív tety hlásila, že je hodný, došli jsme domů a celé odpoledne zlobil. Teď ho vyzvedneme, tety hlásí, že zlobil a doma je to úplné zlatíčko.
U nás doma žádné změny prostředí nebo hádky nebo tak nejsou.
Snažíme se přijít na příčinu a nějaké řešení. Možnosti co nás napadly:
  1. Občas je pár týdnů na zabití a pak udělá veliký vývojový posun a je zase “normální”, tak je to možná přechodná vývojová fáze, kterou je třeba přežít.
  2. Ve školce se teď hodně točí personál, jsou tam i starší, školní, děti, dvě třídy jsou prý spojené, je to DS při nemocnici, takže se snaží zajistit děti personálu, tak je tam teď pravděpodobně jiný, “divočejší” režim a zlobení je v podstatě důsledek změn ve školce.
  3. Informace že zlobí hlavně v okamziku kdy má v klidu sedět na zadku a poslouchat mě přivedla na myšlenku např. adhd nebo jiných vývojových poruch. Je pravda, že řeč odpovídá tak nižšímu průměru vzhledem k věku, mluví ve větách, poměrně srozumitelně, slovní zásobu má myslím taky hezkou, ale mluví “nerad”, když z nej např. páčím jak se měl nebo co dělal, tak se mu moc nechce. Ale jinak říká básnicky, různé zpívánky, když chce nějakou konkrétní potravinu, hračku, triko, umí si říct dost dobře. Nicméně oční kontakt udržuje, změny mu nevadí, žádné rituály (kromě písničky na dobrou noc) nemáme, u vyrábění/ omalovánek/stavebnice/… vydrží bez problémů, prostě žádných “rizikových aspektů” jsem si nevšimla.

Situaci zatím řešíme tak, že jsme mu stáhli docházku na nutné minimum, to je dva nebo tři dny týdně, podle služeb. Probrali jsme to s tetami, ty mu zase v dny kdy tam bude, budou věnovat více pozornosti.
Trestat ho nějakými zákazy nechceme, tety říkají, že když mu řeknou že zlobí, tak se ptá “já zlobím?” a vypadá tak smutně “že by mu daly pětikorunu” a pak teda poslechne. Tak se nám zdá, že to “nedělá schválně” a nechceme ho trestat, opravdu z toho vypadá smutně, ale na druhou stranu mě informace, že strká do ostatních dětí, zvedá ze židle a nechci něco zanedbat. :?
Napadá Vás nějaká další příčina potíží anebo nějaké řešení?
Předem díky za názory :)

Píšeš, že se tam dost střídá personál a jsou tam i starší školní děti personálu nemocnice. Problémy cca 14 dní, školy byly uzavřeny v půlce října. Může mu vadit ta změna personálu a i dětí, které kolem něho jsou. Všechny reakce na změny se neprojeví hned ale s časovým posunem. Navíc pokud je to DS pro personál nemocnice, musí tam být v tomto období celkově stres a tlak, který mu nemusí dělat dobře.

Pokud je ta možnost, v klidu bych ho tam nechala pouze dvakrát týdně(já osobně bych stáhla úplně a počkala, až to šílenství skončí) a dál bych to neřešila. Je taky možné, že se předvádí před těmi novými staršími dětmi nebo novým personálem, v takové DS mohou vypomáhat i studenti nebo dobrovolníci. Toto období je náročné pro všechny a na chování citlivých dětí se to může projevit. A je jedno, jestli v instituci, kde je nějaká změna nebo v domácím prostředí. To střídání dětí na něj může působit rušivě. Zvlášť, když nemocniční personál dělá dvanáctky, má některé dny volné a to si nechává své děti doma, přijdou zase jiné, jejichž rodiče mají službu.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
363
4.11.20 17:42

@Pears206 ano, asi to tak nějak bude. Děkuju za příspěvek. Úplně ho stáhnout nemůžeme, chodíme oba do práce, tak snad pomůže, ze nebude muset každy den. Do konce měsíce to podle služeb vychází, že musí ty dva dny v tydnu, tak si snad odpočine a ty nezbytné dny tam v klidu přečká :andel:

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
4006
4.11.20 17:47

Od léta se vyměnil personál, chodí tam jiné děti, které dřív nechodily, chlapeček má jinak nastavenou docházku… Loni se sice adaptoval, ale letos vlastně chodí do jiné dětské skupiny. Nedivím se, že se potřebuje adaptovat znovu.

Očekávat, že s tím něco uděláš ty doma je u takhle nalého dítěte opravdu naivní. To si musí vyřešit „tety“ v té skupině, aby nastavily režim a vysvětlily dětem pravidla fungování tak, aby to i ty malé pochopily. Pokud možno konkrétněji než opakováním slova „zlobíš“, které mu zřejmě moc neřekne ani i tom, co dělá špatně, natož o tom, co má dělat správně. Možná je to na chlapečka moc zmatek a chaos a on je z toho ve stresu.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
363
4.11.20 17:58

@Kassy díky za příspěvek, je pravda, že situace je vlastně stejná, jako kdyby změnil školku. Ve stresu z toho je určitě, proto to tak řeším. Snad se to zlepší omezením docházky :)

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
21
5.11.20 12:45

To prejde casem

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
29160
5.11.20 13:19
@Lianys píše:
Adaptoval se loni, nastoupil koncem srpna 2019. Od srpna/září 2020 chodil pravidelně pět dni v týdnu, posledních 14 dní máme výše popsané problémy. @Russet

Pokud se komplet vyměnit kolektiv, kluk tam chodil jak do Sokola, těžko je adaptovaný. Rozhodně bych to neřešila stažením ze školky. Spíš bych očekávala, že jistě „vzdělané“ tety v oboru pedagog to s ním zvládnou. To je výhoda státních školek. Učitelky tam mají letité zkušenosti a poradí si.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit
32818
5.11.20 13:29

@Russet Prosím Tě, do dětských skupin stačí jen kurz chůva a vím tady o jedné, kde mají tety sice vyšší odborné vzdělání, ale ze sociální pedagogiky, což je něco úplně jiného než předškolní pedagogika. Navíc jsou to bezdetne holky okolo 25 let. Takže nemají ani intuici a svoje zkušenosti, jak s dítětem jednat.
Nedělala bych si iluze o vzdělání tet z DS, založit si ji může prakticky kdokoliv. Během 3 let by se to mělo změnit, chtějí je pretransformovat na jesle a ujednotit vzdělání.

  • Citovat
  • Zmínit
  • Nahlásit

Váš příspěvek

Odesílám...

Další podobná témata podle názvu

Další témata z kategorie

Mohlo by vás zajímat

Mohlo by vás zajímat